مایکروسافت: 22H2 آخرین نسخه ویندوز ۱۰ خواهد بود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
طبق اعلام مایکروسافت، پس از 22H2 هیچ نسخه‌ی جدیدتری از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ منتشر نخواهد شد.
مایکروسافت در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد 22H2 آخرین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ است و شرکت ردموندی هیچ برنامه‌ای برای انتشار نسخه‌ی جدیدتری از این سیستم‌عامل ندارد. مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرده بود که پشتیبانی نرم‌افزاری از ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رساند. تا سال ۲۰۲۵ شاهد انتشار به‌روزرسانی امنیتی برای ویندوز ۱۰ خواهیم بود.

مایکروسافت سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد. از آن زمان نسخه‌های جدید ویندوز ۱۰ در فواصل زمانی منظم منتشر شده‌اند و مایکروسافت هر ماه به‌روزرسانی امنیتی در دسترس کاربران قرار داده است. در سال‌های گذشته مایکروسافت دو نسخه‌ی جدید از ویندوز ۱۰ را در هر سال منتشر می‌کرد، اما در نهایت سراغ انتشار سالانه یک نسخه‌ی جدید رفت.

از زمان انتشار عمومی ویندوز ۱۱، تعداد به‌روزرسانی‌ها و قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۰ کاهش یافته است. نسخه‌ی 22H2 ویندوز ۱۰ هیچ قابلیت جدیدی نداشت و صرفاً باگ‌ها را رفع می‌کرد.

بر اساس گزارش ویندوز سنترال، مایکروسافت قصد دارد به‌صورت ماهانه نسخه‌ی 22H2 ویندوز ۱۰ را به‌روزرسانی کند و ضمن ارائه‌ی پچ‌های امنیتی سراغ رفع باگ‌های نرم‌افزاری برود. از تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) به بعد، پشتیبانی نرم‌افزاری از ویندوز ۱۰ به‌طور کامل به پایان می‌رسد.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید  فقط چند سال تا دستیابی به هوش عمومی مصنوعی فاصله داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *