آغاز عرضه جهانی پروژه Worldcoin مدیرعامل OpenAI از امروز

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI، پروژه رمزارزی Worldcoin خود را از امروز عرضه عمومی خواهد کرد.

منابع آگاه می‌گویند رمزارز «سم آلتمن»، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی OpenAI امروز بالاخره رسماً راه‌اندازی خواهد شد. اکانت توییتر پروژه Worldcoin هم اعلام کرده که بالاخره زمان انجام این کار فرا رسیده است. این یعنی امروز توضیح داده می‌شود که توکن Worldcoin چگونه به‌صورت عمومی بین مردم توزیع خواهد شد.

به‌گزارش بلومبرگ و به نقل از منابع آگاه Semafor، پروژه رمزارزی Worldcoin که به‌صورت مشترک با مشارکت سم آلتمن تأسیس شده بود، قرار است امروز رسماً شروع به کار کند. پس احتمالاً باید منتظر باشیم تا شرایط عرضه این توکن اعلام شود.

سخنگوی شرکت Tools for Humanity که شرکت پشت Worldcoin است، از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است. اما اکانت توییتر Worldcoin توییتی را منتشر کرده که می‌گوید «زمانش فرا رسیده است.» این پست صرفاً به تاریخ 24 ژوئیه 2023 اشاره می‌کند و هیچ اطلاعات دیگری ندارد. در وب‌سایت پروژه هم همین تاریخ را می‌بینیم.

Worldcoin برای تخصیص رمزارز از اسکن عنبیه استفاده می‌کند

پروژه Worldcoin می‌خواهد به هر شخص حقیقی یک توکن رمزارزی بدهد. این پروژه از یک دستگاه برای اسکن عنبیه چشم استفاده می‌کند تا هویت افراد را تأیید نماید. پس از انجام این کار، توکن‌ها به‌صورت رایگان ارائه خواهد شد.

پروژه جدید خالق ChatGPT، با انتقاداتی از حیث حریم خصوصی روبه‌رو شده است. «ادوارد اسنودن» در سال 2021، زمانی که آلتمن Worldcoin را معرفی کرد، گفته بود که نباید کاتالوگی از چشم انسان‌ها را گردآوری کرد.

سم آلتمن و OpenAI از سال گذشته میلادی با عرضه مدل‌های هوش مصنوعی محبوبی مثل ChatGPT مورد توجه قرار گرفتند. او حالا به شدت تحت نظر قانون‌گذارانی است که قبلاً در کنگره با آن‌ها دیدار داشته است.

بیشتر بخوانید  خروج بزرگترین صرافی جهان از بازار کانادا

پروژه Worldcoin درحال‌حاضر در کشورهایی مثل اسپانیا راه‌اندازی شده است، اما امروز باید شاهد عرضه جهانی آن باشیم. در این پروژه از پروتکلی موسوم به World ID استفاده می‌شود که از احراز هویت با «اثبات فردیت» بهره می‌گیرد تا یکتایی افراد را در فضای آنلاین ثابت کند.

پروژه Worldcoin تاکنون موفق به جذب سرمایه‌های هنگفتی شده است. برای مثال، آلتمن در ماه مه توانست 115 میلیون دلار را برای این پروژه گردآوری کند. حالا باید ببینیم که امروز چه برنامه‌هایی برای این رمزارز اعلام خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *