افزایش 100 تا 200 دلاری قیمت مدل‌های پرو آیفون 15

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

انتظار می‌رود اپل در اواخر شهریورماه از سری آیفون 15 رونمایی کند.

ظاهراً اپل در افزایش قیمت نسل بعدی آیفون‌ها جدی است. گزارشی جدید می‌گوید اپل قیمت آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس را حداقل 100 دلار نسبت به نسل قبلی افزایش می‌دهد.

آیفون 14 پرو قیمت پایه 999 دلاری و آیفون 14 پرو مکس قیمت پایه 1099 دلاری دارد. حالا دیجی‌تایمز در گزارش جدیدی پیش‌بینی کرده است که آیفون 15 پرو با قیمت پایه 1099 تا 1199 دلار و آیفون 15 پرو مکس با قیمت پایه 1199 تا 1299 دلار روانه بازار می‌شود.

افزایش قیمت مدل‌های پرو آیفون 15 قوت گرفت

این اولین‌باری نیست که شاهد انتشار گزارشی درباره افزایش قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۵ هستیم و تا به امروز چندین منبع به چنین موضوعی اشاره کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد افزایش قیمت روی فروش نسل بعدی آیفون‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

در ابتدا گفته می‌شد که اپل می‌خواهد در سال 2023 نزدیک به 83 میلیون دستگاه از سری آیفون 15 بفروشد، اما حالا این میزان به نزدیکی 77 میلیون کاهش یافته است. بنابراین خود اپل هم می‌داند که با افزایش قیمت، باید منتظر کاهش فروش باشد. بااین‌حال، ظاهراً با وجود این کاهش فروش، سود اپل افزایش می‌یابد.

اوایل سال جاری میلادی «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در گزارشی مدعی شد که اپل قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۵ را افزایش می‌دهد. پس از آن یکی از تحلیلگران بازار، «جف پو» هم گفت که اپل قیمت این محصولات را نسبت به نسل قبلی افزایش می‌دهد. به باور پو، آیفون 15 پرو احتمالاً در نسخه پایه قیمتی برابر 1099 دلار داشته باشد که از افزایش 100 دلاری نسبت به آیفون 14 پرو حکایت دارد.

بیشتر بخوانید  چت‌بات بینگ با قابلیت‌های جدید به روزرسانی شد

انتظار می‌رود اپل در اواخر شهریورماه از سری آیفون 15 رونمایی کند؛ محصولاتی که به پورت USB-C مجهز می‌شوند و تمام آن‌ها از جزیره پویا یا داینامیک آیلند برای نمایشگر بهره می‌برند. بااین‌حال، مدل‌های پرو به‌ویژه پرو مکس، ویژگی‌های متفاوتی خواهند داشت.

آیفون 15 پرو مکس که طبق شایعات با نام آیفون 15 اولترا از راه می‌رسد، به دوربین پریسکوپی و فریم تیتانیومی مجهز می‌شود. همچنین گفته می‌شود این محصول تا 4 هفته دیرتر از سایر مدل‌های سری آیفون ۱۵ در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *