مشاهده توییت‌ها بدون داشتن حساب کاربری امکان‌پذیر نخواهد بود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

زین پس کاربران توییتر برای مشاهده توییت‌ها حتماً باید دارای اکانت توییتر باشند.

تاکنون حتی اگر حساب کاربری توییتر نداشتید، می‌توانستید توییت‌های این شبکه اجتماعی را ببینید. اما حالا ایلان ماسک اعلام کرده است که در یک تغییر اضطراری موقت، کاربران ازاین‌به‌بعد برای مشاهده توییت‌ها باید وارد یک حساب کاربری شوند.

به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دسترسی به توییت‌ها بدون واردشدن به اکانت در توییتر ناممکن شده است، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که این اتفاق یک تغییر اضطراری موقت است. او افزود: «آن‌قدر درحال دزدیدن از ما داده بودند که درنهایت تجربه استفاده از سرویس‌ها برای کاربران عادی خراب می‌شد.»

در واکنش به این اتفاق، «تیم سویینی»، مدیرعامل شرکت اپیک گیمز، در توییتی نوشت که وضع اینترنت روزبه‌روز بدتر شده و همه‌چیز پشت دیوارها قرار گرفته‌اند تا تجربه وب‌گردی افتضاح شود. ماسک در پاسخ در دفاع از اقدام توییتر نوشت: «صدها شرکت (یا بیشتر) به‌شکلی بسیار تهاجمی درحال استخراج داده‌های توییتر بودند؛ تا جایی که این اتفاق درنهایت بر تجربه کاربران واقعی اثر می‌گذاشت.»

مشاهده توییت‌ها حالا نیازمند ورود به اکانت توییتر است

مالک توییتر در انتهای توییت خود پرسید این شبکه اجتماعی در این شرایط باید چه کار می‌کرده است. او از مخاطبان خواست تا اگر راهکاری دارند، آن را به اشتراک بگذارند. سویینی در پاسخ پیشنهاد کرد که به‌جای منع دسترسی عمومی، تدابیری را در پیش بگیرد تا امکان استخراج گسترده داده‌ها از توییتر وجود نداشته باشد.

ایلان ماسک قبلاً بابت استفاده از اطلاعات این پلتفرم برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی ازجمله ChatGPT ابراز نارضایتی کرده بود. «الکس اسپیرو»، وکیل ماسک، در ماه مه در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل مایکروسافت، از او خواسته بود تا میزان استفاده این شرکت از محتواهای توییتر را به‌طور دقیق اعلام کند.

بیشتر بخوانید  انتقاد کاربران از ایلان ماسک به خاطر کیفیت پایین پخش زنده توییتر + فیلم

توییتر از زمان ورود ایلان ماسک تغییرات زیادی را در پلتفرم خود اعمال کرده و دسترسی به بخش‌های مختلف این شبکه اجتماعی محدود شده است. یکی از این بخش‌ها که حالا تنها با پرداخت هزینه قابل دسترسی است، API توییتر است که در بسیاری از اپ‌های شخص ثالث استفاده می‌شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *