افت مجدد سود سامسونگ در فصل دوم سال جاری میلادی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

سود فروش محصولات شرکت سامسونگ در فصل دوم 2023 برای دومین بار متوالی 95 درصد کاهش داشته است.

سامسونگ در گزارش مالی فصل دوم 2023 خود تأیید کرد که سود این شرکت حدود 95 درصد کمتر شده است. این غول فناوری کره‌ای افت کلی فروش گوشی‌های هوشمند را عامل اصلی کاهش چشمگیر سود خود می‌داند. بااین‌حال، آن‌ها امیدوارند که شرایط در نیمه دوم سال بهتر شود.

سامسونگ در فصل اول 2023 از افت 95 درصدی سود نسبت به بازه مشابه سال قبل خبر داده بود. حالا در گزارش مالی فصل دوم 2023 هم اعلام شده است که سود این شرکت در مقایسه با پارسال 95 درصد کاهش یافته است. سامسونگ در این سه‌ماهه 523.5 میلیون دلار سود کرده، درحالی‌که در بازه مشابه 2022 حدود 11.06 میلیارد دلار سود به دست آورده بود.

این غول فناوری کره جنوبی می‌گوید افت درآمدهای آن‌ها تحت تأثیر افزایش نرخ بهره و تورم بوده که به افت رونق بازار منجر شده است. شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ می‌گوید فروش موبایل در آمریکا در فصل دوم 2023 در مقایسه فصل دوم 2022 حدود 24 درصد کمتر شده و این کاهش برای برند سامسونگ 37 درصد بوده است. درنتیجه، این شرکت حالا تنها 23 درصد از بازار ایالات متحده را در اختیار دارد.

سامسونگ به سود حاصل از نیمه دوم سال امیدوار است

این تولیدکننده گوشی‌های هوشمند می‌گوید بخشی از افت درآمدهای این شرکت به کاهش فروش سری گلکسی S23 در پایان فصل اول 2023 مربوط می‌شود. بااین‌وجود، سامسونگ به نیمه دوم سال امیدوار است و انتظار دارد که شرایط با عرضه گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 بهتر شود.

این شرکت در مجموع امید زیادی به گوشی‌های تاشوی خود دارد چون «تی‌ام رو»، مدیر واحد گوشی‌های این شرکت معتقد است که در سال جاری از هر سه موبایلی آن‌ها می‌فروشند، یکی موبایل تاشو خواهد بود. آقای رو پیش‌بینی می‌کند که سهم فروش کلی محصولات تاشو در بین تمام محصولات گلکسی از 20 درصد فراتر برود.

بیشتر بخوانید  توانایی هوش مصنوعی در پیش‌بینی آهنگ‌های موفق

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *