هوش مصنوعی و کاربردهایش در ترید ارز دیجیتال

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در صورتی که با بازار رمزارزها آشنا و سابقه فعالیت در این حوزه را داشته باشید، به خوبی می دانید که هزاران توکن و رمزارز مختلف در این حوزه وجود دارند که بیشتر آنها تازه در ابتدای مسیر خودشان هستند.

این روزها محبوبیت این بازار به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است، اما برای اینکه رمزارزها بتوانند به جایگاه و هدف مورد نظر خود برسند، همچان راه دور و درازی را در پیش دارند.

یکی از مهمترین ویژگی های کریپتوکارنسی ها که تحلیل این بازار را سخت تر کرده، نوسانات ناگهانی آنها است. در این بین نباید تاثیر احساسات معامله گرهای این بازار را نادیده گرفت، چرا که قیمت ارز دیجیتال تنها بر اساس میزان عرضه و تقاضا مشخص می شود.

در حال حاضر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به تنهایی نمی توانند مسیر حرکت این بازار را مشخص کنند و تریدرها به معیارهای پیشرفته تر و دقیق تری برای بررسی این بازار نیاز دارند.

درک بازار ارزهای دیجیتال و مدیریت سرمایه در معامله ها، به دانش و مهارت های ویژه ای نیاز دارد که باید دائما ارتقا پیدا کنند.

به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذارها و معامله گرهای فعال در این حوزه، به دنبال راهی برای استفاده از تکنولوژی های جدید برای تحلیل و بررسی قیمت ارز دیجیتال مورد نظرشان هستند. در این بین هوش مصنوعی یکی از جدیدترین تکنولوژی هایی است که وارد بازار رمز ارزها شده است

هوش مصنوعی و پیش‌بینی آینده بازار

پیش‌بینی آینده بازار یکی از اصلی‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در ترید ارز دیجیتال است که موجب محبوبیت بیش از حد این فناوری برای معامله‌گران کریپتو شده است. علاوه بر این تجزیه‌وتحلیل احساسات بازار، انجام خودکار معاملات و کسب درآمد بیشتر از مزایای استفاده از AI در بازار کریپتو محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید  احتمال تغییر نام توییت به پست در پلتفرم X

برنامه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی ممکن است به‌زودی در صنایع مختلف کاربرد پیدا کنند. این موضوع ممکن است برای توسعه‌دهندگان فناوری‌های نوآورانه روی بلاک چین‌های عمومی و محاسبات توزیع‌شده مشکلاتی ایجاد کند.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت، هوش مصنوعی در آینده نه‌چندان دور رقیب بزرگی برای ارائه‌دهندگان صندوق‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود؛ به‌ویژه با آسیب‌هایی که کلاهبرداران و شیادان سال گذشته به صنعت ارزهای دیجیتال زده‌اند و اعتماد به سرمایه‌گذاری در این بازار را سخت‌تر کرده‌اند.

بااین‌حال، تفاوت‌های عمیقی ازنظر ساختاری و ویژگی‌های بنیادی بین بلاک چین‌ها و هوش مصنوعی وجود دارند. تا به این‌جا، هوش مصنوعی به حافظه پنهان بزرگ و متمرکزی از داده‌ها برای یادگیری نیاز داشته است که می‌تواند حریم خصوصی و امنیت را به‌خطر بیندازد؛ چیزی که جوامع ارزهای دیجیتال و صنعت بلاک چین کاملاً با آن مخالف‌اند.

علاوه‌براین، وابستگی به حافظه پنهان داده‌ها شرایط استفاده از هوش مصنوعی را برای شرکت‌های بزرگ و متمرکز فراهم می‌کند. یکی از اولین و مهم‌ترین نمونه‌ها، سرمایه‌گذاری ۱۰میلیارد‌دلاری شرکت مایکروسافت روی Open AI و ChatGPT است که به‌وضوح پیش‌درآمدی بر پیاده‌سازی محدود این فناوری در محصولات شرکتی است.

تجزیه و تحلیل احساسات بازار

تحلیل احساسات بازار یعنی با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی بتوانیم فعالیت‌های بازار و نظرات افراد در مورد موضوعی خاص را بررسی کنیم. پردازش زبان طبیعی یعنی تعامل بین کامپیوتر و زبان انسانی که بر درک و پردازش زبان گفتاری، نوشتاری و ماشینی‌کردن این فرآیند متمرکز شده است. در معاملات رمز ارزها، احساسات مثبت کاربران روی هر ارز دیجیتال، می‌تواند موجب بالارفتن قیمت آن شود، در مقابل احساسات منفی موجب افت قیمتی می‌شود.

بیشتر بخوانید  بهترین شبکه بلاکچین برای انتقال ارز دیجیتال تتر کدام است؟

برای اینکه بتوان جو کلی بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کرد باید اخبار، وبلاگ‌ها، مقالات، انجمن‌ها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و نظرات افراد مشهور نظیر ایلان ماسک جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل شوند تا بتوان نظر کلی کاربران موجود در مورد یک رمزارز خاص را  تشخیص داد. به این فرایند، تحلیل تکنیکال گفته می‌شود که به کمک آن می‌توان دستکاری در بازار را از روی رفتار غیرمعمول در شاخص‌های احساسات تشخیص داد.

چگونگی کمک هوش مصنوعی در ترید ارزهای دیجیتال

ابزار و ربات های هوش مصنوعی قادر هستند با تحلیل تمام منابع خبری، اخبار و اتفاقات تاثیرگذار بر وضعیت بازار کریپتوکارنسی را به تریدر اطلاع بدهند که این اقدام به تریدرها این امکان رو میدهد تا از بررسی همواره منابع خبری آسوده باشند.

قابل ذکر هست که ربات های هوش مصنوعی با کنار هم قرار دادن اطلاعات و دیتاهای بازار، وضعیت هر ارز و نوسانات ارز را به تریدرها اطلاع می دهند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

ربات های هوش مصنوعی به دلیل استراتژی های متنوع تریدرها، اکثر روش های سرمایه گذاری را یاد گرفتند و متناسب با خواست تریدرها عمل می کنند.

ترید ارزهای دیجیتال با هوش مصنوعی می تواند بعد از تحلیل دیتاها و مشخص کردن بهترین فرصت سرمایه گذاری، با استفاده از سرمایه تریدر، ترید رو انجام دهد و در زمان مناسب از بازار خارج شود.

مزایا و معایب هوش مصنوعی در ترید ارزهای دیجیتال

مزایا:

  • ربات‌های ‌AI در ترید با حذف خطاهای انسانی، امکان اشتباهات را کم می‌کنند.
  • عدم دخالت احساسات انسانی در تصمیم‌گیری
  • توانایی تحلیل دقیق تراکنش‌ها و داده‌ها
  • اجرای اتوماتیک معاملات ارز دیجیتال با توجه به الگوریتم و برنامه‌نویسی‌های قبلی
  • فعالیت به‌صورت شبانه‌روزی
بیشتر بخوانید  قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی به جی‌میل می‌آیند

معایب:

  • نظارت همیشگی ربات‌ها و آپدیت کردن
  • وجود تعداد زیادی از پروژه‌های کلاهبرداری
  • وجود ربات‌های نرم‌افزاری دارای باگ و بسیار بی‌کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *