هوش مصنوعی نسل بشر را تهدید نمی‌کند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به گفته مدیرعامل مایکروسافت، هوش مصنوعی تهدیدی برای نسل بشر محسوب نمی‌شود.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در مصاحبه‌ با یورونیوز گفت معتقد است هوش مصنوعی برای بشر تهدید محسوب نمی‌شود؛ با‌این‌حال، انسان باید کنترل سیستم‌های امنیتی لازم را در دست داشته باشد. اسمیت گفت: «به ترمزهایی امنیتی نیاز داریم تا تضمین کنند که هوش مصنوعی تحت‌کنترل انسان باقی می‌ماند.»

اسمیت معتقد است که انسان توانایی کنترل هوش مصنوعی را دارد و باید همین‌حالا دست‌به‌کار شود. به‌گفته‌ی اسمیت، سیستم‌های امنیتی چندلایه را باید توسعه دهیم تا هوش مصنوعی را همواره تحت‌کنترل نگه داریم: «به‌نظرم اگر این کار را به‌خوبی انجام دهیم، خواهیم فهمید که هوش مصنوعی خطر وجودی نیست.»

برد اسمیت این گفته‌ها را در سفر به اروپا مطرح کرد. اتحادیه‌ی اروپا برای اولین‌‌بار در دنیا لایحه‌ی هوش مصنوعی را معرفی کرده است و مؤسسه‌های مختلف اروپایی هم‌اکنون در حال بحث درباره‌ی این موضوع مهم هستند. لایحه‌ی هوش مصنوعی اوایل ماه جاری میلادی به تأیید اولیه‌ی پارلمان اروپا رسید.

اسمیت می‌گوید مایکروسافت از قوانین اتحادیه‌ی اروپا منتفع شده است؛ اما وقتی بحث به مدیریت در سطح جهان می‌رسد، به همکاری بزرگ‌تری نیاز است تا مطمئن شویم که هوش مصنوعی از کنترل خارج نمی‌شود. مدیرعامل مایکروسافت معتقد است که دولت‌ها باید گردهم بیایند و در این زمینه قانون‌گذاری کنند.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید  ویژگی که با پول خریدنی نیست؛ بزرگ‌ترین مزیت هدست ویژن پرو اپل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *