اهداف و وظایف استارتاپ چیست؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

استارتاپ به معنای مشاغل نوپا به منظور کارآفرینی و گسترش کسب و کار است. به این معنی که فردی یا گروهی ایده ای جدید را با هدف ایجاد کسب و کار مطرح و پیاده سازی می کند.

شرکت‌ها و کسب و کارهای نوپا و به اصطلاح استارتاپ، از تعدادی افراد محدود با سرمایه اندک تشکیل شده‌اند. درواقع استارتاپ، یک کسب و کار نوظهور و نوپا است که براساس نیاز جامعه و خواست مشتریان شکل می‌گیرد. استارتاپ همچنین از طریق ارائه‌ی راه‌حل‌های خلاقانه با توسعه سریع عمل خواهد کرد

ما معمولا در یکسری از مشکلات حل نشده قرار می گیریم. باید با شناسایی آنها اولین قدم را برای حل این مشکل برداشت. اگر شما بدون شک علاقه داشته باشید که یک استارت آپ را راه اندازی کنید قبل از راه اندازی باید این مساله را در نظر بگیرید که ایده شما به پول سازی می رسد. دقیقا به اطراف خود توجه کنید و از یک نقطه درست کار خود را شروع کنید.

در اصل داشتن ایده کار سختی نیست. قسمت سخت ماجرا اجرایی کردن ایده و به نتیجه رساندن آن است. جنگ اصلی زمان اجرا خواهد بود. حالا که می خواهید یک کار جدید را راه اندازی حتما دقت کنید ایده ابتدایی شما خیلی مهم است و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

هدف تاسیس راحت شدن کارها است. این کسب و کارها بیشتر اینترنتی و از راه دور خدمات رسانی می کنند. این اتفاق در هزینه ها هم صرفه جویی دارد. برای کسانی که فکر ایجاد و راه اندازی یک همچنین شغلی را در ذهن می پرورانند باید در نظر داشته باشند که ایده آنها چه مشکلی را از افراد جامعه رفع می کند.

بیشتر بخوانید  ساخت ربات هوش مصنوعی برای شبکه بیت‌کوین توسط بلاک‌تریس

یک استارتاپ موفق باید به خواسته‌ی مشتریان خود واقف بوده و متوجه نیازهای آنان باشد. لازم به ذکر است که حتی در صورت بیان خواسته و نیاز توسط مشتری، استارتاپ ها باید با استناد بر دانش و یادگیری، به صورت خودجوش نیاز واقعی آنان را شناسایی کرده و در جهت تامین آن گام بردارند. بنابر گفته‌ی استیو جابز موسس شرکت اپل ” این وظیفه‌ی مشتریان نیست که بفهمند چه می‌خواهند. بلکه وظیفه‌ی استارتاپ هاست که به نیاز و خواسته مشتریان به طور دقیق پی ببرند.” بنابراین یکی از مهم‌ترین اهداف و وظایف استارتاپ ها، توانایی شناخت نیاز و خواسته‌های مشتریان است.

در یک تجارت استارتاپی، صرف وقت بر روی کارهای مهم، امری ضروری محسوب خواهد شد. درواقع تحقق موفقیت‌آمیز کارهای سازمانی، براساس تعیین این اهداف شکل خواهد گرفت.

بهترین ایده ها در کسب و کارهای نوپا و تازه تاسیس از علاقه های شما شکل می گیرد. در تاسیس و راه اندازی یک کسب و کار از درآمد باید فراتر رفت. اگر کار و حرفه ای را فقط برای پول انجام می دهید خیلی زود بدون شک آن را به فراموشی خواهید سپرد. در این کسب و کارها کسانی شما را از چرخه بازار خارج می کنند که انگیزه غیرمالی داشته باشند. این اشخاص با انگیزه های بزرگی که دارند و اشتیاق وافر که در کسب و کار است موفقیت های بیشتری به دست می آورند.

باید به علاقه های خود آگاه باشید. آشنایی با این علاقه ها قدم بزرگی برای سودآوری شما خواهد بود. برای شناخت علاقه های خود از خودتان یکسری سوال را بپرسید. کدام یک از موضوعات علاقه مندی شما پتانسیل یک فرصت کسب و کار سودآور را دارد.

بیشتر بخوانید  رونمایی استارتاپ Runaway از مدل هوش مصنوعی Gen-2

سرگرمی های شما چیست؟ یک روز ۲۴ ساعته شما به چه بخش هایی تقسیم می شود؟ از چه موضوعی لذت می برید که در خصوص آن شروع به نوشتن کنید. انجام چه کارهایی را دوست دارید؟ دستیابی به چه موفقیت هایی به شما احساس خوب می دهد؟ رویاهای زمان کودکی شما هنوز برای شما جذاب است؟ این ها قسمتی از سوال هایی است که باید از خودتان بپرسید.

برخی از اهداف استارتاپ‌ها

1. تعیین هدف مالی:

یکی از مهم‌ترین اهداف استارتاپ تجاری، تعیین اهداف مالی توسط کارفرمایان می‌باشد. درواقع اولین بخش ایجاد شده در برنامه‌های سازمانی یک استارتاپ، ایجاد اهداف مالی می‌باشد. اهداف مالی به عنوان مهم‌ترین معیار تعیین کننده‌ی کسب سود شما در بازه‌ی زمانی مشخص شناخته می‌شود.

2. ایجاد هدف برندینگ:

ایجاد هویت و برند معتبر در سال‌های اولیه‌ی فعالیت یک کمپانی استارتاپ، امری مهم و ضروری تلقی می‌شود. درواقع با اعمال اهداف برندینگ از طریق رشد کسب و کار و ارزش‌های مشترک، راه برقراری ارتباط بیشتر با مشتریان برقرار خواهد شد.

3. هدف محصول:

اهداف استارتاپ از نوع تعیین هدف محصول، برای کمک به توسعه‌ی خدمات و محصولات ارائه شده توسط شرکت، درنظرگرفته می‌شود. درواقع با تعیین هدف محصول، اصلی‌ترین راه و عامل پیشروی کسب و کار به سمت جلو شناسایی شده و در جهت تقویت آن اقدامات لازم انجام خواهد شد. برای مثال اگر کسب و کار شما در رابطه با تولید یک سخت‌افزار بخصوص، فعال است، ارائه‌ی لیستی از ویژگی‌ها و مزایای محصول، هدف آن محصول نامیده می‌شود.

4. ایجاد اهداف منابع انسانی:

یکی از مهم‌ترین اهداف استارتاپ، اهداف منابع انسانی در سال‌های ابتدایی فعالیت یک شرکت تجاری، درنظر گرفته شده است. اهداف منابع انسانی به همه‌ی کارها و موضوعاتی که با منابع و نیروی انسانی شرکت، در ارتباط است مربوط خواهدشد. مانند غربال و گزینش نیروی انسانی، آموزش و تربیت کارکنان و کمک به بهبود عملکرد نیروی انسانی و بهبود کار سازمانی(از طریق فراهم کردن فضای کار مناسب برای کارمندان).

بیشتر بخوانید  جایگزینی 90 درصد از تیم پشتیبانی یک استارتاپ هندی با چت‌بات هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *