5 قابلیت گوشی هوشمندتان که از آن خبر ندارید!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند به ظاهر بی‌پایان است، با این حال استفاده مردم از گوشی موبایلشان اغلب محدود به حوزه‌هایی است که به آن عادت دارند. واقعیت این است که یک گوشی هوشمند می‌تواند کارهای خیلی بیشتری از وب‌گردی، برقراری تماس ویدئویی، پخش موسیقی، پخش ویدئو و ارسال متن انجام دهد.

یک مشکل بزرگ این است که در حال حاضر ویژگی‌های زیادی در یک گوشی هوشمند قرار گرفته است که شاید همین یافتن، به خاطر سپردن و استفاده از آن‌ها را به یک چالش واقعی تبدیل می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها می‌توانند به بهبود بهره‌وری شما و آسان‌تر کردن کارهای روزمره کمک کنند.

ما برای بهبود عملکرد شما و استفاده بهینه از گوشی‌های هوشمند 7 ویژگی پنهان اما کارآمد این گوشی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اسکن اسناد

اگر تابه‌حال مجبور به امضای یک سند فیزیکی و سپس ارسال آن به صورت دیجیتالی شده‌اید، می‌دانید که چاپ، اسکن و سپس ایمیل کردن سند چقدر می‌تواند دردسرساز باشد. خبر خوب این است که دیگر مجبور نیستید الزاماً به یک اسکنر برای اسکن اسناد مراجعه کنید. هم با آیفون و هم با دستگاه‌های اندرویدی می‌توانید اسناد و عکس‌های خود را به سادگی اسکن کنید.

در آیفون‌ها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Notes خود را باز کنید، روی نماد دوربین کلیک کنید و سپس دکمه «اسکن اسناد» را بزنید. دستگاه اندرویدی، این فرایند را حتی یکپارچه‌تر و ساده‌تر انجام می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه دوربین خود را باز کنید، آن را روی سند نگه دارید و روی «اسکن سند» بزنید. کار شما تمام شده است.

بیشتر بخوانید  کاهش 70 درصدی تعداد کاربران فعال تردز طی دو هفته

تبدیل گوشی موبایل به کنترل تلویزیون

تا حالا شده روی مبل نشسته باشید و کنترل تلویزیون را پیدا نکنید؟ برای از جا بلند نشدن یک راه ساده وجود دارد؛ استفاده از گوشی هوشمند. بسیاری از تلویزیون‌ها می‌توانند با تلفن هوشمند شما ست شوند. این ویژگی البته چندان جدید نیست؛ ولی بسیاری از مردم آن را از خاطر برده‌اند.

متر دیجیتال

متر برای اندازه‌گیری ندارید؟ مشکلی نیست می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی هوشمند و فناوری AR، هر چیزی را که نیاز دارید در تلفن خود اندازه‌گیری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک نقطه را در ابتدای جسمی که اندازه می‌گیرید بیندازید و نقطه دیگری را در انتها مشخص کنید تا اندازه‌گیری دقیق انجام شود.

آیفون‌ها با برنامه Apple Measure عرضه می‌شوند، اما اگر کاربر اندروید هستید، نگران نباشید. شما به سادگی می‌توانید از Measure Up، ابزار Google استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد همان کاری را که برنامه Apple Measure انجام می‌دهد.

عکاسی اتوماتیک

آیا تابه‌حال شده که بخواهید یک عکس بگیرید، اما کسی برای کمک به شما نباشد؟ منظره زیبا و لباس شما عالی است، اما نمی‌توانید کسی را در اطراف پیدا کنید و از خودتان عکسی بگیرید. تایمر عکاسی گوشی وجود دارد، اما این ویژگی می‌تواند بی فایده باشد؛ زیرا باید همه چیز را برای گرفتن یک عکس تنظیم کنید. خوشبختانه، Lens Buddy اپلیکیشنی است که برای حل این مشکل ساخته شده است.

با Lens Buddy، می‌توانید تایمر را به طور کامل سفارشی کنید، از جمله سرعت و فواصل زمانی عکس‌ها را مشخص کنید؛ بنابراین می‌توانید عکسی عالی بگیرید. به جای اینکه مجبور باشید یک تایمر ده ثانیه‌ای را برای گوشی خود تنظیم کنید تا فقط یک عکس بگیرید، می‌توانید تایمری تنظیم کنید که تعداد زیادی عکس را در یک بازه زمانی سفارشی (مثلاً هر سه ثانیه) تا زمانی که می‌خواهید بگیرد.

بیشتر بخوانید  ایلان ماسک با X.ai به جنگ OpenAI می‌رود؟

متأسفانه، این برنامه فقط در iOS موجود است، با این حال گزینه‌های جایگزین در فروشگاه Google Play وجود دارد که شما می‌توانید به آن مراجعه کنید. پیشنهاد ما Selfer است.

کنترل ضربان قلب

با وجود انبوهی از ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام در بازار، می‌توانید ضربان قلب خود را با گوشی هوشمند خود کنترل کنید. برنامه‌های پایش ضربان قلب از دوربین پشتی و فلاش شما استفاده می‌کنند و ضربان قلب شما را از طریق عملی به نام فوتوپلتیسموگرافی دریافت می‌کنند. برای دریافت نتایج در عرض چند ثانیه، کافی است انگشت خود را روی دوربین قرار دهید و فلاش بزنید.

این برنامه‌های پایش ضربان قلب تلفن همراه به صورت استاندارد با تلفن همراه شما ارائه نمی‌شود، اما می‌توان آنها را در فروشگاه برنامه موبایل دانلود کرد. برای اینکه بفهمید کدام یک را دانلود کنید، توصیه می‌کنم به اپ‌استور یا گوگل‌پلی بروید و یک برنامه رایگان با بیشترین نظرات مثبت را دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *