اپل به دنبال توسعه چت‌بات هوش مصنوعی برای رقابت با ChatGPT

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گزارش‌های منتشر شده حکایت از فعالیت اپل برای ساخت چت‌بات هوش مصنوعی خود که برخی آن را «اپل GPT» نامیده‌اند، دارد.

البته در این گزارش‌ها همچنین گفته شده که غول سازنده آیفون فعلاً هیچ برنامه جدی برای عرضه این فناوری ندارد.

همانطور که بلومبرگ در گزارش خود ذکر می‌کند، چت‌بات اپل از از مدل زبان بزرگ Ajax استفاده خواهد کرد که در گوگل کلاود اجرا می‌شود و با Google JAX ساخته شده است، فریم‌ورکی که با هدف تسریع تحقیقات یادگیری ماشین طراحی شده است. منابع آشنا به موضوع همچنین ادعا کرده‌اند که اپل چندین تیم را مسئول کار روی این پروژه کرده است تا با چالش‌های موجود از جمله مشکلات مربوط به حریم خصوصی مقابله کنند.

رقابت اپل با سایر چت‌بات‌های هوش مصنوعی

با توجه به اینکه سایر غول‌های فناوری، از جمله متا، مایکروسافت و گوگل به‌سرعت محصولات هوش مصنوعی خود را در دسترس کسب‌و‌کارها و عموم مردم قرار داده‌اند، اپل در این زمینه فعالیت قابل‌توجهی نداشته است. در حالی که غول فناوری استفاده از ChatGPT و پلتفرم‌های هوش مصنوعی دیگر توسط کارمندان خود را ممنوع کرده بود، بلومبرگ توضیح می‌دهد که مهندسان آن از چت‌بات مجهز به Ajax استفاده کرده‌اند.

معروف‌ترین سیستم هوش مصنوعی که اپل در چند وقت گذشته روی آن کار کرده سیری (Siri) است، دستیار صوتی که باعث شد سایر شرکت‌های فناوری نیز به حوزه دستیارهای صوتی توجه داشته باشند. با این حال، منتقدان از مدت‌ها قبل مدعی هستند که Siri هنوز مسیر طولانی را در پیش دارد.

اپل در سال 2018 به منظور تقویت تلاش‌های خود در این زمینه، «جان جیاناندریا» را برای نظارت بر سیری و تیم‌های یادگیری ماشینی خود استخدام کرد که قبلاً مدیریت بخش هوش مصنوعی و جستجو گوگل را برعهده داشت. به گفته بلومبرگ، جیاناندریا به همراه «کریگ فدریگی»، معاون ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل، ابتکارات هوش مصنو‌عی آن را رهبری می‌کنند.

بیشتر بخوانید  افزایش 100 تا 200 دلاری قیمت مدل‌های پرو آیفون 15

در نهایت هرچند برنامه‌های اپل در حوزه هو‌ش مصنوعی هنوز نامشخص هستند، اما منابع بلومبرگ اعلام کرده‌اند که این شرکت قصد دارد سال آینده «اعلامیه مهمی مربوط به هو‌ش مصنوعی» را اعلام کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *