افزایش عمر باتری آیفون‌ با چند راهکار ساده

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اگر در جایی به‌دور از پریز برق و شارژر هستید و از خاموش شدن گوشی‌تان هراس دارید، با این راهکارها عمر باتری آیفون خود را بیشتر کنید.

آیفون‌ها روز به روز سریع‌تر، بزرگ‌تر و در زمینه عکاسی و فیلمبرداری بهتر می‌شوند. اما در حالی که عمر باتری آیفون‌ها طی سالیان اخیر رو به بهبود بوده، ولی هنوز هم برای بسیاری کافی به‌نظر نمی‌رسد. به‌همین خاطر هم هست که بسیاری از گوشی‌ها حداکثر یک روز یا حتی کمتر شارژ نگه می‌دارند.

اگر آخر هر شب گوشی‌تان را شارژ کنید، عمر باتری یک روزه چیز بدی نیست. اما اگر فراموش کنید چطور؟ یا آنکه یکی دو شب از خانه دور باشید؟ و یا بنا به هر دلیلی گوشی شما زودتر از آنچه که انتظار دارید، شارژ خالی کند؟ مواقعی پیش می‌آید که شما نیاز دارید آیفونتان بیشتر از روزهای عادی شارژ نگه دارد.

چگونه عمر باتری آیفون را افزایش دهیم؟

خوشبختانه راهکارهایی برای این کار وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد کمی بیشتر از آیفونتان استفاده کنید. وقتی این کارها را رعایت کنید، فاصله بین هر بار شارژ کردن آیفون شما افزایش پیدا خواهد کرد.

۱. بررسی کنید که کدام اپلیکیشن‌ها شارژ باتری را می‌بلعند

اینکه شارژ باتری آیفون شما چقدر سریع یا کند خالی شود، کاملاً به استفاده شما بستگی خواهد داشت. اپلیکیشن‌هایی که به‌شدت از منابع سیستم شما استفاده می‌کنند (مثل بازی‌ها) یا از GPS استفاده می‌کنند (مثل اپلیکیشن‌های مسیریاب)، باعث تخلیه سریع‌تر شارژ باتری گوشی می‌شوند. بنابراین هرچه کمتر از آن‌ها استفاده کنید، شارژ باتری گوشی شما بیشتر باقی خواهد ماند.

برای تماشای اینکه کدام اپلیکیشن‌ها بیشتر از باتری استفاده می‌کنند، به صفحه تنظیمات گوشی خود رفته و وارد بخش Battery شوید. سپس به پایین صفحه اسکرول کرده و ببینید که کدام برنامه‌ها طی مدت ۲۴ ساعت یا حداکثر ۸ روز گذشته، بیشتر شارژ آیفونتان را مصرف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید  نحوه پیدا کردن کار در لینکدین + تصاویر

۲. از روشنایی نمایشگر بکاهید

  • روشنایی نمایشگر می‌تواند تفاوت چشمگیری در عمر باتری آیفون ایجاد کند. برای آنکه روشنایی صفحه نمایش را بکاهید، شما دو راه دارید. یا صفحه را به بالا بکشید تا Control Center ظاهر شود و از اسکرول تنظیم کننده نمایشگر برای تنظیم شفافیت صفحه استفاده کنید. یا آنکه به صفحه تنظیمات و بخش Display & Brightness بروید و از این طریق اسکرول را تغییر دهید.
  • گزینه True Tone در صفحه تنظیمات و بخش Display & Brightness نیز می‌تواند تنظیمات روشنایی نمایشگر گوشی شما را به‌صورت خودکار تنظیم کند. این گزینه روشنایی محیط را می‌سنجد و نور صفحه را متناسب با آن تنظیم خواهد کرد. با این حال اگر فکر می‌کنید که ممکن است این تنظیمات به‌درستی انجام نشود، شما می‌توانید گزینه True Tone را خاموش کنید.
  • روشن بودن نمایشگر در زمانی که از گوشی استفاده نمی‌کنید، انرژی باتری را به‌سرعت تخلیه می‌کند. بنابراین بهتر است این مدت زمان را بکاهید. برای این کار وارد صفحه تنظیمات گوشی شده، به بخش Display & Brightness بروید، روی گزینه Auto-Lock ضربه بزنید و آن را تا ۳۰ ثانیه بکاهید تا خیلی سریع‌تر این اتفاق انجام شود. با این کار به باتری گوشی خود کمک می‌کنید تا بیشتر شارژ نگه دارد.
  • به صفحه تنظیمات آیفون خود رفته، وارد بخش Display & Brightness شوید و روی گزینه Dark ضربه بزنید تا حالت تیره فعال شود. این حالت به ذخیره هر چه بیشتر شارژ دستگاه شما کمک می‌کند.

۳. کیفیت آنتن‌دهی و بلوتوث روی شارژ دستگاه مؤثر است

یکی دیگر از فاکتورهایی که روی سطح شارژ باتری مؤثر است، کیفیت آنتن‌دهی گوشی خواهد بود. وقتی گوشی شما در محیطی با آنتن‌دهی سخت باشند، گوشی شما برای متصل ماندن تلاش بیشتری می‌کند؛ بنابراین اگر در محیطی با آنتن‌دهی ضعیف قرار دارید و می‌خواهید شارژ گوشی‌تان بیشتر باقی بماند، توصیه می‌کنیم آن را روی حالت هواپیما قرار دهید. ساده‌ترین راه فعال کردن این حالت، بالا آوردن Control Center از روی صفحه و سپس لمس دکمه هواپیما است.

بیشتر بخوانید  آموزش نصب برنامه‌های اندرویدی روی تلویزیون هوشمند

بلوتوث هم می‌تواند باتری گوشی شما را ببلعد. اگر از یک ساعت هوشمند استفاده می‌کنید که از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل شده و نیاز دارید که برای مدت بیشتری گوشی‌تان را روشن نگه دارید، توصیه می‌کنیم اتصال بین ساعت و موبایل را قطع کنید. همچنین اگر نیاز به شارژدهی بیشتر گوشی‌تان دارید، به‌جای هدفون بی‌سیم، از یک جفت ایرباد سیمی استفاده کنید تا عمر باتری گوشی‌تان بیشتر شود.

۴. فعالیت اپلیکیشن‌ها در پس زمینه را محدود کنید

اپلیکیشن‌ها می‌توانند زمانی که حتی نیازی به آن‌ها ندارید هم در پس زمینه فعالیت کنند. به‌طور مثال عکس‌های شما را در فضای ابری آپلود کرده و یا ایمیل‌های دریافتی را بررسی کنند. این خوب است، ولی روی عمر باتری دیوایس شما نیز تأثیر خواهد گذاشت. شما می‌توانید ببینید که کدام برنامه‌ها در پس زمینه گوشی‌تان اجرا می‌شوند و سپس آن‌ها را محدود کنید.

برای این کار وارد Settings شده و به بخش General > Background App Refresh بروید. سپس روی گزینه Background App Refresh ضربه زده تا فعالیت آن‌ها در پس زمینه را خاموش کنید، به آن‌ها اجازه دهید فقط هنگام اتصال به وای فای فعال باشند و یا در هر صورت به فعالیت خود ادامه دهند.

شما همچنین می‌توانید یک به یک برنامه‌ها را در اینجا تنظیم کنید. علاوه بر این، می‌توانید از طریق همین صفحه روی اپلیکیشن‌های مورد نظر ضربه بزنید و با رفتن به مسیر Location و انتخاب Never، جلوی دسترسی آن‌ها به GPS آیفون‌تان را بگیرید تا کمتر از عمر باتری دیوایس استفاده شود.

۵. نوتیفیکیشن‌ها را محدود کنید

یکی دیگر از راهکارهای بیشتر کردن عمر باتری آیفون، گذاشتن محدودیت سر راه نوتیفیکیشن‌هایی است که یک اپلیکیشن ارسال می‌کند. هر نوتیفیکیشنی که برای شما ارسال شود، نور صفحه گوشی‌تان روشن خواهد شد. حالا تصور کنید تعداد این نوتیفیکیشن‌های دریافتی زیاد باشد. این یعنی دائم صفحه گوشی شما روشن خواهد شد. شما می‌توانید با رفتن به Settings و بخش Notifications، نوتیفیکیشن‌های دریافتی توسط هر اپلیکیشن را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید  خداحافظی آیفون‌های آینده با باتری قابل‌تعویض

۶. جلوی گوش دادن سیری را بگیرید

شما می‌توانید با خاموش کردن قابلیت گوش دادن سیری، عمر باتری آیفون خود را افزایش دهید. برای خاموش کردن Hey Siri، وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید، به بخش Siri & Search بروید و گزینه Listen for Hey Siri را غیرفعال کنید.

وقتی از عمر باتری آیفون ناامید می‌شوید این کارها را انجام دهید

اگر شارژ گوشی شما به زیر ۲۰ درصد رسید و برای مدت طولانی قرار است به‌دور از پریز برق و شارژر بمانید، راهکارهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند برای مدت زمان بیشتری آیفونتان را روشن نگه دارید. اولین راه، فعال کردن حالت Low Power Mode است. این حالت روشنایی نمایشگر را کاهش می‌دهد، تصاویر متحرک در سیستم را کمتر پخش می‌کند و با کاهش توان دستگاه، به کاهش مصرف باتری کمک می‌کند. وقتی شارژ گوشی شما از ۲۰ یا ۱۰ درصد کمتر شود، پیغامی مبنی بر فعال کردن این حالت روی صفحه ظاهر خواهد شد. برای فعال کردن آن می‌توانید به تنظیمات و منوی Battery رفته و گزینه Low Power Mode را به حالت فعال دربیاورید.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *