متاورس کمک به کودکانی است که از رفتن به مدرسه امتناع می‌کنند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

متاورس برای کمک به کودکانی که از رفتن به مدرسه امتناع می‌کنند

یک سیستم پشتیبانی آموزشی جدید با کمک متاورس در ژاپن راه‌اندازی شده که برای کودکانی که از رفتن به مدرسه امتناع می‌کنند، کاربرد دارد. این اقدام جالب توجه، واکنش‌های مثبتی را در پی داشته است. دانش‌آموزان به دلایل مختلفی بصورت غیر حضوری تحصیل را ادامه می‌دهند. این دلایل می‌تواند به عوامل مختلفی مثل: محیط‌های پیچیده خانه و همه‌گیری ویروس کرونا و… وابسته باشد. دولت نیز در حال بررسی محیط‌هایی است که کودکان با آن راحتی و احساس تعلق بیشتری دارند و برای حضور در آن علاقه نشان می‌دهند.
انتظار می‌رود این اتفاق، یک موضوع جدید برای حوزه سیاسی باشد، چون آژانس دولتی مربوط به امور کودکان و خانواده در ماه آوریل راه‌اندازی می‌شود. به نظر می‌رسد که دولت تدابیر بسیاری را برای کمک به کودکانی که بصورت غیرحضوری در حال تحصیل هستند، اندیشیده است.
سازمان غیرانتفاعی «کاتاریبا» مستقر در توکیو با هدف کمک به افرادی که بصورت آنلاین تحصیل می‌کنند، از متاورس استفاده می‌کند. طبق اقدام این سازمان، یک فضای آموزشی آنلاین به نام اتاق k یا Room-K ارائه شده است. مقامات کاتاریبا اعلام کرده‌اند که Room-K به کودکان کمک می کند تا روابط اعتمادی با مشاوران ایجاد کنند، احساس تعلق به محیط داشته باشند، مهارت‌های اجتماعی کسب کنند و مطالعه‌ای عمیق‌تر داشته باشند.
حدود 110 دانش‌آموز مقطع ابتدایی و دبیرستان از هیروشیما، بخش Bunkyo در توکیو و سایر مکان‌ها در اتاق K شرکت کرده‌اند. دانش‌آموزان می‌توانند زمانی که روبروی صفحه‌نمایش خود قرار دارند، کتاب و مقاله دلخواه خود را انتخاب و مطالعه کنند. اعضای Room-K می‌توانند، آواتارهایی مانند: قهرمانان و شاهزاده‌ها را انتخاب کنند و آزادنه به کشف و جستجو در این محیط بپردازند. این افراد می‌توانند با دیگر اعضا صحبت کنند و از طریق تماس‌های ویدئویی با سایر اعضا به بحث و گفتگو داشته باشند.

بیشتر بخوانید  ثبت بهترین رشد سه‌ماهه بیت‌کوین در دو سال اخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *