رسیدن دامیننس بیت‌کوین به بالای ۵۰٪ بعد از 2 سال

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

بیت کوین پس از شکستن مقاومت ۲۷،۰۰۰ دلاری موفق شد تا ۲۷،۱۸۴ دلار افزایش یابد.

به دنبال بهبود روند قیمت بیت کوین در روزهای اخیر، بزرگترین رمزارز بازار شب گذشته از ۲۷،۰۰۰ دلار فراتر رفت. همزمان دامیننس BTC بعد از حدود ۲ سال به بالای ۵۰٪ رسیده است. علیرغم اصلاح قیمت، همچنان تداوم روند صعودی محتمل است اما نکته نگران‌کننده از دست رفتن مومنتوم صعودی هم در پرایس اکشن قیمت و هم در اندیکاتور MACD است.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، به دنبال افزایش قیمت، دامیننس بیت کوین که سهم این ارز از بازار رمزارزها را نشان می‌دهد، برای اولین بار از ماه مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) از ۵۰٪ فراتر رفت.

بیت کوین پس از شکستن مقاومت ۲۷،۰۰۰ دلاری موفق شد تا ۲۷،۱۸۴ دلار افزایش یابد اما پس از آن، قیمت با کمی اصلاح روبه‌رو شد و به زیر ۲۷،۰۰۰ دلار ریزش کرد. در حال حاضر، بیت کوین زیر سطح ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی در افزایش اخیر از ۲۶،۲۵۳ تا ۲۷،۱۸۴ دلار، بالاتر از ۲۶،۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ساده معامله می‌شود. علاوه بر این، خط روند صعودی مهمی (خط آبی) با حمایت ۲۶،۶۰۰ دلار در تایم فریم ۱ ساعته در حال تشکیل شدن است.

در صورت تداوم روند صعودی، بیت کوین به ترتیب در سطوح ۲۷،۲۰۰ و ۲۷،۵۰۰ دلار با مقاومت روبه‌رو است. در صورتی که قیمت از مقاومت ۲۷،۵۰۰ دلاری بالاتر برود، احتمالا در کوتاه‌مدت شاهد افزایش بیشتر قیمت خواهیم بود. مقاومت بعدی در ناحیه ۲۸،۵۰۰ دلاری قرار دارد و در صورت شکسته شدن احتمالا قیمت تا مقاومت ۲۹،۲۰۰ دلاری افزایش خواهد یافت.

در سمت دیگر در صورتی که بیت کوین نتواند مقاومت ۲۷،۲۰۰ دلاری را به سمت بالا بشکند، احتمالا قیمت تا حمایت ۲۶،۷۰۰ دلاری کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید  معرفی ۴ الزام دریافت اینماد

در صورت ریزش بیشتر، قیمت می‌تواند تا خط روند مذکور و حمایت ۲۶،۶۰۰ دلاری کاهش یابد که با سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در افزایش اخیر از  ۲۶،۲۵۳ تا ۲۷،۱۸۴ دلار همتراز است.

حمایت اصلی بیت کوین در محدوده ۲۶،۲۵۰ دلار قرار دارد و گاوها باید آن را حفظ کنند. در صورتی که این حمایت از دست برود، احتمالا روند نزولی ادامه خواهد یافت و شاهد ریزش تا ۲۵،۷۵۰ و حتی ۲۵،۲۰۰ دلار در کوتاه‌مدت خواهیم بود.

بررسی اندیکاتورهای تکنیکال:

  • MACD ساعتی: MACD در تایم فریم ساعتی در حال از دست دادن شتاب صعودی خود است.
  • شاخص قدرت نسبی ساعتی: RSI ساعتی بیت کوین بالاتر از ۵۰ قرار دارد.
  • سطوح حمایتی اصلی: ۲۶،۶۰۰ و ۲۶،۲۵۰ دلار
  • سطوح مقاومتی اصلی: ۲۷،۲۰۰ و ۲۷،۵۰۰ و ۲۸،۵۰۰ دلار

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *