نقش ChatGPT در افشای اطلاعات محرمانه سامسونگ چه بود؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

افشای اطلاعات محرمانه پردازنده‌های سامسونگ برای سومین بار پس از معرفی چت‌بات ChatGPT منجر به ایجاد نگرانی‌هایی شده است.

به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، منابع آگاه می‌گویند سامسونگ چت‌بات ChatGPT را در جلسه‌ای به کارکنان شرکت معرفی کرده است تا از آن به‌عنوان مکمل برای برخی از فعالیت‌های کسب‌و‌کار تراشه استفاده کنند. پس از گذشت تنها سه هفته، سه بار اطلاعات محرمانه‌ی پردازنده‌های سامسونگ فاش شده و این موضوع نگرانی‌هایی درباره‌ی امنیت داده‌ها و رخنه‌های اطلاعاتی به‌وجود آورده است.

بر اساس گزارش گیزموچاینا، شماری از کارکنان سامسونگ اطلاعات حساسی مثل کد منبع (سورس‌کد) و جزئیات ابعاد تجهیزات تراشه‌سازی را در چت جی پی تی وارد کرده‌اند. این اتفاق باعث شد اطلاعات محرمانه‌ی سامسونگ به بخشی از دیتابیسی که ChatGPT بر اساس آن تعلیم می‌بیند تبدیل شود. این یعنی تمامی کاربران ChatGPT و نه صرفاً کارکنان سامسونگ، به داده‌های موردبحث دسترسی دارند.

اولین رخنه‌ی اطلاعاتی زمانی رخ داد که یکی از کارکنان واحد تجاری Semiconductor and Device Solutions سامسونگ کد منبع مرتبط‌ به دیتابیس تجهیزات تراشه‌سازی این شرکت را در ChatGPT وارد کرد تا یکی از مشکلات را به سرعت حل کند. دومین رخنه‌ی اطلاعاتی در نتیجه‌ی وارد کردن کد مربوط‌به بازدهی و بهینه‌سازی فرایند تراشه‌سازی سامسونگ اتفاق افتاد. سومین حادثه مربوط‌ به زمانی بود که یک کارمند سامسونگ از ChatGPT خواست خلاصه‌ی یکی از جلسات داخلی شرکت را تهیه کند.

سامسونگ اقداماتی برای جلوگیری از افشای اطلاعات بیشتر انجام داده است، ازجمله تذکر به کارمندان برای محتاط بودن درباره‌ی داده‌هایی که در ChatGPT وارد می‌کنند. سامسونگ همچنین ظرفیت هر ورودی را به حداکثر ۱٬۰۲۴ بایت محدود کرده است. سامسونگ به‌طور صریح به کارمندانش گفته است داده‌ها پس از وارد شدن در ChatGPT به سرورهای خارجی ارسال می‌شوند و امکان بازیابی یا حذف آن‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  ایلان ماسک با X.ai به جنگ OpenAI می‌رود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *