تمرکز تمامی واحدهای کاری آمازون روی هوش مصنوعی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مدیرعامل آمازون در جلسه اعلام درآمد این شرکت از تمرکز تقریبا تمامی بخش‌های آن روی هوش مصنوعی خبر داد.

«اندی جاسی»، مدیرعامل آمازون در جلسه اعلام درآمد سه ماهه دوم این شرکت گفت که هر یک از کسب‌و‌کارهای داخلی غول خرده‌فروشی «در حال توسعه چندین مدل هوش مصنوعی متعدد هستند».

آمازون از طریق پلتفرم AWS خود زیرساخت‌ها و خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کند که باعث تقویت برنامه‌های هوش مصنو‌عی می‌شود و براساس گزارش The Verge، جاسی در این جلسه درباره آن صحبت کرد. او همچنین به اهمیت هوش مصنوعی در کل شرکت تأکید کرد و گفت:

«هوش مصنوعی به ما کمک می‌کنند تا در نحوه اجرای عملیات‌ها و کسب‌و‌کارهای مختلف خود مقرون به‌صرفه‌تر و ساده‌تر باشیم و حتی در قلب تجربه مشتریان نیز حضور دارند. این فناوری در فروشگاه‌ها، در کسب‌و‌کار AWS، در تبلیغات، تمام دستگاه‌ها و به‌طور کلی تک‌تک بخش‌های ما حضور دارد. در بطن کاری که انجام می‌دهیم خواهد بود و یک سرمایه‌گذاری و تمرکز قابل توجه برای [آینده] ماست.»

بهبود قابلیت‌های الکسا با هوش مصنوعی؟

با این وجود می‌توان انتظار داشت که آمازون در آینده‌ای نزدیک از ابتکارات هوش مصنو‌عی جدید خود رونمایی کند. در حال حاضر، این شرکت قرار است روز 20 سپتامبر (29 شهریور) رویدادی برای معرفی دستگاه‌های آینده خود برگزار کند که شاید در آن همچنین شاهد بهبودهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای دستیار صوتی الکسا باشیم.

در گزارشی از اوایل سال جاری گفته شده بود که آمازون ظاهراً درحال ساخت یک چت‌بات هوش مصنو‌عی برای جستجو است.

جاسی تنها مدیرعاملی نبوده که در گزارش درآمد خود به اهمیت هوش مصنو‌عی اشاره کرده است. «تیم کوک»، مدیرعامل اپل نیز در جلسه خود گفت که هوش مصنو‌عی و یادگیری ماشینی «عملاً در تمام محصولاتی که می‌سازیم تعبیه شده است». ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت نیز تجربه مولد جدید موتور جستجو گوگل را «تکامل بزرگ بعدی در زمینه جستجو» نامید.

بیشتر بخوانید  مدیرعامل سابق گوگل نسبت به خطرات احتمالی هوش مصنوعی هشدار داد

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *