آموزش تبدیل ایده‌های خود به ویدیو با هوش مصنوعی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

با پیشرفت ابزارهای مبتنی بر AI، تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی به یکی از کاربردهای مهم و محبوب چنین سرویس‌هایی تبدیل شده است. البته در مقایسه با با سایر جنبه‌های مرتبط با AI مثل تبدیل متن به عکس یا چت‌بات‌ها، ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل نوشتار به ویدیو از دقت کمتری برخوردار هستند؛ اما همچنان می‌توانند گزینه‌ای جذاب برای سرگرمی یا ساخت محتوا باشند. در مطلب پیش‌رو به معرفی بهترین هوش مصنوعی های تبدیل متن به ویدیو خواهیم پرداخت.

تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی

ساخت ویدیو بدون نیاز به ویرایش یا استفاده از برنامه‌های تدوین، پدیده چندان جدیدی نیست و نرم‌افزارها و سایت‌های مختلفی از سال‌های پیش، چنین خدماتی را از طریق قالب‌های آماده به کاربران خود ارائه می‌کرده‌اند. با این حال، تبدیل نوشتار به ویدیو با هوش مصنوعی، پدیده نسبتاً جدیدی برای عموم کاربران محسوب می‌شود که می‌توان کاربردهای گوناگونی را در آینده نه چندان دور برای آن متصور شد.

اگرچه برای استفاده از ابزارهای تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی، نیاز به مهارت خاص یا تجربه قبلی وجود ندارد؛ اما با تسلط بر دستورات ورودی، محدودیت‌ها و قابلیت‌های هر سرویس، می‌توانید نتیجه بهتری را در اختیار داشته باشید. در پایین به تعدادی از بهترین هوش مصنوعی های تبدیل متن به ویدیو اشاره شده است؛ اگرچه گزینه‌های موجود در این حوزه به صورت پیوسته در حال افزایش است و با جستجو می‌توانید ابزارهای متعدد دیگری را هم پیدا کنید.

۱. هوش مصنوعی نوشتار به ویدئو Kaiber

سرویس Kaiber یکی از گزینه‌های مطرح در زمینه خود به شمار می‌رود که با استفاده از یادگیری ماشینی و پردازش انبوهی از فریم‌ها، آموزش دیده است. برای استفاده از این سرویس، می‌توانید به نسخه تحت وب به آدرس Kaiber.ai مراجعه کنید و پس از ثبت‌نام و تایید هویت از طریق ایمیل، به امکانات مختلف دسترسی داشته باشید. حداقل و حداکثر طول ویدئوهای ساخته شده توسط کایبر، به ترتیب ۵ و ۳۰ ثانیه است.

هوش مصنوعی تبدیل نوشتار به ویدیو Kaiber
هوش مصنوعی تبدیل نوشتار به ویدیو Kaiber

کاربران می‌توانند هنگام استفاده از Kaiber، اقدام به تبدیل مستقیم متن به ویدیو نمایند؛ با این حال، گزینه اختصاصی برای آپلود عکس نیز در این پلتفرم درنظر گرفته شده است که به کمک آن، می‌توان پیش‌زمینه‌ای برای فریم‌های خروجی و حال‌وهوای ویدئو، تعیین نمود. هوش مصنوعی قادر خواهد بود از تصویر بارگذاری شده توسط کاربر به عنوان ایده اولیه، بهره بگیرد و ویدئو نهایی را حول آن ایجاد کند. امکان انتخاب استایل‌های مختلف، یکی دیگر از نقاط قوت این سرویس است که گزینه‌های پیش‌روی کاربران را افزایش می‌دهد.

۲. ساخت آواتارهای سخنگو با Deep Brain

سایت DeepBrain.io گزینه مناسبی برای تولیدکنندگان محتوا است که قصد دارند یک سناریو را بدون نیاز به فیلمبرداری برای مخاطبین خود در قالب یک ویدئو، بازگو نمایند. همچنین اگر علاقه‌مند به ساخت ویدئوهای یوتیوب هستید، اما از امکانات لازم مانند دوربین، نورپردازی و پرده سبز برای تولید محتوا بهره‌مند نیستید، می‌توانید از سایت گفته شده، کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی ذهن‌خوانی می‌کند
تبدیل نوشتار به ویدیو با هوش مصنوعی Deep Brain
تبدیل نوشتار به ویدیو با هوش مصنوعی Deep Brain

سرویس Deep Brain چندین آواتار گوناگون را درون خود جای داده است که کاربران می‌توانند متن دلخواه خود را از طریق آنها، بازگو نمایند. متاسفانه تبدیل متن فارسی به ویدیو با هوش مصنوعی دیپ برین فعلاً امکان‌پذیر نیست؛ اما احتمال دارد در آینده شاهد پشتیبانی از زبان فارسی نیز در داخل پلتفرم مذکور باشیم.

۳. هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو ModelScope

سرویس ModelScope محصولی از غول بزرگ فناوری چین، علی بابا، است که امکان اجرای آن توسط کاربران روی رایانه یا بهره‌مندی از نسخه تحت وب وجود دارد. این مدل براساس Diffusion ساخته شده و با استفاده از ۱.۷ میلیارد پارامتر، آموزش یافته است. البته در مقایسه با نمونه‌های رقیب، محدودیت‌های متعددی از جمله مدت کوتاه ویدئوها (تنها ۲ ثانیه) یا درج واترمارک روی خروجی در ModelScope به چشم می‌خورد.

هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو ModelScope
هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو ModelScope

برای دسترسی به فایل‌های مورد نیاز برای اجرای ModelScope می‌توانید به صفحه اختصاصی آن در گیت‌هاب، مراجعه کنید. با توجه به محدودیت‌های گفته شده، نمی‌توان کاربردهای چندانی را برای خروجی‌های این مدل، متصور شد و بیشتر جنبه سرگرمی و آشنایی با یادگیری ماشینی و دستورات ورودی هوش مصنوعی را دارد.

هوش مصنوعی تبدیل نوشتار به ویدیو ZeroScope
هوش مصنوعی تبدیل نوشتار به ویدیو ZeroScope

Zeroscope یکی از مدل‌های ساخته شده برمبنای ModelScope است که از محتوای بیشتری برای تعلیم آن استفاده شده است. به همین دلیل عملکرد آن در مقایسه با نسخه اصلی خود، کمی بهتر است و می‌تواند ویدئوهایی با حداکثر رزولوشن ۱۰۲۴ در ۵۷۶ پیکسل به کاربران ارائه کند. زیروسکوپ از دو زیر مدل تشکیل شده است که مدل V2_576w برای ساخت ویدئوها از دستورات کاربر و مدل V2_XL برای افزایش رزولوشن خروجی، کاربرد دارند و به ترتیب ۸ و ۱۶ گیگابایت حافظه گرافیکی (VRAM) جهت اجرا نیاز خواهند داشت.

۴. هوش مصنوعی نوشتار به ویدئو Runway Gen-2

درحال حاضر بسیاری از کاربران و کارشناسان، معتقد هستند که بهترین گزینه برای تبدیل متن به ویدئو با هوش مصنوعی، ابزار Runway Gen-2 است. نسل اولین این هوش مصنوعی، از قابلیت تبدیل ویدئو به ویدئو پشتیبانی می‌کرد و نسل دوم آن، به تبدیل نوشتار به ویدئو نیز مجهز شده است. استفاده از آن شباهت بسیاری به Midjourney دارد و کاربر می‌تواند جزئیات مختلفی مانند زاویه دوربین را در دستورات خود، توصیف نماید.

بیشتر بخوانید  افزایش عمر باتری آیفون‌ با چند راهکار ساده
تبدیل نوشتار به ویدیو با هوش مصنوعی Runway Gen-2
تبدیل نوشتار به ویدیو با هوش مصنوعی Runway Gen-2

از دیگر قابلیت‌های مهم Runway Gen-2 می‌توان به پشتیبانی از افزودن تصاویر مانند Kaiber اشاره کرد که امکان نزدیک‌تر شدن خروجی به ایده کاربر را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند تا سقف ۱۰ ویدئوی ۴ ثانیه‌ای با کیفیت HD توسط این هوش مصنوعی به شکل رایگان، ایجاد کنند. در طرح پولی، امکان افزایش کیفیت تا سقف 4K نیز وجود خواهد داشت و محدودیتی برای تعداد ویدئوها نیز درنظر گرفته نشده است؛ اما همچنان نمی‌توان ویدئوهای طولانی‌تر از ۴ ثانیه ساخت.

۵. هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو VideoCrafter

هوش مصنوعی VideoCrafter توسط Tencent، یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری چین، توسعه یافته است و امکانات نسبتاً پیشرفته‌تری را در مقایسه با رقبای خود، فراهم می‌سازد. برای مثال کاربران هنگام استفاده از این ابزار، می‌توانند ویدئوهایی تا سقف ۸ ثانیه ایجاد نمایند و امکان انتخاب رزولوشن‌های مختلف را هم خواهند داشت.

هوش مصنوعی تبدیل نوشتار به ویدیو VideoCrafter
هوش مصنوعی تبدیل نوشتار به ویدیو VideoCrafter

اگر از سیستم قدرتمندی بهره می‌برید که کارت گرافیک آن به حداقل ۸ گیگابایت حافظه VRAM مجهز است، می‌توانید اقدام به اجرای VideoCrafter روی آن کنید.

۶. ساخت ویدئوهای دارای آواتار با Synthesia

سرویس Synthesia کاربرد مشابهی با سرویس Deep Brain دارد و کاربران می‌توانند از آن برای تولید محتوا یا ایجاد ویدئوهای آموزشی استفاده نمایند. البته چنین ابزارهایی، توانایی ساخت یک ویدئو براساس دستورات متنی را ندارند و تنها متون واردشده توسط کاربر را به حالت تقریباً واقعی از طریق آواتار بازگو می‌کنند.

تبدیل متن فارسی به ویدیو با هوش مصنوعی Synthesia
تبدیل متن فارسی به ویدیو با هوش مصنوعی Synthesia

یکی از نقاط قوت سایت Synthesia در مقایسه با Deep Brain، پشتیبانی از زبان فارسی است؛ درنتیجه کاربران می‌توانند از آن برای تبدیل متن فارسی به ویدیو با هوش مصنوعی استفاده کنند. البته متأسفانه حساب‌های کاربری رایگان با محدودیت‌های مختلفی مواجه است و تنها می‌توان یک ویدئوی رایگان از طریق آن‌ها ایجاد کرد.

۷. هوش مصنوعی Stable Diffusion Videos

Stable Diffusion یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل متن به تصویر محسوب می‌شود که نسخه‌ای مبتنی بر آن، برای ساخت ویدئو نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو Stable Diffusion Videos
هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو Stable Diffusion Videos

Stable Diffusion Videos امکانات متعددی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که ازجمله آن‌ها می‌توان به تنظیم نرخ فریم (بین ۵ الی ۶۰) اشاره کرد. نسخه تحت وب از کارت‌های گرافیک قدرتمند A100 انویدیا برای پردازش دستورات و ارائه خروجی استفاده می‌کند که می‌تواند خروجی را با میانگین زمانی ۹ دقیقه به کاربر تحویل دهید؛ اگرچه این زمان بستگی به پیچیدگی دستورات دارد و ممکن است کمتر یا بیشتر شود.

هوش مصنوعی تبدیل نوشتار به ویدیو Deforum Stable Diffusion
هوش مصنوعی تبدیل نوشتار به ویدیو Deforum Stable Diffusion

یکی دیگر از مدل‌های مبتنی بر استیبل دیفیوژن Deforum Stable Diffusion نام دارد که کمی امکانات بیشتر را درون خود جای داده است. برای مثال، کاربر می‌تواند به‌صورت جداگانه، حداکثر تعداد فریم‌های ویدئو را بین مقادیر ۱۰۰ الی هزار تنظیم کند. زاویه، زوم و جابه‌جایی افقی و عمودی از دیگر پارامترهای قابل تعریف در این مدل است. ناگفته نماند که برخلاف مدل اصلی، حداقل نرخ فریم در آن، ۱۰ فریم بر ثانیه است.

بیشتر بخوانید  آموزش اتصال آیفون به کامپیوتر + تصاویر

۸. ساخت ویدئوهای حرفه‌ای با InVideo

سرویس InVideo در ابتدا به‌عنوان یک ویرایشگر ویدئو تحت وب پا به میدان گذاشت که با هدف قراردادن کاربران عادی، قصد داشت نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای پیچیده ویرایش و تدوین را برای آن‌ها از بین ببرد. بااین‌حال، سرویس مذکور قابلیت پشتیبانی از دستورات متنی و تبدیل آن‌ها به ویدئو را اخیراً به لیست قابلیت‌های خود اضافه کرده و به همین دلیل در میان فهرست بهترین هوش مصنوعی‌های تبدیل متن به ویدیو قرار گرفته است.

بهترین هوش مصنوعی های تبدیل متن به ویدیو
بهترین هوش مصنوعی های تبدیل متن به ویدیو

کاربران می‌توانند با استفاده قابلیت هوش مصنوعی InVideo، یکی پست متنی را به یک ویدئوی جذاب تبدیل کنند. چنین ویژگی می‌تواند گزینه مطلوبی برای صاحبان کسب‌وکارها باشد که قصد تولید محتوای نیمه‌حرفه‌ای بدون پرداخت هزینه و صرف کمترین زمان ممکن را دارند. البته طرح رایگان سرویس گفته‌شده با محدودیت‌هایی مثل واترمارک در خروجی، عدم دسترسی به تمامی قالب‌ها و رزولوشن پایین مواجه است.

۹. تبدیل متن به ویدئو در PicsArt

تبدیل متن به GIF یکی از قابلیت‌های جدیدی است که به نسخه اخیر اپلیکیشن موبایل PicsArt و نسخه تحت وب آن اضافه شده است. کاربران به کمک این ویژگی می‌توانند تصاویر گیف بسازند و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. البته نباید انتظار ویدئوهای واقع‌گرایانه را داشته باشید و خروجی کار در اغلب مواقع، کارتونی اما بامزه است. رزولوشن خروجی نیز ۵۱۲ در ۵۱۲ پیکسل در نظر گرفته شده.

هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو GIF
هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو GIF

همچنین برای بهره‌مندی از ویژگی مذکور در اپلیکیشن موبایل، کافی است تا از قسمت More Tools، گزینه AI GIF Generator را انتخاب کنید و سپس دستور موردنظر خود را برای تبدیل ویدئو، تایپ کنید. امکان انتخاب استایل، کیفیت، رنگ‌بندی، هنرمند و حال‌وهوای خاص هم برای هر فایل وجود خواهد داشت.

جمع‌بندی

در قسمت‌های قبلی به بهترین هوش مصنوعی های تبدیل متن به ویدیو اشاره شد؛ اما بااین‌حال سرویس‌ها و مدل‌های گوناگون و قدرتمند دیگری نیز وجود دارند که فرصت پرداختن به آن‌ها در این مقاله وجود نداشته است. برای مثال، اگر به‌دنبال گزینه‌های مشابه برای گویش متن از طریق آواتار هستید، می‌توانید به سراغ سایت‌های Pictory و HeyGen نیز بروید.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *