تصمیم ماسک برای دیدار با تیم کوک به منظور کاهش کارمزد اپ‌استور

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
ایلان ماسک از تصمیم خود برای مذاکره با مدیرعامل اپل به منظور کاهش کارمزد خریدهای درون‌برنامه‌ای اپ استور خبر داد.
ایلان ماسک بار دیگر انگشت انتقاد را به سمت اپل و کارمزدهای اپ استور (که به مالیات اپل معروف است) نشانه گرفته. مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس روز گذشته گفت قصد دارد شخصا با تیم کوک صحبت کند تا ببیند که آیا مدیرعامل اپل کمیسیون ۳۰ درصدی را که این شرکت برای خریدهای درون‌برنامه‌ای دریافت می‌کند تعدیل خواهد کرد یا نه.

در حال حاضر اپل کارمزد ۳۰ درصدی برای تمام خریدهای درون‌برنامه‌ای سیستم‌عامل iOS در نظر می‌گیرد، ازجمله سرویس‌های اشتراکی که نمونه‌ی آن توسط شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ارائه می‌شود. ایلان ماسک با انتشار پستی جدید در ایکس گفته می‌خواهد شرایط را تغییر دهد.

ماسک می‌گوید که در پی متقاعدکردن اپل است تا این شرکت کارمزد ۳۰ درصدی را صرفا روی بخشی از پولی که به خزانه‌ی ایکس واریز می‌شود، اعمال کند. این کار باعث افزایش درآمد تولیدکنندگان محتوا خواهد شد.

ماسک همچنین می‌گوید ایکس در حال تغییر نحوه‌ی دریافت سهمش از درآمد تولیدکنندگان محتوا است. ایکس به‌جای دریافت ۱۰ درصد از درآمد اشتراکی پس از ۱۲ ماه، صرفا در شرایطی ۱۰ درصد را دریافت می‌کند که درآمد تولیدکننده از مرز ۱۰۰٬۰۰۰ دلار رد شود. در سیستم جدید نیز ایکس به‌مدت ۱۲ ماه هیچ بخشی از درآمد تولیدکننده را به جیب نمی‌زند.

ایلان ماسک سال گذشته در آستانه‌ی جنگی حقوقی با اپل قرار گرفت، اما تیم کوک مدیرعامل ایکس را به مقر مرکزی اپل دعوت کرد تا «سوء‌تفاهم رفع شود.» ماسک در آن زمان گفته بود کارمزدهای اپل مثل «مالیات ۳۰ درصدی پنهان بر اینترنت» است. او برای پرداخت‌نکردن کمیسیون اپل، انتشار سرویس اشتراکی توییتر بلو را به‌ تأخیر انداخت.

بیشتر بخوانید  مدیرعامل OpenAI دورکاری را یکی از بدترین اشتباهات صنعت فناوری خواند

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *