رونمایی استارتاپ Inflection از مدل زبانی بزرگ خود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

استارتاپ Inflection از مدل زبانی بزرگی که می‌خواهد با GPT-3.5 شرکت OpenAI و PaLM گوگل رقابت کند، رونمایی کرد.

استارتاپ Inflection که هدف آن ساخت هوش مصنوعی شخصی برای همه آدم‌های دنیاست، از مدل زبانی بزرگ خود پرده برداشت. این مدل که در پشت چت‌بات Pi قرار دارد، می‌تواند رقیبی برای مدل‌های OpenAI و گوگل باشد.

به گزارش تک‌کرانچ، مدل زبانی بزرگ استارتاپ Inflection با نام Inflection-1 از نظر اندازه و توانمندی‌ها تقریباً برابر با GPT-3.5 است که در ChatGPT استفاده می‌شود. این استارتاپ می‌گوید با اجرای چند بنچمارک روی مدل‌های مختلفی مثل GPT-3.5 ،LLaMA ،Chinchilla و PaLM-540B، به این نتیجه رسیده است که مدل آن‌ها هم‌رده یا حتی برتر از این مدل‌هاست.

به گفته Inflection، مدل هوش مصنوعی آن‌ها در انجام کارهای مختلفی مثل شرکت در امتحانات دوره متوسطه اول یا دوم خوب عمل می‌کند و در بنچمارک‌های «عقل سلیم» هم نتایج خوبی به‌دست آورده است. البته Inflection-1 در زمینه‌هایی مثل کدنویسی به پای مدل GPT-3.5 نمی‌رسد و به‌طور کلی در مقابل GPT-4 هم رقابت را واگذار می‌کند.

استارتاپ Inflection به‌سمت رقابت با مدل‌های بزرگ‌تر می‌رود

این استارتاپ وعده داده است که در آینده نتایج عملکرد یک مدل بزرگ‌تر را منتشر کند که قابل مقایسه با GPT-4 و PaLM-2(L) است، اما هنوز نمی‌دانیم که این اتفاق چه زمانی خواهد افتاد. Inflection مطمئناً منتظر زمانی خواهد ماند که بتواند حرفی برای زدن در برابر مدل‌های رقیب داشته باشد.

شرکت‌های فناوری هنوز رسماً مدل‌های هوش مصنوعی خود را از نظر وزنی دسته‌بندی نکرده‌اند، اما ایده کلی این است که مقایسه مدل‌های کوچک با دیگر مدل‌های کوچک و مدل‌های بزرگ هم با نمونه‌های مشابه انجام بگیرد. با توجه به اینکه عمر این صنعت هنوز نسبتاً کم است، احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا شرکت‌ها این دسته‌بندی‌ها را رسمی‌تر در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی یک وکیل را راهی دادگاه کرد! + عکس

مدل Inflection هنوز برای استفاده عمومی در دسترس قرار نگرفته و توسط سازمان‌های مستقل بررسی نشده است، درنتیجه نمی‌توانیم با اطمینان نتایج بنچمارک‌های این شرکت را باور کنیم.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *