افزایش فروش تتر در ترکیه پس از سقوط ارزش لیر

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به دنبال کاهش ارزش لیر در ترکیه، بازار کریپتو به خصوص استیل‌کوین‌ها با اقبال مردم این کشور رو به رو شدند.

میزان تقاضا برای تتر (یک ارز دیجیتال با پشتوانه دلار) از حدود یک ماه قبل و در جریان انتخابات ریاست جمهوری ترکیه رشد کرد و حتی بعد از پیروزی رجب طیب اردوغان در این انتخابات همچنان ادامه دارد.

در حالی که بازار کریپتو هم روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و اغلب ارزهای دیجیتال مشهور با افت ارزش مواجه‌اند، اوضاع لیر از آنها نامناسب‌تر است.

ارزش لیر سقوط کرد

ارزش لیر به پایین‌ترین سطح تاریخی خود در روزهای اخیر رسیده و تنها در هفته گذشته ۱۱ درصد در برابر دلار با افت روبه رو شد.

از انتخابات گذشته در سال ۲۰۱۸ که در آن اردوغان پیروز شد لیر بالغ بر ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

این موضوع باعث تمایل قابل توجه مردم ترکیه به استیبل کوین‌هایی مثل تتر شده است.در اوایل ماه ژوئن تراکنش‌های مربوط به لیر حدود ۱۰ درصد کل تراکنش‌های کریپتو را شامل شد.

ابرو گوون یک کارشناس بانکی به بلومبرگ گفته است که دولت شرایط خرید دلار و طلا با لیر را دشوار کرده و همین باعث شده که مردم در جهت حفظ ارزش سرمایه خود در شرایط تورمی به خرید استیبل‌کوین‌ها روی بیاورند. به عقیده وی تنها دلیل رشد خرید استیبل‌کوین‌ها در شرایط فعلی همین موضوع است.

سهم معاملات تتر در BTCTurk بزرگترین صرافی رمزارز ترکیه ۲۰ درصد سهم کل معاملات رمزارزی بوده این در حالی است که سهم معامله تتر در صرافی بایننس – بزرگترین صرافی رمزارز جهان – در همین مدت یک درصد بوده است.

بیشتر بخوانید  آشنایی با انواع شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال

منبع: تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *