درخواست تجدیدنظر اپل از دیوان عالی آمریکا

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اپل تصمیم دارد تا از دیوان عالی ایالات متحده بخواهد حکم صادره پیرامون پرونده نزاع این شرکت با اپیک گیمز را بررسی کند.

اپل می‌گوید از دیوان عالی ایالات متحده آمریکا درخواست خواهد کرد تا مخالفتش با حکم قاضی دادگاه پرونده اپیک گیمز علیه این شرکت را بشنود. در آن دادگاه از کوپرتینویی‌ها خواسته شده بود تا تغییراتی را در سیاست‌های پرداخت اپ استور ایجاد کنند، ولی به‌نظر می‌رسد که این شرکت نمی‌خواهد زیر بار این حکم برود.

به‌گزارش رویترز، اپل در یک دادخواست قضایی اعلام کرده است که از قضات دیوان عالی آمریکا می‌خواهد تا تقاضای تجدیدنظر این شرکت درباره حکم دادگاه سان‌فرانسیسکو پیرامون پرونده اپیک گیمز را بررسی کنند.

مالک اپ استور می‌گوید دادگاه در صدور حکم علیه این شرکت به نقض قانون رقابت در کالیفرنیا تکیه کرده ولی اجرای تغییرات را برای سراسر ایالات متحده لازم دانسته است. اپل می‌گوید از دیوان عالی خواسته است تا به سؤالاتی درباره حدود اختیارات قضات در زمینه صدور احکامی پاسخ دهد که دامنه جغرافیایی وسیعی را پوشش می‌دهند.

قاضی دادگاه اپیک گیمز از اپل چه خواسته بود؟

در آن دادگاه، قاضی «گونزالز راجرز» اعلام کرد که اپل نمی‌تواند توسعه‌دهندگان را از ارائه لینک و دکمه به سرویس‌های پرداخت خارج از اپ استور در اپلیکیشن‌ها منع کند. این تغییر در صورت اعمال می‌تواند بخشی از سود اپل را که از طریق کارمزد پرداخت‌ها به دست می‌آید، کاهش دهد.

اپیک گیمز در سال 2020 از اپل بابت کارمزد پرداخت‌های درون برنامه‌ای در اپ استور شکایت کرد. بااین‌حال، قاضی راجرز اکثر ادعاهای این شرکت را رد کرد. درنتیجه، نه‌تنها اپل بلکه خود اپیک گیمز هم خواستار تجدیدنظر درباره این حکم شد. این شرکت می‌خواست با تأکید بر سیاست‌های انحصارطلبانه اپل شرایط را در مقیاس بزرگ‌تری تغییر دهد. ولی دادگاه تجدیدنظر بخش عمده نظرات قاضی پرونده را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید  احتمال فروش یکی از بندهای هدست ویژن پرو به صورت جداگانه

حالا اپل به دیوان عالی ایالات متحده متوسل شده است، جایی که اپیک هم می‌تواند برای تجدیدنظر در حکم دادگاه به آن مراجعه کند. اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم که دیوان عالی حاضر به بررسی این پرونده خواهد شد یا خیر.

منبع: دیجیاتو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *