نارضایتی کارکنان مایکروسافت از نحوه مدیریت فعلی این شرکت

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

نتایج یک نظرسنجی فاش‌شده حکایت از نارضایتی کارکنان مایکروسافت نسبت به نحوه مدیریت این شرکت دارد.

به‌نظر می‌رسد کارکنان مایکروسافت اعتماد زیادی به وضعیت مدیریت کنونی این شرکت ندارند. قطعاً از اوایل سال ۲۰۲۳، ضربه‌ی بسیار سنگینی به نیرونی کار غول فناوری اهل ردموند وارده شده است. ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در ماه ژانویه اعلام کرد شرکت متبوعش تا پایان سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی جاری، حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد. نادلا نشان داد این شرکت پس‌ از دوران همه‌گیری کووید ۱۹، با مشکلات اقتصادی متعدد مواجه شده و به‌دنبال کاهش هزینه‌ها است.

روند تعدیل نیرو در مایکروسافت در طول سال جاری همچنان ادامه دارد و از طرفی این شرکت اعلام کرده که حقوق کارکنانش افزایش نخواهد یافت و همین موضوع نشان می‌دهد نادلا به‌دلیل شرایط بد اقتصادی، وضعیت خوبی را تجربه نمی‌کند.

بدین‌ترتیب، تغییرات اخیر مایکروسافت بر شاخص عملکرد و روحیه‌ی کارکنان این شرکت تأثیر منفی داشته است. این امر همچنین باعث شد کارکنان شرکت اهل ردموند احساسات متفاوتی نسبت‌ به این شرکت و نحوه‌ی مدیریتش داشته باشند.

مایکروسافت قبلاً نظرسنجی سالانه‌ی خود موسوم‌ به «سیگنال‌های کارمند» را انجام داده بود؛ جایی‌ که کارکنان فرصت دارند افکارشان را درمورد شرکت بیان کنند.

سال گذشته ۷۸ درصد از کارمندان مایکروسافت تصور می‌کردند این شرکت کارهای بزرگی انجام می‌دهد و این عدد در سال جاری به ۷۳ درصد کاهش یافته است. براساس نظرسنجی سال جاری، به‌نظر می‌رسد نیروی کار مایکروسافت با شیوه‌ی مدیریتی کنونی این شرکت خیلی موافق نیستند.

به‌نوشته‌ی ویندوز سنترال، سال ۲۰۲۱ حدود ۷۳ درصد از کارکنان مایکروسافت اعلام کردند فرصتی بسیار عالی برای کار در این شرکت دراختیار دارند. کاهش رضایت کارمندان غول فناوری ردموندنشین بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ باعث شد این شرکت خبر افزایش دستمزد را اعلام کند.

بیشتر بخوانید  شورش هوش مصنوعی گوگل علیه شرکت سازنده‌اش

یکی از کارکنان مایکروسافت می‌گوید: «نتایج نظرسنجی نشان از نگرانی و احساسات منفی کارمندان و پرداخت غرامت دارد. به‌هرحال، این خبرها به ما اعلام می‌کند امسال پاداش دریافت نخواهیم کرد.»

پس‌ از اینکه در نظرسنجی مایکروسافت از کارکنان سؤال شد در صورت دریافت پیشنهاد بهتر از طرف شرکت‌های دیگر چه‌ کاری انجام خواهند داد، کمتر از نیمی از این افراد اعلام کردند جایگاه شغلی کنونی خود را در مایکروسافت حفظ خواهند کرد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *