ابراز شگفتی بیل گیتس از عملکرد ChatGPT در یک آزمون بیولوژی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

بیل گیتس عملکرد ChatGPT در آزمون AP Biology را شگفت‌آورترین دمویی خواند که تاکنون در زندگی‌اش دیده است.

بیل گیتس در قسمت جدید پادکست خود با نام Unconfuse Me توضیح می‌دهد که چگونه ChatGPT توانسته است شگفت‌آورترین دموی زندگی هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت را به او نشان دهد. این مدل هوش مصنوعی ظاهراً ظرف دو ماه یاد گرفته است که در آزمون بیولوژی AP Biology بالاترین امتیاز ممکن را به‌دست بیاورد.

قسمت جدید پادکست Unconfuse Me به‌تازگی منتشر شده و بیل گیتس در گفت‌وگو با مدیرعامل Khan Academy اعلام کرده که شگفت‌آورترین دموی زندگی خود را در عملکرد ChatGPT دیده است. این کارآفرین میلیاردر می‌گوید در ماه اوت 2022 دیده بود که این چت‌بات هوش مصنوعی چگونه بالاترین امتیاز ممکن را در آزمون AP Biology به‌دست آورده است.

گیتس ظاهراً خودش چالش شرکت در این آزمون را برای «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، مطرح کرده بود. او از آلتمن خواسته بود تا کاری کند که ChatGPT در این آزمون بالاترین نمره را بگیرد. گیتس می‌گوید تصور می‌کرد که دستیابی به این مهم سال‌ها طول بکشد.

بیل گیتس هنوز از پیشرفت‌های سریع ChatGPT شگفت‌زده است

اما تنها دو ماه طول کشید تا ChatGPT بتواند این آزمون را با موفقیتی خیره‌کننده پشت سر بگذارد. این هوش مصنوعی نشان داد که چقدر در زمینه درک و فهم مطالب توانمند است و تا چه اندازه می‌تواند همانند انسان‌ها بنویسد و بخواند.

حالا با گذشت حدود یک سال از تماشای آن دمو، بیل گیتس می‌گوید همچنان به آن نمایش فکر می‌کند: «شخصاً هنوز در شوک هستم و می‌گویم ‘وای! این عالیه.’»

با تداوم توسعه مدل‌های هوش مصنوعی، خیلی از مردم نگران مشاغل خود هستند و می‌ترسند که این فناوری جای آن‌ها را بگیرد. از طرف دیگر اما برخی به سراغ بهره‌گیری از این ابزارها رفته‌اند تا کارهای خود را سریع‌تر انجام دهند.

بیشتر بخوانید  گوشی‌های آیفون به RCS مجهز می‌شوند

بیل گیتس قبلاً پیش‌بینی کرده بود که هوش مصنوعی وضعیت بازار کار را متحول می‌کند و پتانسیل این را دارد که با تبدیل‌شدن به یک دستیار شخصی هوشمند، بهره‌وری افراد را بالا ببرد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *