آموزش بازیابی اکانت از دسترس خارج‌شده اینستاگرام

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اینستاگرام یکی از پرنفوذترین شبکه‌های اجتماعی در کشور ماست که کاربران نه‌تنها از آن به‌عنوان ابزاری برای سرگرمی استفاده می‌کنند، بلکه بسیاری از کسب‌وکارهای مجازی نیز در این پلتفرم حضور دارند. اگر حساب کاربری شخصی یا کاری شما دچار مشکل شده است و به هر دلیلی نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف، اقدام به برگرداندن پیج اینستاگرام نمایید.

برگرداندن پیج اینستاگرام

علت‌های متعددی برای از دسترس خارج‌شدن صفحات شبکه‌های اجتماعی ازجمله Instagram وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فراموشی رمز عبور، حذف‌شدن اکانت، غیرفعال‌شدن صفحه و هک‌شدن اشاره نمود. در برخی موارد می‌توان با استفاده از ایمیل یا شماره همراه اقدام به بازیابی حساب کاربری نمود؛ درحالی‌که در بعضی دیگر از موارد نیاز به تماس با تیم پشتیبانی وجود خواهد داشت.

توجه داشته باشید که بازیابی اکانت اینستاگرام باید از طریق مسیرهای رسمی اعلام‌شده از سوی این شبکه اجتماعی صورت بگیرد؛ درنتیجه به‌هیچ‌عنوان به ربات‌ها یا افرادی که ادعای برگرداندن پیج اینستاگرام را می‌کنند، اعتماد نکنید. همچنین تحت هیچ شرایطی کدها و لینک‌های ارسال‌شده از سوی Instagram یا فیسبوک در ایمیل یا پیامک را در اختیار دیگر افراد قرار ندهید.

۱. بازیابی اکانت اینستاگرام هنگام فراموشی رمز عبور

یکی از رایج‌ترین علت‌ها برای عدم دسترسی به حساب کاربری Instagram، فراموش کردن رمز عبور است. بهترین روش برگرداندن اکانت اینستاگرام در چنین شرایطی، ریست‌کردن رمز عبور از طریق ایمیل یا پیامک است. البته درصورتی‌که قبلاً اقدام به اتصال اکانت خود به فیسبوک کرده باشید، می‌توانید از اطلاعات مرتبط با فیسبوک هم برای ورود به صفحه استفاده کنید. مراحل انجام این کار در پایین ذکر شده است.

۱.۱ بازیابی اکانت اینستاگرام با ایمیل

اگر از ایمیل برای ساخت حساب کاربری Instagram استفاده کرده باشید و هنوز به آن آدرس ایمیل دسترسی دارید، می‌توانید از روش زیر به‌منظور ریست‌کردن رمز عبور خود استفاده کنید.

  • وارد اپلیکیشن Instagram روی دستگاه اندرویدی یا آیفون خود شوید.
  • در صفحه ورود به حساب کاربری، روی عبارت Forgot password بزنید که در پایین کلید Log in قرار گرفته است.
  • در صفحه Find your account اقدام به واردکردن نام کاربری یا ایمیل متصل به اکانت در کادر وسط صفحه کنید و سپس کلید Next را لمس نمایید.
  • صفحه بعدی تحت عنوان Choose a way to log in به انتخاب شیوه بازیابی رمز عبور اختصاص یافته است که باید گزینه Get code or link via email را در آن انتخاب کنید. در ادامه کلید کلید Continue را بزنید.

درصورتی‌که ایمیل یا نام کاربری خود را به‌درستی وارد کرده باشید، بعد از لحظاتی یک ایمیل از سوی Instagram با عنوان Reset your password دریافت خواهید کرد که در آن یک لینک با نام Reset password قرار گرفته است. با کلیک روی این لینک، می‌توانید یک رمز عبور جدید برای حساب کاربری خود تعریف کرده و سپس از آن به‌منظور برگرداندن پیج اینستاگرام استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  افزایش عمر باتری آیفون‌ با چند راهکار ساده

۱.۲ بازیابی اکانت اینستاگرام با پیامک

اگر هنگام ساخت حساب کاربری در Instagram از شماره همراه به‌جای ایمیل استفاده کرده‌اید، یا امکان دسترسی به ایمیل خود را ندارید، می‌توانید از پیامک به‌منظور ریست‌کردن رمز عبور کمک بگیرید. توجه داشته باشید که در این روش، باید از قبل به ثبت شماره همراه درون اکانت اقدام کرده باشید. مراحل چنین کاری در پایین شرح داده شده است.

  • وارد اپلیکیشن Instagram روی دستگاه اندرویدی یا آیفون خود شوید.
  • در صفحه ورود به حساب کاربری، روی عبارت Forgot password بزنید که در پایین کلید Log in قرار گرفته است.
  • در صفحه Find your account اقدام به واردکردن نام کاربری یا شماره همراه متصل به اکانت در کادر وسط صفحه کنید و سپس کلید Next را لمس نمایید. توجه داشته باشید که کد کشور (۹۸ برای ایران) را نیز باید همراه با شماره همراه خود وارد کنید.
  • صفحه بعدی تحت عنوان Choose a way to log in به انتخاب شیوه بازیابی رمز عبور اختصاص یافته است که باید گزینه Get code or link via SMS را در آن انتخاب کنید. سپس کلید Continue را بزنید.
  • درنهایت به صفحه Confirm your account خواهد رسید که باید کد دریافت‌شده از طریق پیامک را در کادر Enter code وارد کرده و کلید Continue را لمس کنید.

پس از طی‌کردن مراحل بالا، وارد حساب کاربری Instagram خود خواهید شد؛ اما پیش از آن، باید در صفحه Create a new password اقدام به واردکردن رمز عبور جدید حساب کاربری خود در کادر New password کنید و کلید Continue را بزنید.

۱.۳ بازیابی اکانت اینستاگرام با اکانت فیسبوک

در این شیوه، به‌جای واردکردن نام کاربری و رمز عبور Instagram، از اطلاعات ورود اکانت فیسبوک خود استفاده می‌کنید. توجه داشته باشید که در گذشته باید اقدام به متصل‌کردن اکانت این دو شبکه اجتماعی به‌هم کرده باشید؛ در غیر این صورت نمی‌توانید از شیوه توضیح داده‌شده در پایین برای برگرداندن پیج اینستاگرام کمک بگیرید.

  • وارد اپلیکیشن Instagram روی دستگاه اندرویدی یا آیفون خود شوید.
  • در صفحه ورود به حساب کاربری، روی عبارت Forgot password بزنید که در پایین کلید Log in قرار گرفته است.
  • داخل صفحه Find your account اقدام به انتخاب گزینه Log in with Facebook در پایین کلید آبی‌رنگ کنید.
  • پس از بازشدن پنجره مرورگر و ورود به صفحه لاگین فیسبوک، شماره همراه یا ایمیل خود را به‌همراه رمز عبور اکانت فیسبوک در کادرهای مربوطه وارد کرده و سپس کلید Log in را بزنید.
بیشتر بخوانید  آموزش انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر + تصاویر

درصورتی‌که اطلاعات واردشده صحیح باشد، وارد حساب کاربری فیسبوک خواهید شد و در ادامه می‌توانید اقدام به برگرداندن پیج اینستاگرام و ریست‌کردن رمز عبور آن نمایید. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این روش تنها وقتی کاربرد خواهد داشت که اکانت هر دو شبکه اجتماعی در گذشته به‌هم متصل شده باشد؛ در غیر این صورت، پس از ورود به فیسبوک، نمی‌توانید به صفحه Instagram خود دسترسی داشته باشید.

۱.۴ بازیابی اکانت اینستاگرام با واتس‌اپ

تازه‌ترین شیوه در میان روش‌های در دسترس برای ریست‌کردن رمز عبور حساب کاربری Instagram، دریافت کد تأیید از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ است. این روش هنگامی کاربرد دارد که به هر دلیلی قادر به دریافت پیامک از طریق شماره همراه خود نباشید اما به حساب کاربری واتس‌اپ ساخته‌شده با آن شماره دسترسی دارید. به این منظور تنها کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد اپلیکیشن Instagram روی دستگاه اندرویدی یا آیفون خود شوید.
  • در صفحه ورود به حساب کاربری، روی عبارت Forgot password بزنید که در پایین کلید Log in قرار گرفته است.
  • در صفحه Find your account اقدام به واردکردن نام کاربری یا شماره همراه متصل به اکانت در کادر وسط صفحه کنید و سپس کلید Next را لمس نمایید. توجه داشته باشید که کد کشور (۹۸ برای ایران) را نیز باید همراه با شماره همراه خود وارد کنید.
  • صفحه بعدی تحت عنوان Choose a way to log in به انتخاب شیوه بازیابی رمز عبور اختصاص یافته است که باید گزینه No longer have access to these را در پایین آن انتخاب نمایید.
  • داخل صفحه بعدی، گزینه WhatsApp را انتخاب نموده و سپس کلید Next را بزنید.
  • پس از رسیدن به مرحله Enter confirmation code تنها کافی است تا کد ۶ رقمی دریافت‌شده از طریق واتس‌اپ را تایپ کرده و کلید Confirm را بزنید.

درصورتی‌که کد دریافتی توسط واتس‌اپ را به‌درستی وارد کرده باشید، می‌توانید اقدام به بازیابی اکانت اینستاگرام خود و ریست‌کردن رمز عبور آن نمایید. توجه داشته باشید که در این روش نیازی به اتصال اکانت واتس‌اپ به Instagram وجود ندارد و تنها کافی است به اکانت واتس‌اپ شماره همراه مورد استفاده برای ایجاد حساب کاربری اینستاگرام، دسترسی داشته باشید.

۲. برگرداندن پیج حذف‌شده اینستاگرام

درصورتی‌که اقدام به حذف دائمی یا موقت حساب کاربری Instagram خود کرده باشید، می‌توانید به‌سادگی مسیر بازیابی آن را دنبال کنید. به این منظور تنها کافی است مجدداً وارد اکانت خود شوید. توجه داشته باشید که دسترسی مجدد به حساب کاربری پس از حذف دائمی آن، تنها به مدت ۳۰ روز امکان‌پذیر است و بعد از گذشت این زمان، دیگر نمی‌توانید به پروفایل و محتویات اکانت دسترسی پیدا کنید. حذف موقت اکانت محدودیتی در پی ندارد و در هر زمانی می‌توانید دوباره وارد آن شوید. برای حذف دائم یا موقت اکانت Instagram می‌توانید از آموزش‌های زیر کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید  آموزش فعال کردن پیغام‌گیر صوتی در گوشی‌های اندرویدی

چگونه از مسدودشدن صفحه جلوگیری کنیم؟

تمامی شبکه‌های اجتماعی ازجمله Instagram، قوانین و مقررات خاصی را برای کاربران در نظر گرفته‌اند که رعایت‌نکردن آن‌ها می‌تواند به مسدود‌شدن صفحات منتهی شود. ازجمله مهم‌ترین موارد می‌توان به رعایت قانون کپی رایت و عدم استفاده از محتوای صوتی یا تصویری دارای مالکیت معنوی اشاره نمود که تخطی‌کردن از آن می‌تواند به دریافت اخطار در موارد اولیه، پاک‌شدن پست‌ها و نهایتاً به مسدودشدن اکانت ختم شود.

ورود به حساب کاربری از طریق آی‌پی‌های کشورهای مختلف، از دیگر عواملی است که باعث می‌شود Instagram نسبت به هویت کاربر مشکوک شود و برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، اکانت وی را مسدود کند. درنتیجه توصیه می‌شود هنگام استفاده از این شبکه اجتماعی، از یک ابزار تغییر آی‌پی ثابت استفاده کنید یا حداقل تنها از سرورهای یک کشور به این منظور بهره ببرید.

هک‌شدن حساب کاربری، از موارد نامحتمل اما قابل وقوع است که امکان دسترسی کاربر به اکانت را از بین می‌برد. برای جلوگیری از وقوع این پدیده، بهتر است از شماره همراه خود به‌جای ایمیل استفاده نمایید و یک رمز مطمئن شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای ویژه (مانند &) انتخاب کنید. ورود دومرحله‌ای از طریق اپلیکیشن‌های احراز هویت مثل گوگل Authenticator گزینه دیگری برای ارتقای سطح امنیت اکانت است که می‌تواند به‌شدت تأثیرگذار باشد و حتی درصورت لورفتن رمز عبور نیز از حساب کاربری شما محافظت کند.

جمع‌بندی

بهترین روش برای برگرداندن پیج اینستاگرام، استفاده از شماره همراه به‌منظور دریافت کد احراز هویت و ریست‌کردن رمز عبور است. بااین‌حال سایر مسیرها مانند استفاده از ایمیل، اکانت فیسبوک یا واتس‌اپ نیز می‌توانند مفید واقع شوند. با‌این‌حال در برخی شرایط خاص مثل غیرفعال‌شدن حساب کاربری به‌دلیل عدم رعایت قوانین حساس، امکان بازیابی اکانت اینستاگرام وجود ندارد و بهتر است به سراغ ساخت یک پروفایل جدید یا دریافت مشاوره از سوی افراد خبره در این زمینه بروید.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *