کاهش 50 درصدی موجودی بیت‌کوین در صرافی‌های آمریکایی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در کنار کاهش موجودی بیت کوین صرافی‌های آمریکایی، موجودی اتریوم آنها نیز به طور مداوم در حال کاهش بوده است.

به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از دو صرافی بزرگ ارز دیجیتال و وضعیت نامشخص قوانین حاکم بر صنعت کریپتو در این کشور، بیش از نیمی از بیت کوین‌های کاربران آمریکایی که پیش از این در صرافی‌های این کشور قرار داشت، به صرافی‌های خارجی منتقل شده است.

به گزارش کریپتوپوتیتو و به نقل از کریپتوکوانت، با تداوم روند انتقال بیت کوین از صرافی‌های آمریکایی به خارج از این کشور، میزان موجودی بیت کوین در این صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است.

یکی از دلایل کاهش قابل توجه موجودی بیت کوین در صرافی‌های آمریکایی، نبود قوانین واضح و مشخص برای صنعت رمزارزهاست. در حقیقت قانون‌گذاران این کشور به جای وضع قوانین معقول، رویکرد اجرایی را در پیش گرفته‌اند که باعث مهاجرت شرکت‌های ارز دیجیتال به خارج از آمریکا شده است.

کشورهای مختلفی در اتحادیه اروپا و همچنین هنگ کنگ در ماه‌های اخیر مقررات جامعی را برای صنعت ارزهای دیجیتال تدوین کرده‌اند و پذیرای شرکت‌های فعال در این حوزه هستند. هنگ کنگ که در حال حاضر قصد دارد بار دیگر به قطب فین‌تک تبدیل شود، اعلام کرده برای صنعت رمزارزها، قوانینی شبیه به شرکت‌های مالی سنتی اعمال خواهد کرد.

به دنبال شکایت کمیسیون بورس آمریکا از صرافی کوین بیس، جانی ان‌جی (Johnny Ng) عضو شورای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ از تمامی پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های مجازی از جمله کوین بیس دعوت کرد تا به این منطقه مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید  تولید معادل ۱۵۰ سال عکاسی عکس تنها در ۱۵ ماه توسط هوش مصنوعی
منبع: توییتر
منبع: توییتر

در حال حاضر، تعدادی از صرافی‌های ارز دیجیتال تصمیم به خروج از آمریکا گرفته‌اند و برخی دیگر، با اتهام نقض قوانین، ارائه محصولات و خدمات خاصی را متوقف کرده‌اند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد آمریکا در حال از دست دادن سهم خود از صنعت نوظهور ارزهای دیجیتال است.

بیش از ۵۰٪ از گردش بیت کوین و اتریوم خارج از آمریکاست

در کنار کاهش موجودی بیت کوین صرافی‌های آمریکایی، موجودی اتریوم آنها نیز به طور مداوم در حال کاهش بوده است به طوری که حدود ۵۶٪ از اترهای موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال، در خارج از این کشور نگهداری می‌شوند.

علاوه بر این، حجم معاملات صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی چهار برابر بیشتر از صرافی‌های آمریکایی است. در حال حاضر، حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌های آمریکایی ۲۱٪ از بازار را تشکیل می‌دهد و به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۷ سقوط کرده است. علاوه بر این، با توجه به محدودیت‌های فعلی در آمریکا، حجم معاملات آتی دائمی نیز به سطوح پایینی رسیده است. در سمت مقابل، حجم معاملات اسپات و آتی در آسیا به ترتیب ۳۰٪ و ۲۰٪ افزایش یافته است.

با توجه به داده‌های کریپتوکوانت، ارزش بازار استیبل کوین‌های موجود در بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ با ریزشی ۳۵ درصدی، حدود ۱۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

علیرغم کاهش میزان بیت کوین موجود در صرافی‌های آمریکایی، این کشور همچنان در صنعت استخراج بیت کوین یکه‌تاز است. با این حال، با توجه به اینکه دولت به دنبال دریافت مالیات بیشتر از ماینرهاست ممکن است در آینده این برتری را نیز از دست بدهد.

منبع: میهن بلاکچین

بیشتر بخوانید  سقوط بیت‌کوین به کانال 26 هزار دلاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *