عمر هندزفری بلوتوثی خود را با این روش‌ها افزایش دهید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در دنیای مدرن و پرسروصدای امروزی هندزفری راهی برای فرار از سر و صدا و شنیدن صداهای نامطلوب اطراف خودمان است. در این مقاله نکاتی ارزشمندی را مطرح خواهیم کرد که با رعایت اصول آن به شما کمک خواهد کرد، تا به راحتی طول عمر هندزفری تان افزایش یابد و از نحوه نگهداری هندزفری بلوتوثی و به‌خصوص باتری آن اطلاع یابید.

کاربرد هندزفری بلوتوثی در دنیای امروز بسیار گسترده شده است. گوش دادن به موسیقی و انواع فایل‌های صوتی از جمله پادکست، بخشی از روتین روزانه ما را تشکیل داده‌اند. داشتن یک هدفون یا هندزفری مناسب، لذت شنیدن هر نوع صدایی را برای ما دوچندان می‌کند.

طول عمر هندزفری بلوتوثی چقدر است؟

عمر مفید شارژ هندزفری بلوتوثی به نوع باتری، نحوه استفاده و شارژر بستگی دارد. برخی از هندزفری های بلوتوث از باتری های لیتیوم یون یا لیتیوم پلیمری استفاده می کنند که عمر مفید آنها از دو الی سه سال بیشتر نخواهد بود.

راهکارهای موثر برای بالا بردن طول عمر هندزفری بلوتوثی

با توجه به ظاهر هندزفری بلوتوثی شاید شما فکر کنید نگهداری از هندزفری بلوتوثی آسان است، اما باید گفت درست است شما از سیم‌های گره خورده هندزفری سیمی در امانید اما باید این نکته را در نظر بگیرید که هندزفری بلوتوثی باتری و بدنه خیلی حساس تری نسبت به هندزفری سیمی دارد.که رعایت نکات ذیل موجب افزایش طول عمر هندزفری بلوتوثی شما خواهد شد.

مراقبت صحیح از باتری هندزفری بلوتوثی

  • هندزفری بلوتوثی خود را در مدت زمان طولانی در شارژ نگه ندارید و بعد از اینکه به صد درصد رسید، آن را از شارژ بکشید تا بیش از حد در شارژ قرار نگیرد.
  • معمولا بهتر است میزان شارژ هندزفری حداقل 30 درصد و تا جایی ممکن حداکثر 80 درصد باشد.
  • می توانید هر بار به صورت دوره  سه ماهه، بگذارید شارژ باتری هندزفری کامل خالی و سپس آن را کامل تا صد در صد شارژ کنید.
  • در صورتی که خیلی کم از هندزفری استفاده میکنید مراقب شارژ هندزفری تان باشید که به مدت زیاد شارژ خالی و یا صد در صد کامل نباشد.
  • بر روی جعبه ای که هندزفری خود را خرید کرده اید مشخصات و میزان ولتاژ مورد نیاز درج گردیده، مطمئن شوید آداپتوری که برای شارژ هندزفری استفاده می کنید، با آن مطابقت داشته باشد.در صورت عدم مطابقت در دراز مدت طول عمر باتری شما کاهش می یابد.
  • از مواردی که بایستی رعایت کنید از گوشی و یا منبع صدا فاصله زیادی نداشته باشید زیرا انتقال سیگنال را  مشکل تر و نتیجه‌ای آن موجب افزایش مصرف شارژ باتری هندزفری بلوتوثی می شود.
بیشتر بخوانید  قیمت دوج‌کوین در آینده

برند سامسونگ بسیار پرطرفدار است و اگر می‌خواهید هندزفری بی‌سیم با کیفیتی مطلوب و قیمت مناسب داشته باشید حتما هنگام خرید، هندزفری بلوتوثی سامسونگ را در نظر داشته باشید. مدت زمان شارژ این هندزفری 1 ساعت است و پس از آن، 3 الی 4 ساعت می‌توانید از آن برای هنگام رانندگی، ورزش، گوش دادن به پادکست و… استفاده کنید.

نحوه صحیح شارژ کردن هندزفری بلوتوثی برای افزایش طول عمر

نحوه شارژ کردن هندزفری ها با توجه به نوع و برند با هم دیگر متفاوت است در کل می توان به دو دسته سیم دار و کیس شارژ تقسیم کنیم ،اما در هر صورت شما بایستی حتما از شارژر اصلی و مختص خود هندزفری استفاده کنید.

نحوه صحیح شارژ کردن هندزفری بلوتوثی با کیس شارژ

این نوع شارژ با توجه به کیس شارژ مخصوص خود شارژ می شوند فقط کافیست هندزفری ها را داخل داک قرار دهید و حواستان باشد که میزان درصد شارژ هندزفری در چراغ LED کیس شارژ قابل مشاهده است.

نحوه صحیح شارژ کردن هندزفری بلوتوثی با سیم شارژر

این نوع هندزفری ها به راحتی با استفاده از کابل شارژ اندرویدی و یا تایپ سی (type-c) به برق متصل می شوند نکته ای بایستی دقت داشته باشید مقدار ولتاژ و آمپر آداپتوری که برای شارژ استفاده می کنید اگر بیشتر و یا کمتر باشد ممکن است در دراز مدت موجب ضرر و کاهش عمر باتری هندزفری بلوتوثی شود.

مراقبت صحیح از بدنه و جلوگیری از خرابی هندزفری بلوتوثی

  • گرما و دمای بالا به مرور موجب کاهش طول عمر باتری هندزفری بلوتوثی می شود و بایستی دقت کنید که مدت زیاد در مقابل نور خورشید قرار نگیرد.
  • بسیار مراقب باشید که هندزفری شما با آب تماس نداشته باشد و در مواقعی مثل بارش باران از هندزفری تا جای ممکن استفاده نکنید زیرا هندزفری ها ضد آب نیستند و به راحتی دچار مشکل می شوند.
  • حتما پس از استفاده هندزفری بلوتوثی داخل کیس شارژ قرار دهید و تا جای ممکنه از آسیب به بدنه هندزفری جلوگیری کنید.
  • در مواقعی که نیاز به استفاده از  هندزفری ندارید آن را خاموش کنید (در صورتی که کلید های لمسی خاموش و روشن شدن  در داک ها موجود باشد و اگر موجود نباشد آن را داخل داک شارژ قرار دهید)
  • نگهداری صحیح هندزفری نیز می‌تواند به شما کمک کند تا عمر مفید هندزفری خود را افزایش دهید. برای نگهداری صحیح هندزفری، باید آن را در جای خشک و خنک نگه دارید و از آسیب دیدن آن در زمان حمل و نقل جلوگیری کنید.
بیشتر بخوانید  آموزش اتصال ساعت هوشمند گلکسی به گوشی‌های اندرویدی

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی برای استفاده و افزایش طول عمر هندزفری بلوتوثی را بیان کنیم. در نتیجه این مقاله باید گفت که استفاده بیش از اندازه و بی حد و مرز از این وسیله و بی توجه بودن به میزان شارژ، استفاده در شرایط محیطی مثل بارش باران و یا نور مستقیم خورشید و یا شارژ کردن با هر نوع آداپتور دستگاهی منجر به کاهش عمر مفید هندزفری بلوتوثی می شود و فقط با رعایت چند نکته ساده می توان افزایش عمر هندزفری بلوتوثی خود را افزایش دهیم و از دارا بودن آن احساس رضایت کنیم.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *