گوگل خواستار دوری کارمندانش از چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
گوگل به‌ علت ترس‌ از افشای اطلاعات محرمانه از کارمندانش خواست از چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT یا Bard استفاده نکنند.
از آن‌جا که گوگل همچنان به اصلاح چت‌بات هوش مصنوعی خود موسوم‌به Bard ادامه می‌دهد، آلفابت دستورالعمل‌های جدیدی برای کارمندانش دارد که براساس آن، باید مراقب چت‌بات‌های هوش مصنوعی حتی Bard باشند.

به‌نوشته‌ی گیزمودو، غول جستجوی اینترنت به کارمندان خود توصیه کرده اطلاعات محرمانه را در چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT یا Bard وارد نکنند. طبق گزارش‌ها، آلفابت نگران است کارمندان این شرکت اطلاعات حساس را به چت‌بات‌ها ارائه دهند زیرا همیشه احتمال دارد بازبین‌های انسانی در سمت دیگر چت‌بات‌ها، ورودی‌های آن‌ها را بررسی کنند. امکان دارد این چت‌بات‌ها از ورودی‌های قبلی برای آموزش خود بهره ببرند و همین موضوع، خطر نشست اطلاعات را به‌همراه دارد. سامسونگ نیز ماه گذشته تأیید کرد اطلاعات داخلی این شرکت پس‌از استفاده‌ی کارکنانش از ChatGPT فاش شده‌اند.

یکی از وکلای آمازون در ماه ژانویه از کارکنان این شرکت درخواست کرد کدهای خود را با ChatGPT به‌اشتراک نگذارند و طبق تصاویر منتشر‌شده از پیام‌های Slack، وکیل مورداشاره به‌طور خاص از کارمندان درخواست کرده که هیچ‌یک از اطلاعات محرمانه‌ی آمازون را به ChatGPT ارائه ندهند.

اپل نیز ماه گذشته دستور مشابهی به کارکنانش داد. اسنادی که وال‌استریت ژورنال به آن‌ها دست یافته، نشان می‌دهد اپل استفاده از ChatGPT و Copilot گیت‌هاب را برای کارمندانش ممنوع کرده است. برخی منابع اعلام کرده‌اند اپل مثل سایر بزرگان فناوری، تمایل دارد مدل زبانی بزرگ خود را توسعه دهد و به‌همین دلیل در سال ۲۰۲۰ دو استارتاپ هوش مصنوعی را با قیمت ۲۰۰ و ۵۰ میلیون دلار خریداری کرد.

گوگل درماه مارس رقیب ChatGPT را با نام Bard معرفی کرد. این چت‌بات از موتور هوش مصنوعی داخلی گوگل به‌نام LaMDA بهره می‌برد. مدتی قبل این موضوع فاش شد که سوندار پیچای، مدیرعامل غول جستجوی اینترنت از کارمندان همه‌ی بخش‌های شرکت متبوعش درخواست کرده که روزانه دو تا چهار ساعت، از Bard استفاده کنند. این شرکت انتشار چت‌بات هوش مصنوعی خود را در اتحادیه‌ی اروپا به‌تعویق انداخت زیرا سازمان‌های نظارتی ایرلندی، نگرانی‌های خود را درمورد حریم خصوصی مطرح کرده‌اند. کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند نیز ادعا می‌کند گوگل و Bard از مقررات حافظت از داده‌های شخصی این کشور پیروی نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید  تدارک OpenAI برای عرضه یک مدل هوش مصنوعی متن‌باز

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *