آموزش انتقال مخاطبان از تلگرام به گوشی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اگرچه برنامه‌هایی مانند تلگرام یا جیمیل از فضای ابری برای ذخیره‌ی اطلاعات استفاده می‌کنند و به‌راحتی می‌توان از دستگاه‌های مختلف به آن‌ها دسترسی داشت، گاهی اوقات انتقال اطلاعاتی مثل مخاطبین به گوشی می‌تواند مفید باشد.

نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن موبایل تلگرام امکان خروجی فهرست مخاطبان را در قالب‌های مختلف فراهم می کرد؛ اما متأسفانه تیم توسعه‌دهنده‌ی تلگرام به‌دلایل نامعلوم تصمیم گرفت گزینه‌ی مذکور را حذف کند. درحال‌حاضر، تنها راه انتقال مخاطبان تلگرام به گوشی، استفاده از قابلیت همگام‌سازی است.

در نسخه‌ی دسکتاپ تلگرام، بازهم می‌توانید از اطلاعات حساب خود مانند مخاطبان فایل خروجی ایجاد کنید؛ اما نکته‌ این است که از این فایل نمی‌توان برای انتقال مخاطبان تلگرام به گوشی استفاده کرد؛ زیرا فقط در فرمت‌های HTML و JSON ذخیره می‌شود.

بااین‌حال، ذخیره‌ی مخاطبان در قالب HTML می‌تواند در آینده مفید باشد و امکان بازیابی دستی اطلاعات را درصورت دسترسی‌نداشتن به حساب کاربری فراهم کند. درادامه، با هر دو روش آشنا می‌شویم.

همگام‌سازی مخاطبان در تلگرام اندروید

بهترین روشی که می‌توان برای یکپارچه‌سازی مخاطبان تلگرام و حافظه‌ی دستگاه یا حساب‌های ابری مانند گوگل استفاده کرد، همگام‌سازی داخلی مخاطبان در تلگرام است. بدین‌ترتیب، مخاطبان تلگرام به حساب گوگل یا آی‌کلود یا حافظه‌ی گوشی منتقل خواهند شد و شماره‌هایی که در گذشته در فهرست مخاطبان تلگرام نبوده‌اند، به این پیام‌رسان می‌پیوندند.

بنابراین، قبل از انجام این کار توجه کنید که ممکن است به‌طور‌ناخواسته مخاطبان جدیدی به فهرست تلگرام شما اضافه شوند. برای فعال‌کردن همگام‌سازی مخاطبان در تلگرام، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد اپلیکیشن تلگرام گوشی خود شوید.
  • در صفحه‌ی اصلی برنامه، روی نماد همبرگری (سه خط موازی) در گوشه‌ی سمت چپ بالا ضربه بزنید تا منو عمومی تلگرام باز شود.
  • اکنون در میان گزینه‌های موجود، Setting را برای دسترسی به تنظیمات حساب تلگرام لمس کنید.
  • گزینه‌ی Privacy and Security را انتخاب کنید و سپس به بخش Contacts بروید.
بیشتر بخوانید  قیمت آیفون‌های مجهز به نسخه‌ی قدیمی توییتر نجومی شد!

سه گزینه‌ی مختلف را در این قسمت مشاهده خواهید کرد. دکمه‌ی مقابل عبارت Sync Contacts را روشن کنید تا مخاطبان تلگرام با حافظه‌ی دستگاه و حساب Google یا iCloud همگام شوند. اگر قصد دارید تمام مخاطبان همگام‌سازی‌شده در گذشته را حذف کنید، Delete Synced Contacts را می‌توانید انتخاب و سپس در صفحه‌ی جدید روی Delete کلیک کنید.

همگام‌سازی مخاطبان تلگرام آیفون

مراحل همگام‌سازی مخاطبین تلگرام در اندروید و iOS تقریباً یکسان است و صرفاً شیوه‌ی دسترسی به گزینه‌ها کمی متفاوت خواهد بود. برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید:

  • پس از اجرای تلگرام، روی نماد چرخ‌دنده در نوار پایین ضربه بزنید.
  • اکنون به بخش Privacy and Security بروید.
  • گزینه‌ی Data Settings را انتخاب و Sync Contacts را فعال کنید.

تهیه‌ی فایل خروجی از مخاطبان تلگرام

نسخه‌ی دسکتاپ تلگرام به شما امکان می‌دهد که از گفت‌وگوها، تصاویر، مخاطبان و… خروجی تهیه کنید که برای برگرداندن چت‌ها و پیام‌های پاک‌شده‌ی تلگرام می‌تواند مفید واقع شود. برای تهیه‌ی خروجی از مخاطبان تلگرام، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • روی منو همبرگری کلیک کنید.
  • از نوار کناری Setting را انتخاب کنید.
  • روی Advanced ضربه بزنید.
  • به انتهای منو بروید و روی Export Telegram data کلیک کنید.
  • در پنجره‌ی پاپ‌آپ، می‌توانید نوع داده‌ای را انتخاب کنید که می‌خواهید از آن خروجی بگیرید. در این‌جا قهرست مخاطبان را انتخاب و سپس روی دکمه‌ی Export در پایین کلیک کنید.

فایل HTML مخاطبان در پوشه‌ی دانلود پیش‌فرض کامپیوتر ذخیره می‌شود. برای اطمینان، روی دکمه‌ی Show My Data در دسکتاپ تلگرام کلیک کنید. پس از تکمیل درخواست صادرکردن مخاطبان ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید  آموزش دانلود از گوگل پلی با کامپیوتر + تصاویر

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *