آغاز انباشت بیت کوین از سوی ماینرها

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شرکت‌های استخراج بیت کوین، موقعیت‌های نقدینگی خود را افزایش داده‌اند و تمایل کمتری به فروش بیت کوین دارند.

صرافی بیت‌فینکس با تجزیه‌وتحلیل داده‌های آن‌چین اعلام کرده که ماینرهای بیت کوین وارد فاز انباشت شده‌اند تا خود را برای رویداد هاوینگ بعدی که آوریل ۲۰۲۴ انجام خواهد شد، آماده کنند.

براساس گزارش بیت‌فینکس، معیار ذخیره‌ی رمزارزهای استخراج‌شده از تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۳ به‌ بعد، نشان‌دهنده‌ی شروع مرحله‌ی انباشت است. این روند از زمان نزول قیمت اخیر بیت کوین از سطح ۳۰ هزار دلار، بین استخراج‌کنندگان بیت کوین با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

ماینرها، بیت‌ کوین جمع‌آوری می‌کنند

هاوینگ به فرآیند نصف‌شدن دستمزد استخراج هر بلوک جدید در شبکه‌ی بیت کوین اشاره دارد که هر چهار سال یک‌بار انجام می‌شود و پس‌از استخراج ۲۱ میلیون واحد از این رمزارز، متوقف خواهد شد تا سرعت ایجاد بیت کوین‌های جدید و افزایش غیرطبیعی ارزش این رمزارز را کاهش دهد. با هاوینگ ۲۰۲۴، پاداش استخراج هر بلوک جدید در شبکه‌ی پادشاه رمزارزها از ۶٫۲۵ بیت کوین به ۳٫۱۲۵ بیت کوین کاهش خواهد یافت.

ظاهراً ماینرها با توجه به نزدیک‌شدن رویداد هاوینگ ۲۰۲۴، از فروش بیت کوین‌های خود منصرف شده‌اند و این روند درواقع از آگوست ۲۰۲۲ آغاز شده است. بیت‌فینکس می‌گوید نرخ فروش بیت کوین‌های استخراج‌شده در ماه جولای کاهش یافته و این حرکت احتمالاً اقدامی محافظتی برای مقاومت دربرابر خریداران است.

شرکت‌های استخراج بیت کوین، موقعیت‌های نقدینگی خود را افزایش داده‌اند و تمایل کمتری به فروش بیت کوین دارند.

از آن‌جا که ماینرهای بیت کوین، درحال افزایش دارایی‌های خود هستند، سرمایه‌گذاران نهادی در این حوزه احتیاط بیشتری به‌خرج می‌دهند. بیت‌فینکس می‌گوید دلیل این اقدام این است که بازار رونق خاصی نداشته و حجم معاملات آن نسبت‌به سال گذشته ۶۲ درصد کاهش یافته است.

ازنظر بیت‌فینکس، رفتار کلی سرمایه گذاران نهادی، نشان‌دهنده‌ی استراتژی محتاطانه‌ی سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رمزارزی و افزایش سود در فصل مبادلات تابستانی است.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *