آگهی‌های استخدام مرتبط با هوش مصنوعی افزایشی شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گزارش جدید شرکت لینکدین درباره رابطه بازار کار و هوش مصنوعی، حکایت از افزایش چشمگیر توجه به AI دارد.

عصر دیجیتال تحولات زیادی را در زندگی ما ایجاد کرده است، اما به‌نظر می‌رسد که ظهور هوش مصنوعی می‌تواند تحولی بزرگ‌تر از همه آن‌ها باشد. لینکدین اخیراً گزارشی درباره چشم‌انداز بازار کار منتشر کرده است که از حرکت فزاینده افراد، شرکت‌ها، صنایع و حتی کشورها به سمت AI خبر می‌دهد.

گزارش جدید لینکدین با عنوان «گزارش آینده کار: هوش مصنوعی در مشاغل» نگاهی جذاب به رابطه بازار کار و این فناوری داشته است. این شرکت می‌گوید از ماه نوامبر سال 2022، تعداد آگهی‌های استخدام با اشاره به فناوری‌های هوش مصنوعی مثل GPT و ChatGPT حدوداً 21 برابر شده و تعداد کاربران لینکدین با مهارت‌های مرتبط با این فناوری نیز از ماه ژانویه 2016 تا ژوئن 2023 حدوداً 9 برابر شده است.

لینکدین می‌گوید حالا افراد بیشتری کلمه AI را به بیوگرافی پروفایل خود اضافه کرده‌اند. درواقع 75 درصد از متخصصان این شبکه اجتماعی کلیدواژه‌های مربوط به هوش مصنوعی را به پروفایل خود افزوده‌اند. این گزارش نشان می‌دهد که 121 مهارت هوش مصنوعی نیز از سال 2016 به‌سرعت در میان کاربران لینکدین گسترش یافته است. سنگاپور، فنلاند و ایرلند برترین کشورها از این نظر محسوب می‌شوند.

لینکدین: صنایع مختلف درحال حرکت به‌سمت هوش مصنوعی هستند

در سال 2022، از هر 1000 کاربر لینکدین 17 نفر گفته بودند که مهارت‌های هوش مصنوعی دارند، درحالی‌که این نسبت در سال 2016 معادل 3 در هر 1000 نفر بود. از طرف دیگر، اگرچه بزرگ‌ترین تأثیر AI در حوزه فناوری دیده می‌شود، اما صنایع خدمات مالی و خرده‌فروشی هم به‌سرعت درحال حرکت به این سمت هستند.

بیشتر بخوانید  افزایش جهانی قیمت گوشی‌های هوشمند در راه است

گزارش لینکدین نشان می‌دهد که اگرچه 51 درصد از مدیران آمریکایی درباره هوش مصنوعی اشتیاق دارند، ولی درباره استفاده از این فناوری در جهان واقعی مردد هستند. تنها 4 درصد از آن‌ها می‌خواهند به‌خاطر AI جایگاه‌های شغلی تحت مدیریت خود را مجدداً ارزیابی کنند و احتمالاً از تعداد کارمندانشان بکاهند. 84 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند هوش مصنوعی مولد می‌تواند حداقل یک‌چهارم از کارهای آن‌ها را خودکار کند، بهره‌وری را بالا ببرد و جایگاه‌های شغلی تخصصی جدیدی به‌وجود بیاورد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *