رونمایی «شیائومی» از سگ رباتیک جدید خود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

سگ رباتیک جدید شرکت «شیائومی» که قابلیت‌های بیشتری نسبت به نمونه اولیه خود دارد، رونمایی شد.

«شیائومی»(Xiaomi) غول فناوری چین، دومین نسخه از سگ رباتیک خود را معرفی کرده است. این سگ رباتیک موسوم به «سایبرداگ ۲»(CyberDog ۲) بسیار کمتر شبیه به یک ربات مخصوص کار است و بیشتر به یک همراه خانواده شباهت دارد که به حسگرهایی مجهز است.

سایبرداگ اصلی که چند سال پیش معرفی شد، ظاهر کلی ربات‌های چهارپا مانند «اسپات»(Spot) و «گو ۲»(Go ۲) را داشت.

شیائومی می‌گوید که مدل جدید سایبرداگ، کوچک‌تر و سبک‌تر از نسل اول آن و به اندازه یک سگ دوبرمن با وزن ۸.۹ کیلوگرم است. همچنین این نمونه، یک سر مانند سر سگ دارد و به تراشه NX و مغزهایی با قدرت پردازش مشترک مجهز است که هشت گیگابایت حافظه و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. سایبرداگ ۲ به ۱۹ حسگر برای بینایی، شنوایی و حساسیت لمسی مجهز است.

مجموعه حسگرها شامل چهار میکروفون با قابلیت تشخیص صدای هوش مصنوعی، یک دوربین «رییل‌سنس»(RealSense) به همراه هوش مصنوعی، دوربین‌های «آرجی‌پی»(RGB) و «فیش‌آی»(Fisheye)، یک حسگر ToF و یک حسگر لیزری است. این سگ رباتیک دارای بلوتوث ۵.۰ و وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac  است و می‌توان آن را با کنترل از راه دور BT، تلفن همراه هوشمند یا با صدا کنترل کرد.

براساس گزارش‌ها، هر یک از چهار پایه مفصلی سایبرداگ ۲ برای سه درجه آزادی اصلاح شده‌اند و این سگ رباتیک می‌تواند تا سرعت ۱.۶ متر بر ثانیه به جلو برود.

میکرومحرک‌های اختصاصی دارای دقت گشتاور نیرو تا ۵۰ درصد بالاتر نسبت به قبل هستند و با الگوریتم‌های کنترل حرکت ترکیب می‌شوند تا مانورهای پیچیده‌ای را مانند چرخش مداوم به عقب و بازیابی پس از سقوط امکان‌پذیر کنند.

بیشتر بخوانید  عرضه بینگ‌چت مایکروسافت برای مرورگرهای شخص ثالث موبایل و دسکتاپ

شیائومی گفت که ربات سایبرداگ ۲ بیش از ۳۰ هزار شبیه‌سازی هوش مصنوعی از سگ‌های واقعی را پشت سر گذاشته است تا رفتار طبیعی‌تر و واقعی‌تری را داشته باشد. سایبرداگ ۲، نرم‌افزارهای «اوبونتو»(Ubuntu) و «آراُاس۲»(ROS۲) را اجرا می‌کند و این پلتفرم که تا حد امکان منبع باز طراحی شده، برای جذب کردن توسعه‌دهندگان ساخته شده است.

سایبرداگ ۲ در حال حاضر در چین با قیمت ۱۲۹۹۹ یوان(حدود ۱۷۸۵ دلار) در دسترس است اما هیچ خبری در مورد دسترسی جهانی به آن وجود ندارد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *