اذعان ماسک به احتمال شکست شبکه اجتماعی ایکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ایلان ماسک در توییت جدیدی از احتمال شکست واقعی شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر گفت.

زمانی که ایلان ماسک توییتر را خرید و تغییرات مدنظر خود را در این شرکت اعمال کرد، خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که او درنهایت موفق نباشد. حالا خود ماسک در توییتی نوشته است که ایکس شاید واقعاً شکست بخورد، اما آن‌ها تلاششان را خواهند کرد تا یک شبکه اجتماعی عالی بسازند.

ایلان ماسک در توییت جدیدی در صفحه خود نوشت: «حقیقت تلخ این است که درحال‌حاضر هیچ شبکه اجتماعی عالی وجود ندارد. همان‌طور که خیلی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند، شاید ما شکست بخوریم، اما نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا حداقل یک شبکه اجتماعی عالی بسازیم.»

این میلیاردر جنجالی از زمان ورود به توییتر تلاش زیادی کرده است تا این پلتفرم را از بات‌ها پاک کند و آن را به یک سوپراپلیکیشن شبیه به وی‌چت بدل سازد. اما «مت بایندر» از وب‌سایت Mashable می‌گوید هنوز حدود 42 درصد دنبال‌کنندگان او در ایکس، اکانت‌هایی هستند که هیچ دنبال‌کننده‌ای ندارند. به عبارت دیگر، این اکانت‌ها احتمالاً بات هستند.

اظهارنظر ماسک در شرایطی اعلام می‌شود که او اخیراً به‌خاطر اعلام تصمیمش برای حذف قابلیت بلاک از این شبکه اجتماعی تحت انتقادات شدیدی قرار گرفت. البته حتی خود کامیونیتی ایکس هم روی پست ماسک این یادداشت را اضافه کرد که حذف قابلیت بلاک با توجه به قوانین گوگل پلی و اپ استور ناممکن به‌نظر می‌رسد.

وال استریت ژورنال در ماه مه نوشته بود یکی از سرمایه‌گذاران توییتر به نام Fidelity می‌گوید ارزش کلی این شرکت به 15 میلیارد دلار رسیده؛ یعنی توییتر از زمان ورود ماسک حدود دوسوم ارزش 44 میلیارد دلاری خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید  تصمیم ماسک برای دیدار با تیم کوک به منظور کاهش کارمزد اپ‌استور

گفتنی است که ایلان ماسک اوایل مردادماه در توییتی گفته بود تعداد کاربران ماهانه پلتفرم ایکس به رکورد جدیدی در سال جاری میلادی رسیده است. او از طریق یک نمودار نشان داد که تعداد کاربران آن‌ها حالا بالغ بر 540 میلیون است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *