طرحی از نسخه مدرن ویندوز ۱۱ موبایل روی گوشی هوشمند + فیلم

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مایکروسافت در اکتبر ۲۰۱۷ پایان‌ کار ویندوز ۱۰ موبایل را اعلام کرد و پس‌ از آن هیچ گوشی هوشمند جدیدی با سیستم‌عامل مذکور تولید نشد. البته برخی افراد همچنان درمورد اینکه ویندوز موبایل مدرن روی گوشی‌های هوشمند به‌ چه شکلی است و چه قابلیت‌هایی می‌تواند داشته باشد، خیال‌پردازی می‌کنند. اکنون کاربری با نام مستعار AR789 مدل مفهومی فوق‌العاده جذابی از ویندوز ۱۱ موبایل طراحی کرده است تا دیدگاه خود را درمورد این سیستم‌عامل به‌ تصویر بکشد.

پروژه‌هایی مثل DuoWOA از مدتی قبل امکان تجربه‌ی استفاده از ویندوز ۱۱ را روی گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهند اما این راهکار درواقع سیستم‌عامل دسکتاپ روی صفحه‌نمایش کوچک است. طرح مفهومی AR4789 رابط‌ کاربری بهینه‌شده برای گوشی‌های هوشمند، ابزارک‌های پویا، مرورگر فایل و… را شامل می‌شود و ظاهر کلی ویندوز ۱۱ را نیز حفظ می‌کند.

Neowin می‌نویسد، اگرچه طرح‌های مفهومی منتشرشده از نسخه‌های بعدی ویندوز و همچنین مدل مفهومی AR4789 زیبا به‌نظر می‌رسند اما احتمال اینکه مایکروسافت از رابط‌ کاربری فانتزی در محیط سیستم‌عامل خود استفاده کند بسیار کم است.

مدت‌ها از دوران تلاش‌های مایکروسافت برای رقابت با iOS و اندروید می‌گذرد. حتی اقدامات این شرکت برای حضور در بازار گوشی‌های هوشمند مجهز به دو نمایشگر، خیلی امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسد. لغو پروژه‌ی سرفیس Duo مجهز به نمایشگر تاشو، تغییرات در تیم‌های توسعه و شایعات عرضه‌ی اندروید ۱۳ برای سرفیس Duo، امید به آینده‌ای روشن برای گوشی‌های ساخت مایکروسافت را از بین می‌برد. درواقع تنها چیزی که برای علاقه‌مندان به ویندوز موبایل باقی مانده، همین طرح‌های مفهومی غیررسمی است.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید  بازگشت کیبوردهای قدیمی به گوشی‌های لمسی با ظاهری جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *