متا هوش مصنوعی مترجم جدیدش را معرفی کرد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مدل هوش مصنوعی جدید متا به نام SeamlessM4T، قادر به تشخیص 100 زبان ورودی از جمله فارسی و ترجمه آنها به 35 زبان خروجی است.

متا از یک مدل هوش مصنوعی گفتار به متن جدید با نام SeamlessM4T رونمایی کرده است که می‌تواند 100 زبان جهان ازجمله فارسی را ترجمه کند.

همانطور که متا در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد، SeamlessM4T که مخفف عبارت Massively Multilingual and Multimodal Machine Translation است می‌تواند برای عملکردهای گفتار به گفتار و متن به گفتار، 100 زبان ورودی را تشخیص دهد و آن‌ها را به 35 زبان خروجی تبدیل کند.

ترجمه جملات به زبان‌های مختلف با هوش مصنوعی متا

تیم تحقیقاتی متا در این پست اشاره می‌کند که SeamlessM4T «به‌طور قابل‌توجهی عملکردهای مربوط به زبان‌های دارای منابع کم و متوسط تحت پشتیبانی را بهبود می‌بخشد» درحالی‌که «برای زبان‌های با منابع بالا مانند انگلیسی، اسپانیایی و آلمانی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد.»

درحال‌حاضر می‌توانید به‌طور رایگان از نسخه دمو این هوش مصنوعی استفاده کنید. مدل متا ابتدا از شما می‌خواهد تا صدای خود را ضبط کنید تا سپس بتوانید آن را به حداکثر 3 زبان، ازجمله فارسی ترجمه کنید. البته در آزمایش‌های ما مشخص شد که ترجمه عبارت‌های انگلیسی به فارسی از طریق SeamlessM4T چندان دقیق نیست.

بااین‌وجود، متا توضیح می‌دهد که SeamlessM4T پیشرفت قابل‌توجهی محسوب می‌شود، زیرا این مدل هوش مصنوعی جدید می‌تواند تمام کار ترجمه را در یک لحظه انجام دهد، برخلاف سایر مدل‌های ترجمه بزرگ دیگر که این کار را با تقسیم در سیستم‌های مختلفی انجام می‌دهند.

یکی از ویژگی‌های جالب SeamlessM4T، توانایی آن در تشخیص زبان‌های مختلف است. به بیان دقیق‌تر، مدل متا هنگامی که کاربر در جمله خود از چند زبان مختلف استفاده می‌کند، می‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد. همچنین SeamlessM4T در آزمایش‌های خود به ترتیب 37 و 48 درصد نسبت به نویزهای پس‌زمینه و تغییرات بلندگو بهتر از نسل قبلی خود عمل کرده است. همچنین مانند بسیاری از تلاش‌های قبلی این شرکت درزمینه ترجمه مانند Llama 2، این مدل نیز کاملاً منبع باز است.

بیشتر بخوانید  از مارک زاکربرگ تا ایلان ماسک؛ بزرگان چطور متاورس را کشتند و آن را دفن کردند؟

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *