قابلیت‌های جذاب آپدیت اندروید 14 + فیلم

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

آپدیت اندروید 14 هنوز به‌روزرسانی چندان بزرگی به‌نظر نمی‌رسد، اما با چند قابلیت جذاب همراه خواهد بود. یکی از این قابلیت‌ها مربوط به چندوظیفگی است که به شما اجازه می‌دهد تا به شیوه‌ای پیشرفته، محتواها را از یک اپلیکیشن بکشید و در داخل یک اپلیکیشن دیگر رها کنید.

در جدیدترین بتای اندروید 14 قابلیتی وجود دارد که از درگ و دراپ محتوا میان اپلیکیشن‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. این ویژگی در اندروید 13 و نسخه‌های قبلی هم وجود داشت، اما فقط به برنامه‌های باز محدود می‌شد. حالا کاربری به نام Nail_Sadykov@ در توییتر از تغییر این شرایط در اندروید 14 خبر داده است.

درگ و دراپ در اندروید 14 چه تغییری کرده است؟

در گذشته زمانی که از درگ و دراپ استفاده می‌کردید، ژست‌های جابه‌جایی در سیستم غیرفعال می‌شد و حتی نمی‌توانستید به صفحه هوم بروید. اما در این نسخه، سیستم‌عامل به شما اجازه می‌دهد تا محتوا را با خود به بخش‌های مختلف سیستم‌عامل ببرید. بنابراین حتی می‌توانید وارد صفحه هوم شوید و اپلیکیشنی را باز کنید که قبلاً آن را باز نکرده بودید.

برای استفاده از این ویژگی کافیست انگشت خود را روی متن، تصویر یا ویدیوی مدنظر خود نگه دارید، سپس زمانی که محتوا انتخاب شد و در حالت درگ قرار گرفت، با یک انگشت دیگر بین اپلیکیشن‌ها جابه‌جا شوید یا به صفحه هوم بروید و اپ دیگری را باز کنید. آنگاه محتوای درگ‌شده را در محل مربوطه قرار دهید یا دراپ کنید.

این ویژگی هم‌اکنون در دومین بتای اندروید 14 در دسترس است و احتمالاً در پاییز همراه با عرضه نسخه پایدار این سیستم‌عامل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از آنجایی که iOS از قبل از این ویژگی پشتیبانی می‌کرد، گوگل در این زمینه اندکی از رقیب عقب مانده بود.

بیشتر بخوانید  بررسی مانیتور هوشمند ۴۳ اینچی سامسونگ M7 + فیلم

گوگل با معرفی پیکسل تبلت و پیکسل فولد در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود نشان داد که می‌خواهد تمرکز بیشتری روی قابلیت‌های چندوظیفگی داشته باشد. پس می‌توانیم امیدوار باشیم که ویژگی‌های جذابی برای نسخه معمولی اندروید هم عرضه شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *