۱۰۰۰۰ نفر دیگر از نیروهای شرکت متا اخراج شدند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شرکت متا که چهار ماه پیش ۱۱٬۰۰۰ نفر از نیروهایش را اخراج کرده بود، ۱۰٬۰۰۰ نیروی دیگر را نیز اخراج کرد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ، در بیانیه‌ای از اخراج ۱۰٬۰۰۰ نفر از نیروهایش خبر داده است. چهار ماه پیش نیز، این شرکت ۱۱٬۰۰۰ از کارکنان خود را تعدیل کرده بود. متا اولین شرکت بزرگ حوزه‌ی فناوری است که دو دور تعدیل نیروی گسترده انجام می‌دهد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در پیامی به کارکنان شرکت گفت: «انتظار داریم که ابعاد تیمان را به‌میزان حدوداً ۱۰٬۰۰۰ نفر کاهش دهیم.» او می‌افزاید متا ۵٬۰۰۰ جایگاه شغلی دیگری را می‌بندد که هنوز نیروهای جدید برایشان استخدام نشده‌اند.

تعدیل ۱۰٬۰۰۰ نفری نیروها بخشی از تغییر ساختار متا است. این شرکت در تلاش است تا با تمرکز روی پروژه‌های مهم و لغو پروژه‌هایی که اولویت کمتری دارند، درآمدش را افزایش دهد. متا تعداد کمتری نیروی جدید نیز استخدام می‌کند.

به‌گفته‌ی مارک زاکربرگ، ۲۰۲۳ قرار است «سال بهره‌وری» متا باشد. متا امسال هزینه‌های عملیاتی را پنج‌میلیارد دلار کاهش می‌دهد.

افزایش مشکلات اقتصادی باعث شده است تقریباً تمامی شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا به‌جز اپل، هزاران نفر از نیروهای خود را اخراج کنند. افزون‌بر شرکت‌های فناوری، شماری از شرکت‌های مالی وال‌استریت نظیر گلدمن ساکس و مورگان استنلی نیز دست به تعدیل نیرو زده‌اند.

از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون، بیش از ۲۸۰٬۰۰۰ نفر از کارکنان صنعت فناوری اخراج شده‌اند. ۴۰ درصد از تعدیل نیرو در سال جاری میلادی اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید  ویژگی مسدودکردن کاربران از ایکس حذف می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *