منتظر افزایش قیمت این گوشی‌های پرچمدار باشید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شنیده‌ها حکایت از افزایش شدید گوشی‌های پرچمدار تمامی برندها در پاییز امسال دارند.

اگر به‌دنبال ارتقا گوشی خود یا خرید یک گوشی پرچمدار هستید، به زودی شاهد عرضه مدل‌های جدیدی به‌بازار خواهیم بود. در پاییز امسال گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ اپل وارد بازار می‌شوند. به‌دنبال آن شاهد عرضه گوشی‌های سری پیکسل ۸ هستیم و زمستان پیش رو نیز سامسونگ، گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس ۲۴ خودش را معرفی می‌کند.

به‌نقل از افشاگری که با نام کاربری heitsygoesh در شبکه اجتماعی X فعالیت می‌کند، تمام این پرچمداران یک نقطه مشترک با یکدیگر دارند. آیا می‌دانید این اشتراک چیست؟ همه این مدل‌ها با افزایش قیمت روبرو خواهند بود. این افشاگر معتقد است که شاهد افزایش قیمت 50 تا 200 دلاری این مدل‌ها نسبت به نسل قبلی آن‌ها خواهیم بود!

ماه‌های آینده منتظر افزایش قیمت گوشی های پرچمدار باشید

اگر قصدی برای خرید مدل‌های پرو آیفون‌های جدید را ندارید، خبر خوب اینکه دو مدل آیفون 15 و 15 پلاس با همان قیمت قبلی (799 و 899 دلار) عرضه می‌شوند. این دو گوشی امسال جزیره پویا (Dynamic Island)، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و چیپست 4 نانومتری A14 Bionic را دریافت خواهند کرد. A14 همان تراشه‌ای است که هم اکنون در زیر قاب گوشی‌های سری آیفون 14 پرو حضور دارد. از دیگر ویژگی‌های آن‌ها باید به جایگزین شدن پورت شارژ اختصاصی لایتنینگ با پورت جهانی USB-C و ارتقا ظرفیت باتری اشاره کرد.

اما شروع قیمت آیفون ۱۵ پرو با افزایش ۱۰۰ دلاری به ۱،۰۹۹ دلار و مدل ۱۵ پرو مکس (یا شاید آیفون ۱۵ اولترا) هم با افزایش ۲۰۰ دلاری به ۱،۲۹۹ دلار خواهد رسید. اپل از سال ۲۰۱۷ تغییری در قیمت آیفون‌ها به‌وجود نیاورده است. اما امسال با توجه به افزایش تورم در آمریکا، وقت آن رسیده تا صاحب آیفون‌ها بخواهد گوشی‌هایش را کمی گران‌تر از گذشته بفروشد.

بیشتر بخوانید  احتمال رونمایی از تبلت تاشوی گلکسی زد تب سامسونگ در اواخر سال 2023

یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش قیمت ۲۰۰ دلاری آیفون ۱۵ پرو مکس یا اولترا، اضافه شدن یک دوربین زوم پریسکوپی شگفت‌انگیز به آن است که می‌تواند از این محصول رقیبی برای گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ بسازد. گفته می‌شود که این دوربین می‌تواند زوم اپتیکال 10 برابری را ارائه کند. همچنین جنس فریم میانی آن از تیتانیوم بوده، به پورت USB-C مجهز شده و از چیپست 3 نانومتری A17 Bionic قدرت می‌گیرد. همچنین نسخه پایه این گوشی‌ها از 128 گیگ به 256 گیگابایت ارتقا پیدا می‌کند.

به‌جز آیفون‌ها، خانواده گلکسی S24 سامسونگ هم گران‌تر می‌شود

براساس پستی که heitsygoesh در شبکه اجتماعی X منتشر کرده، پرچمداران سامسونگ هم به قطار افزایش قیمت گوشی‌ها خواهند پیوست. در واقع نسخه پایه گلکسی اس ۲۴ سامسونگ ۵۰ تا ۱۰۰ دلار افزایش قیمت پیدا می‌کند و به محدوده ۸۴۹ تا ۸۹۹ دلار خواهد رسید. محدوده قیمت مدل پلاس این خانواده هم به ۱،۰۴۹ تا ۱،۰۹۹ دلار می‌رسد. در نهایت به مدل گلکسی اس ۲۴ اولترا، قدرتمندترین عضو این خانواده می‌رسیم که با محدوده قیمتی ۱،۲۴۹ تا ۱،۲۹۹ دلاری وارد بازار می‌شود.

اگر گزارشی که این افشاگر منتشر کرده واقعیت داشته باشد، این‌طور به‌نظر می‌رسد که تمام گوشی‌سازها قیمت محصولات خودشان را افزایش خواهند داد و هیچ برندی از این ماجرا مستثنی نخواهد بود.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *