تولید اپل واچ میکرو LED به سال ۲۰۲۶ موکول شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

طبق گزارش برخی منابع آگاه اپل واچ میکرو LED در سال 2026 تولید خواهد شد.

خبرگزاری کره‌ای The Elec در گزارشی به‌نقل از زنجیره‌ی تأمین، دلیل تأخیر در تولید اولین اپل واچ مجهزبه نمایشگر میکرو LED را فاش کرده است. آن‌طور که فعالان زنجیره‌ی تأمین می‌گویند، اپل برای ساخت مدل جدید ساعت هوشمند خود با چالش‌هایی جدی مواجه است.

نمایشگر میکرو LED در‌زمینه‌ی روشنایی و بازتولید رنگ‌ها و زاویه‌ی دید عملکرد بهتری نسبت‌به OLED دارد. یک متخصص صنعت نمایشگر می‌گوید میکرو LED به‌گونه‌ای است که حس می‌کنید تصاویر روی شیشه‌ی نمایشگر نقاشی شده‌اند.

میکرو LED همانطور که از نامش پیدا است، شامل نسخه‌های میکروسکوپی چراغ‌های مرسوم LED است. این چراغ‌ها در نمایشگر میکرو LED تا ۱۰۰ برابر کوچک‌تر از نمایشگرهای سنتی LED هستند.

اپل در تلاش است میکرو LED را در ابتدا وارد اپل واچ کند. پس از اپل واچ، آیفون و آیپد و مک نیز به نمایشگر میکرو LED مجهز خواهند شد. ممکن است نسل بعدی اپل ویژن پرو نیز به چنین نمایشگری مجهز باشد.

مهاجرت اپل به نمایشگر OLED، با ساعت‌های اپل واچ شروع شد و زمان زیادی نگذشته بود که آیفون‌ها نیز به این نمایشگر مجهز شدند. اولین آیپدها و مک بوک‌های OLED نیز در سال‌های آینده از راه خواهند رسید.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی ترندفورس ماه گذشته گفت اولین اپل واچ میکرو LED در سال ۲۰۲۶ روانه‌ی بازار می‌شود. تا قبل از انتشار گزارش ترندفورس، انتظار می‌رفت اپل واچ میکرو LED در سال ۲۰۲۵ از راه برسد.

ظاهرا تأخیر در تولید ساعت جدید اپل، نتیجه‌ی مشکلات خط تولید است. ترندفورس می‌گوید ابعاد کوچک چراغ‌های میکرو LED، ساخت نمایشگرهای مبتنی‌بر این فناوری را «به‌شدت سخت» می‌کند.

بیشتر بخوانید  درآمد ترکیه از فروش آیفون از اپل پیشی گرفت!

منابع آگاه می‌گویند ال جی، یکی از بزرگ‌ترین فعالان صنعت نمایشگر، در حال خرید پتنت‌های متمرکزبر میکرو LED است تا از پس مشکلات تولید بربیاید. ال جی یکی از تأمین‌کنندگان نمایشگر محصولات اپل است.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *