انتشار اولین تصویر واقعی از نمونه اولیه هدست XR سامسونگ

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

هدست XR سامسونگ برخلاف برخی از رقبا، موشن کنترلر اختصاصی نخواهد داشت.

سامسونگ مدت‌هاست روی یک هدست واقعیت گسترده (XR) کار می‌کند. حالا در کنار گزارشی که پیرامون مشخصات این محصول منتشر شده، تصویری از طراحی این دستگاه هم به سطح اینترنت راه پیدا کرده است.

به گزارش Neowin، یک وب‌سایت چینی اطلاعاتی را درباره نمونه اولیه هدست واقعیت گسترده سامسونگ منتشر کرده بود که البته این اطلاعات به‌سرعت از دسترس خارج شد. اما در میان نسخه‌ای از این داده‌ها که ذخیره شده است، اولین تصویر واقعی از این دستگاه نیز دیده می‌شود.

نمونه اولیه هدست XR سامسونگ در چهار گوشه خود چهار دوربین به‌سمت بیرون دارد که کارهای مختلفی مثل ردیابی موقعیت را انجام می‌دهند. این دستگاه همچنین دو دوربین RGB دارد که می‌توانند محیط پیرامون کاربر را به‌صورت رنگی روی صفحه به او نشان دهند. یک حسگر عمق نیز برای ردیابی حرکات دست و محیط تعبیه شده است.

هدست XR سامسونگ احتمالاً چه مشخصاتی خواهد داشت؟

هدست سامسونگ از ریزنمایشگرهای OLED و لنزهای پنکیک استفاده می‌کند. این محصول احتمالاً از چیپست اگزینوس 2200 بهره خواهد برد و سامسونگ به سراغ تراشه‌های کوالکام نمی‌رود. اما اگزینوس 2200 حتی در گوشی‌ها هم با مشکل داغ‌کردن و افت توان روبه‌رو بود، درنتیجه باید ببینیم که عملکرد آن روی یک هدست چطور خواهد بود. شاید سامسونگ بهینه‌سازی‌هایی را برای رفع مشکلات این محصول انجام داده باشد.

هدست XR سامسونگ برخلاف برخی از رقبا، موشن کنترلر اختصاصی نخواهد داشت. به‌نظر می‌رسد که این دستگاه تنها با ورودی‌های دست و چشم می‌تواند کارهای خود را انجام دهد. قیمت این محصول احتمالاً بین 1500 تا 2000 دلار خواهد بود تا همچنان خیلی ارزان‌تر از هدست 3500 دلاری اپل ویژن پرو باشد.

بیشتر بخوانید  عرضه نسخه جدید TweetDeck از امروز آغاز می‌شود

این نخستین‌باری نیست که سامسونگ در دنیای هدست‌ها قدم می‌گذارد. این شرکت در سال 2015 هدست واقعیت مجازی Gear VR را داشت، اما نمی‌شد از آن دستگاه به‌عنوان یک سخت‌افزار مستقل استفاده کرد.

غول فناوری کره جنوبی احتمالاً هدست XR خود را در اواسط سال 2024 معرفی می‌کند. درنتیجه این احتمال وجود دارد که مشخصات دستگاه تا آن تاریخ تغییراتی کرده باشد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *