تعدیل نیرو در انتظار کارمندان Waze گوگل

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

برخی از کارمندان بخش‌های فروش، بازاریابی، عملیات و تجزیه‌و‌تحلیل در این تعدیل نیرو کار خود را از دست می‌دهند.

گوگل قصد دارد درآمد تبلیغاتی سرویس موقعیت‌یاب و نقشه Waze را با پلتفرم تبلیغاتی محصولات مرتبط با نقشه خود ادغام کند و به همین دلیل برخی کارمندان آن کار خود را از دست خواهند داد.

براساس گزارش CNBC، «کریس فیلیپس» که بخش نقشه‌های گوگل با نام Geo را مدیریت می‌کند، در ایمیلی به کارمندان این شرکت گفته است که غول فناوری می‌خواهد به‌جای استفاده از یک سیستم تبلیغاتی جداگانه، در Wa‌ze از پلتفرم تبلیغاتی گوگل استفاده کند. همین حرکت منجر به اخراج برخی کارکنان آن خواهد شد.

فیلیپس در این ایمیل نوشت:

«ما تصمیم گرفته‌ایم که فرایند درآمدزایی از طریق تبلیغات Waze را مانند گوگل مپس، به سازمان تجارت بین‌المللی (GBO) منتقل کنیم. متأسفانه، این امر منجر به کاهش نقش‌های متمرکز بر درآمد تبلیغاتی Waze ازجمله فروش، بازاریابی، عملیات و تجزیه‌و‌تحلیل می‌شود.»

فیلیپس در ایمیل خود اشاره نکرده است چه تعدادی از کارمندان Waze که مجموع آن‌ها بیش از 500 نفر است، اخراج خواهند شد.

تعهد گوگل به رشد Waze

Waze همچنین در بیانیه‌ای که با The Verge به اشتراک گذاشته، اخراج برخی کارمندان را تأیید کرده است. «کارولین بوردو»، رئیس روابط‌عمومی Wa‌ze، در این بیانیه گفت:

«گوگل عمیقاً متعهد به رشد برند منحصر‌به‌فرد Waze، برنامه محبوبش و جامعه درحال‌رشد آن (داوطلبان و کاربران) است. ما به‌منظور ایجاد یک تجربه طولانی‌مدت بهتر و یکپارچه‌تر برای تبلیغ‌کنندگان Waze، انتقال سیستم تبلیغاتی موجود آن را به فناوری Google Ads آغاز کرده‌ایم. به‌عنوان بخشی از این تغییر، نقش‌هایی که بر کسب درآمد از تبلیغات Waze متمرکز شده‌اند، کاهش پیدا می‌کنند و منابع و گزینه‌های انفصال از خدمت را مطابق با الزامات محلی در اختیار کارمندان قرار می‌دهیم.»

گوگل چند ماه قبل اعلام کرده بود که قصد دارد Waze را به تیم Geo اضافه کند؛ گروهی که شامل محصولاتی مانند گوگل مپس، گوگل ارث و Street View نیز می‌شود. در آن زمان، غول فناوری هیچ اشاره‌ای به تعدیل نیروی کارمندان آن نکرده بود. گوگل در سال 2013، این سرویس را به مبلغ 1.3 میلیارد دلار خریداری کرد.

بیشتر بخوانید  شکست یک خلبان در نبرد هوایی از هوش مصنوعی در چین

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *