مخالفت برخی از مدیران ارشد اپل با ساخت هدست ویژن پرو

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
معاون ارشد واحد سخت‌افزار اپل در رویداد معرفی ویژن پرو غایب بود.

جانی سروجی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزار اپل، یکی از مهره‌های اصلی ویدیوهای معرفی محصولات اخیر این شرکت بوده است. به‌هرحال سروجی در ویدیوی معرفی ویژن پرو و تراشه‌ی جدید این دستگاه یعنی R1 و همچنین معرفی مک استودیو و مک پرو جدید حضور نداشت.

به‌هرحال، اپل ویژن پرو محصول بحث‌برانگیزی برای این شرکت بود و منابع معتبری مثل نیویورک‌تایمز و بلومبرگ قبل‌ از عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی کوپرتینویی‌ها، تأکید کردند در داخل این شرکت اختلاف‌نظرهایی درمورد محصول مذکور وجود دارد. براساس اعلام بلومبرگ، سروجی با وجود مشارکت تیمش در توسعه‌ی ویژن پرو، از این پروژه فاصله گرفت و با شک و تردید، آن را با پروژه‌های علمی مقایسه کرد. با غیبت مرموز سروجی در رویداد معرفی اولین نسل ویژن پرو، می‌توان این‌ برداشت را کرد که ترجیح داده با چنین پروژه‌ای ارتباط نداشته باشد.

در مقاله‌ی بلومبرگ که تاریخ آن به ۱۸ می برمی‌گردد، آمده که مراحل توسعه‌ی ویژن پرو با مشکلات طراحی مواجه بوده است. مقاله‌ی ۲۶ مارس نیویورک‌تایمز نیز اشاره می‌کند ابتدا قرار بود ویژن پرو شبیه عینک‌های معمولی باشد اما درنهایت به محصولی تبدیل شد که ظاهر آن مثل اکثر هدست‌های واقعیت مجازی است. تونی فادل، معاون ارشد سابق واحد سخت‌افزار اپل نیز یکی از منتقدان هدست واقعیت ترکیبی این شرکت بود که قیمت بالا و نداشتن استراتژی بازاریابی قانع‌کننده ازجمله مواردی بود که به آن‌ها اشاره داشت.

جانی سروجی
جانی سروجی

مدیرعامل اپل همیشه نسبت‌ به چشم‌انداز هدست‌های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی، خوش‌بین نبوده است. کوک سال ۲۰۱۵ در مصاحبه‌ای با نیویورکر هدست‌های واقعیت مجازی را به‌عنوان دسته‌ای از محصولات ارزیابی کرد که باید از آن‌ها دوری شود.

بیشتر بخوانید  ارزش سهام اپل روز گذشته با افت ۴٫۸ درصدی روبرو شد

طراح افسانه‌ای اپل، جانی آیو که قبل‌ از ترک این شرکت روی ویژن پرو کار کرده، نگران ساخت دستگاهی بود که می‌تواند مردم را از یکدیگر دور کند. تیم طراحی با قرار دادن ویژگی جدید EyeSight در این محصول به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به درآوردن هدست، با دیگران تعامل داشته باشند؛ زیرا تصویر چشم آن‌ها را به‌طور زنده روی نمایشگر بیرونی دستگاه نشان می‌دهد.

ویژن پرو اوایل سال ۲۰۲۴ با برچسب ۳۵۰۰ دلاری در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *