پیش‌بینی‌ جالب‌ رئیس هیئت‌مدیره هواوی درباره آینده هوش مصنوعی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

«هو هوکان»، رئیس دوره‌ای هیئت‌مدیره هواوی، معتقد است که قدرت رایانش عمومی تا سال 2030 حدود 10 برابر می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره فعلی هواوی در رویدادی در پکن توضیحاتی را درباره آینده هوش مصنوعی ارائه کرد. او گفت این حوزه که با عرضه ChatGPT به شکوفایی رسید، عملاً عصر جدیدی را آغاز کرده است که دنیای امور شخصی و صنعتی را متحول خواهد کرد.

به گزارش گیزموچاینا، «هو هوکان»، رئیس دوره‌ای هیئت‌مدیره هواوی، در مجمع APEC Business Leaders اعلام کرد که انتظار دارد رشد تقاضا درزمینه رایانش به‌صورت نمایی افزایش یابد. او معتقد است که قدرت رایانش عمومی تا سال 2030 حدود 10 برابر می‌شود.

به‌علاوه، هو هوکان پیش‌بینی کرد که قدرت رایانش هوش مصنوعی در همین بازه زمانی احتمالاً به‌طرزی باورنکردنی افزایش خواهد یافت و به 500 برابر خواهد رسید. او گفت در این انقلاب فناوری، وضعیت ارتباطات و تأخیر در ارتباطات هم بهتر خواهد شد.

به‌لطف هوش مصنوعی، وضعیت ارتباطات هم بهبود خواهد یافت

به باور رئیس هیئت‌مدیره هواوی، تا سال 2030 مجموع تعداد ارتباطات جهانی به 20 میلیارد خواهد رسید. علاوه‌براین، امور مختلف با تأخیر بسیار پایین – در حدود 1 میلی‌ثانیه – رواج پیدا می‌کنند و عملاً زمان انتظار نسبت به استانداردهای امروزی 100 برابر کاهش می‌یابد. دستیابی به این مهم برای تولید دستگاه‌های واقعاً هوشمند ضروری تلقی شده است.

آقای هو همچنین به ظهور بازارهای جدیدی ازجمله متاورس و تصویرسازی هولوگرافیک اشاره کرد. او معتقد است که با توسعه این فناوری‌های پیشرفته، تقاضا برای پهنای باند افزایشی 100 برابری خواهد داشت و فرصت‌هایی بی‌نظیر برای رشد به‌وجود خواهد آمد.

در این مجمع گفته شد که فناوری‌های دیجیتالی می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت جوامع انسانی داشته باشند. برای مثال، حوزه انرژی به‌طور خاص پیشرفت‌های بسیاری خواهد کرد. فرایند کربن‌زدایی با استفاده از این فناوری‌های پیشرفته می‌توانند با سرعت بیشتری پیش بروند و راه را برای استفاده از ساختارهای جدید انرژی هموار کنند.

بیشتر بخوانید  گوگل خواستار دوری کارمندانش از چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت شد

نظرات رئیس هیئت‌مدیره هواوی درباره هوش مصنوعی یک بار دیگر نشان می‌دهد که این فناوری تا چه اندازه می‌تواند جهان را متحول کند و اگر در مسیر صحیح استفاده شود، زمینه‌های پیشرفت را فراهم کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *