آموزش خرید اتریوم

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اتریوم (Ethereum) ارز دیجیتالی است که بعد از بیت کوین در رده دوم از نظر ارزش در بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است و دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان به شمار می‌رود.

بهترین راه برای خرید اتریوم چیست؟

بهترین راه برای خرید اتریوم، مراجعه به یک صرافی ارز دیجیتال است. این صرافی‌ها در واقع سایت‌هایی روی اینترنت هستند و به این ترتیب، برای خرید اتر نیاز به مراجعه حضوری نیست. قبل از اقدام به خرید، یک کیف پول اتریوم روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود نصب کنید. کیف پول‌های نرم‌افزاری اتر کاملاً رایگان هستند. اگر به دنبال امنیت بیشتر هستید، می‌توانید کیف پول سخت‌افزاری خریداری کنید. البته بیشتر صرافی‌ها روی خود سایت به کاربر کیف پول ارائه می‌دهند، اما اگر اتریوم‌ها را روی کیف پول شخصی داشته باشید، به دارایی‌های خود کنترل کامل دارید و این حریم خصوصی و امنیت را افزایش می‌دهد.

اگر در خارج از کشور زندگی می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید با کارت‌های اعتباری مانند ویزا و مسترکارت، اتریوم بخرید. چهار سایت زیر از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های موجود برای خرید اتر با کارت اعتباری هستند:

  • Coinbase.com
  • Bitstamp.com
  • Changelly.com
  • binance.com

با این حال، نسبت به کشور محل زندگی، یک سایت می‌تواند محبوبیت بیشتری داشته باشد. با جستجوی «Buy Ethereum» به همراه نام کشور می‌توانید بهترین سایت ممکن را برای خرید اتر با کارت اعتباری پیدا کنید.

خرید اتر با دلار و یورو برای کاربران ساکن ایران توصیه نمی‌شود، چون به دلیل تحریم‌های بین‌المللی امکان خرید مستقیم وجود ندارد و ناچار هستید از واسطه‌ها کمک بگیرید که این هزینه تمام‌شده را به شدت افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید  راهنمای افزایش سرعت لپ‌تاپ‌‌های قدیمی + تصاویر

روش های مختلفی برای خرید و فروش اتریوم و یا سایر ارز های دیجیتال موجود در بازار وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش مستقیم:

در این روش سرمایه گذاران به سایت های محلی خرید و فروش ارز های دیجیتال مراجعه کرده و سفارش خرید یا فروش خود و همچنین مقدار مورد نظر را ثبت می کنند . پس از این کار افرادی که شرایط مورد نظر را برای یکدیگر دارا باشند در طی یک ملاقات حضوری روش پرداخت و نحوه انتقال را مشخص کرده و به این ترتیب به طور مستقیم و بدون واسطه اتریوم مورد نظر خود را خریداری کرده و یا به فروش می رسانند.

از طریق صرافی ها:

همانطور که گفته شد صرافی های ارز دیجیتال به عنوان واسطه بین عوامل این بازار عمل کرده و خریداران به فروشندگان وصل می کنند . از جمله روش های پرکاربرد برای خرید و فروش اتریوم و یا سایر ارز های دیجیتال موجود اقدام از طریق صرافی ها می باشد ، در این حالت فرد با مراجعه به سایت صرافی که در آن حساب کاربری ایجاد کرده اند مقدار ارز مورد نظر خود را با توجه به قیمت های پیشنهادی موجود خریداری کرده و یا به فروش می رساند.

از طریق وب سایت ها و کانل های تلگرامی:

بعضی از وب سایت های و یا کانال های تلگرامی اقدام به خرید و فروش ارز های دیجیتال می کنند که افراد با مراجعه به آن ها و انجام ثبت نام و احراز هویت شدن در این سایت ها می توانند اتریوم مورد نظر خود را از این طریق خریداری کرده و یا به فروش برسانند .

بیشتر بخوانید  آغاز انباشت بیت کوین از سوی ماینرها

دقت شود که میزان ریسک در این معاملات بسیار بالا بوده و افراد سود جوی زیادی اقدام به طراحی سایت هایی اینچنینی جهت کلاهبری از سرمایه گذاران کرده اند لذا در هنگام انتخاب سایت مورد نظر از معتبر بودن آن اطمینان لازم را حاصل کنید.

روش خرید اتریوم در ایران:

صرافی‌های داخل ایران، از نوع صرافی‌های متمرکز هستند. خرید از این صرافی‌ها نیازمند احراز هویت بوده و با انجام فرآیند احراز هویت در این صرافی‌ها، به راحتی می‌توانید رمز ارز اتریوم را خریداری کنید. در ایران صرافی‌های متعددی حضور دارند که هر کدام قیمتی را برای اتریوم ارائه می‌دهند. با مراجعه به صفحه مقایسه قیمت صرافی‌ها در میهن بلاکچین، می‌توانید از بهترین قیمت خرید اتریوم در صرافی‌های مطرح ایرانی در هر لحظه مطلع شوید. اما چطور باید از صرافی ایرانی اتریوم بخریم؟ مراحل خرید اتر از صرافی ایرانی به صورت زیر است:

  • ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در صرافی با یک ایمیل فعال
  • تایید حساب کاربری در ایمیل
  • احراز هویت که مدارک و الزامات آن برای هر صرافی متفاوت و باید رویه احراز هویت آن صرافی را مطالعه کنید.
  • تایید هویت شما توسط صرافی که مدت آن متفاوت است.
  • شارژ حساب ریالی یا واریز رمزارز به حساب کاربری
  • خرید اتر از بازارهای معاملاتی موجود

هر صرافی برای هر یک از مراحل بالا راهنمای کامل و جامعی در اختیار شما قرار می‌دهد. رابط کاربری اکثر صرافی‌های ایرانی تا حد زیادی مشابه یکدیگر هستند. برای خرید اتریوم باید وارد برگه کیف پول سایت شوید و گزینه واریز را انتخاب کنید. اینجا باید جفت ارزهای معاملاتی را در نظر داشته باشید. مثلا ببینید که صرافی مد نظر شما بازار اتریوم/تتر یا اتریوم/ریال یا اتریوم/بیت کوین دارد و چه امکانی برای واریز راحت‌تر وجود دارد. همچنین اگر قصد واریز ریالی ندارید و می‌خواهید با رمزارز معامله کنید، حتما به آدرس شبکه کیف پول دقت کنید. مثلا یک صرافی ممکن است فقط از تتر TRC20 (شبکه ترون) پشتیبانی کند. بنابراین واریز تتر اتریومی منجر به از دست رفتن پول می‌شود.

بیشتر بخوانید  تاثیر ۵ اتفاق مهم اقتصاد کلان در قیمت بیت‌کوین

برای واریز ریالی هم باید از بخش حساب بانکی، شماره شبای کارت خود را وارد کنید. سپس مبلغ مورد نظر را واریز کنید. کمی صبر کنید تا موجودی حساب شما نمایش داده شود. سپس می‌توانید وارد بازار معاملاتی مد نظر شده و پول یا رمزارز خود را به اتریوم تبدیل کنید.

نکته مهم پس از خرید اتریوم برداشت آن است. دقت کنید که فقط آدرس شبکه‌ای که رمزارز روی آن قرار دارد را وارد کنید. مثلا اگر اتریوم خریداری شده روی شبکه اتریوم است حتما آدرس کیف پول اتریومی وارد کنید. در غیر این صورت با ریسک از دست رفتن رمزارز مواجه می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *