انتشار اولین تصاویر از وان‌پلاس فولد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

وانپلاس تصمیم گرفته است تا همانند دیگر دستگاه‌های پرچمدارش، دکمه‌‌ی اسلایدر معروف خود را در وانپلاس فولد نیز حفظ کند.

به نظر می‌رسد که پس از سامسونگ، گوگل، شیائومی و دیگر شرکت‌های اندرویدی، حال نوبت به وان‌پلاس رسیده است تا گوشی تاشوی خود را معرفی کند. افشاگری با نام آن لیکس (Onleaks)، تصاویر با کیفیتی از گوشی وان‌پلاس فولد را منتشر کرده که به ما دید تقریبا کاملی از طراحی این گوشی می‌دهد.

پیش از هر چیز، نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که به گفته‌ی این افشاگر، تصاویر منتشر شده براساس نمونه‌های آزمایشی اولیه طراحی شده‌اند.‌ شرکت‌های فناوری معمولا چندین طراحی مختلف برای یک محصول را آزمایش می‌کنند تا در پایان طراحی نهایی را انتخاب کنند. بنابراین احتمال دارد که طراحی نهایی دستگاهی که به فروش خواهد رسید، با تصاویر منتشر شده کاملا متفاوت باشد. در تصاویر منتشر شده می‌توان جزیره‌ی دایره‌ای شکل دوربین وان‌پلاس فولد را دید که اگرچه شباهت بسیاری به گوشی پرچمدار اوپو (Find X6 Pro) دارد ولی ظاهرا از وان‌پلاس ۱۱ نیز در طراحی آن الهام گرفته شده است.

براساس تصاویر منتشر شده می‌توان دید که وان‌پلاس تصمیم دارد برای بخش پشتی این دستگاه از پوششی چرمی استفاده کند که در کنار بدنه‌ی نازک آن، دست‌گرفتن این گوشی را برای کاربر لذت بخش‌تر خواهد کرد.

وانپلاس تصمیم گرفته است تا همانند دیگر دستگاه‌های پرچمدارش، دکمه‌‌ی اسلایدر معروف خود را در وانپلاس فولد نیز حفظ کند. این درحالی است که این شرکت برخلاف وان‌پلاس ۱۱، که از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کرد، تصمیم گرفته است تا این حسگر را با دکمه‌ی پاور کنار دستگاه ادغام کند. نکته‌ی دیگری که برخلاف Pixel fold گوگل توجه را به خود جلب می‌کند، حاشیه‌های به شدت نازک و متقارن صفحه نمایش‌های داخلی وان‌پلاس فولد است.

بیشتر بخوانید  افزایش 100 تا 200 دلاری قیمت مدل‌های پرو آیفون 15

وان‌پلاس فولد همانند گلکسی Z Fold 4، دوربین سلفی نمایشگر خارجی را در یک پانچ‌هول نسبتا کوچک قرار داده است. ولی وان‌پلاس برای نمایشگر داخلی وان‌پلاس فولد، برخلاف رقیب کره‌ای خود که از دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده کرده است، تصمیم گرفته است تا همانند صفحه نمایش خارجی، از پانچ هولی در گوشه‌ی سمت چپ صفحه نمایش استفاده کند.

به نقل از Smartprix، وان‌پلاس فولد برای چینش دوربین پشت از سیستمی سه‌گانه استفاده خواهد کرد و سنسور۵۰ مگاپیکسی IMX890 سونی دوربین اصلی این گوشی خواهد بود. هنوز اطلاعاتی درمورد دیگر دوربین‌ها منتشر نشده است ولی بر اساس شکل ظاهری آن‌ها می‌توان حدس زد که احتمالا شاهد یک دوربین تله فوتو پریسکوپی نیز در این گوشی تاشو خواهیم بود. همانطور که گفته شد هنوز اطلاعاتی از میزان زوم این دوربین فاش نشده است ولی می‌توان اطمینان داشت که شاهد میزان زوم اوپتیکال بیشتری نسبت به گوشی‌ تاشوی سامسونگ خواهیم بود. وانپلاس برای دوربین سلفی خود نیز از یک سنسور نسبتا بزرگ ۳۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود در این گوشی  از سیستم اسپیکر سه‌گانه استفاده شود.

وان‌پلاس فولد یا هر نامی که شرکت تصمیم دارد تا با آن گوشی تاشوی خود را عرضه کند، از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸+ نسل ۲ استفاده می‌کند تا قدرتی همانند دیگر پرچمداران گران‌قیمت اندرویدی داشته باشد. این گوشی برای رقابت با دیگر گوشی‌های تاشو، از یک صفحه نمایش اولد با رزولوشن 2K و نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز برای صفحه‌ی داخلی خود استفاده خواهد کرد. وظیفه‌ی تأمین انرژی این صفحه نمایش نیز بر دوش یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود که از شارژ ۱۰۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد. وان‌پلاس درحالی از سرعت شارژ ۱۰۰ واتی در این محصول استفاده خواهد کرد که سامسونگ هنوز پشتیبانی از شارژی بیشتر از ۴۵ وات را به گوشی‌های تاشوی خود اضافه نکرده است. هنوز اطلاعاتی درمورد قیمت این گوشی منتشر نشده است ولی امیدوار هستیم که وان‌پلاس برای این گوشی قیمتی کمتر از رقبای ۱۸۰۰ دلاری خود مثل گوگل Pixel fold و گلکسی Z Fold 4 درنظر بگیرد.

بیشتر بخوانید  رونمایی از ردمی نوت 12T پرو با دایمنسیتی 8200 اولترا و نمایشگر 144 هرتزی

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *