آشنایی با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی نویسنده

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مدل هوش مصنوعی ChatGPT که نوامبر ۲۰۲۲ معرفی شد، در سال ۲۰۲۳ به‌دلیل برخورداری از توانایی مقاله‌نویسی، ایمیل‌نویسی و پاسخ به جستجوهای متنی کاربران در مرکز توجه قرار گرفت و به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی قابل استفاده برای عموم مردم تبدیل شد.

خوشبختانه علاوه بر ChatGPT تعداد زیادی از مدل‌های هوش مصنوعی دیگر با توانایی نویسندگی با عنوان هوش مصنوعی نویسنده طراحی و ایجاد شده‌اند. این ابزارها می‌توانند به آن دسته از نویسندگان وب یا سایر نویسندگانی که می‌خواهند در مدت کوتاه متن باکیفیتی بنویسند، کمک کنند.

نویسنده هوش مصنوعی چیست؟

نویسندگان AI که می‌توانند تقریباً در مورد هر موضوعی بنویسند، برای نوشتن یک متن از اطلاعات سراسر وب استفاده می‌کنند و با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی، متنی داده‌محور با سبک و سیاقی شبیه به متن نوشته‌شده توسط انسان تحویل کاربر می‌دهند.

در برخی از موارد، متنی که این ابزارها به شما تحویل می‌دهند، از نظر سئو نیز به‌خوبی تنظیم و بهینه‌سازی شده است. برای نگارش چنین متونی از کلیدواژه‌های مرتبط با موضوع که معمولاً جستجو می‌شوند نیز استفاده می‌شود تا مخاطبان هدف متون، از طریق جستجو در موتورهای جستجو نیز به‌سمت آن‌ها هدایت شوند. برخی از این ابزارها قابلیت ادغام‌شدن با پلتفرم‌های مدیریت محتوا برای وب‌سایت‌ها مثل وردپرس را نیز دارند که آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای تسریع و تسهیل تولید محتوای متنی برای وب تبدیل می‌کند.

تقریباً هیچ فردی نمی‌‌تواند بفهمد متنی را که درحال خواندن آن است، هوش مصنوعی نوشته. برای استفاده از این ابزارهای AI نیازی نیست دانش خاصی داشته باشید و تنها کافی است متنی را که می‌خواهید تحویل بگیرید، در حد یک جمله یا حداکثر چند خط توصیف کنید و چند لحظه بعد خروجی نهایی آماده می‌شود؛ البته این مدل‌های هوش مصنوعی مولد بدون عیب هم نیستند و باید قبل از انتشار متونی که این مدل‌ها ایجاد کرده‌اند، آن‌ها را بازنگری و ویرایش کنید (توصیه می‌کنیم حتماً این کار را انجام دهید).

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که همان‌طور که گفتیم، هوش مصنوعی برای نوشتن متن بدون کمک انسان، از اطلاعات منتشرشده در فضای وب استفاده می‌کنند. به همین دلیل ممکن است ناخواسته اطلاعات نادرستی را وارد متن خود کند؛ بنابراین قبل از انتشار متون حتماً از درست بودن تمام اطلاعات مذکور در متون نوشته‌شده توسط AI مطمئن شوید. لازم به ذکر است که در برخی از موارد یکپارچگی متن و مرتبط بودن بخش‌های مختلف آن با یکدیگر، در حد متون باکیفیتی که توسط انسان نوشته شده است، نیست.

برای انتخاب نویسندگان هوش مصنوعی، این فهرست به مواردی همچون تعداد قالب‌های نگارشی موجود در این ابزارها، دسته‌بندی‌ها، تعداد زبان‌های قابل پشتیبانی توسط آن‌ها و برخورداری یا عدم برخورداری آن از قابلیت بررسی متون از نظر دستور زبان توجه شده است.

میزان سهولت استفاده، تعداد مقاله‌های قابل نگارش در هر ماه، میزان بهینه‌سازی متن خروجی از نظر سئو، ویژگی‌ها و قیمت نیز در انتخاب این ابزارها در نظر گرفته شده‌اند. برای آزمایش هر یک از ابزارهای معرفی‌شده در این مقاله، یک موضوع آزمایشی به آن‌ها داده شده و میزان درست بودن جمله‌بندی آن‌ها و مرتبط بودن بخش‌های مختلف متن به یکدیگر نیز بررسی شده است.

Writesonic (رایت سونیک)

مزایا:

  • رایگان بودن
  • سهولت استفاده حتی برای افراد که آشنایی چندانی با ابزارهای هوش مصنوعی ندارند
  • پشتیبانی از ۲۰ زبان
  • پشتیبانی از ۴۰ قالب نگارشی
  • شبیه بودن متن خروجی به متن نوشته‌شده توسط انسان
  • سرعت بالای ایجاد متن

معایب:

  • نیازمند بودن محتوای ایجادشده به ویرایش در برخی از موارد
  • امکان‌پذیر نبودن ویرایش مقالات قبل از آماده‌شدن به‌عنوان خروجی نهایی (مقالات قبل از Export شدن قابل ویرایش نیستند)
  • دقیق نبودن لحن متن در حد انتظار

وب‌سایت: Writesonic

Writesonic بر پایه GPT-4 ایجاد شده است و ظاهراً در نسخه‌های بعدی آپدیت خواهد شد. این نویسنده AI با داشتن قالب‌های نگارشی مختلف می‌تواند برای نوشتن متون مختلف استفاده شود. این ابزار به‌دلیل پشتیبانی از زبان‌های متعدد و بهینه بودن متون خروجی آن از لحاظ سئو، گزینه‌ای عالی برای نوشتن محتوای بازاریابی است. Writesonic توانایی ایجاد عکس براساس متن ورودی را نیز دارد و به‌لطف برخورداری از این قابلیت می‌توانید برای متن و پست‌های وبلاگ خود عکس اختصاصی تهیه کنید؛ البته اگر می‌خواهید تصاویر واقعاً منحصربه‌فرد و خوب شوند، باید آن‌ها را ویرایش کنید.

بیشتر بخوانید  رونمایی ترکیه از اولین مجری خبر هوش مصنوعی خود + فیلم

استفاده از این ابزار واقعاً راحت است و برای استفاده از آن تنها باید متن موردنظر خود را در چند خط شرح دهید. سپس ۱۲ شکل مختلف از متن موردنظرتان را به شما پیشنهاد می‌شود که باید مناسب‌ترین شکل را متناسب با نیاز خود از بین آن‌ها انتخاب کنید.

Jasper (جاسپر)

مزایا:

  • برخورداری از ویژگی‌های عالی برای نوشتن متن با کمک هوش مصنوعی
  • پشتیبانی از ۲۵ زبان
  • برخورداری از ویژگی‌های سازمانی که استفاده از آن را برای تیم‌های بزرگ را راحت می‌کند
  • دقت بسیار بالا در‌زمینه‌ بررسی متن از نظر اینکه دزدی ادبی محسوب می‌شود یا خیر

معایب:

  • دشوار بودن یادگیری استفاده
  • قیمت بالای حالت حرفه‌ای
  • بی‌کیفیت بودن برخی از محتواها

وب‌سایت: Jasper

Jasper که قبلاً با نام Jarvis معرفی می‌شد، تقریباً می‌تواند سرعت نویسندگی نویسندگان تمام حوزه‌ها را افزایش دهد. این مدل هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی محسوب می‌شود؛ البته یادگیری استفاده از آن کمی دشوار است؛ اما پس از آشنایی با نحوه استفاده از آن می‌توانید از این مدل برای نوشتن توضیحات فهرست کالاها، ایجاد تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام، نوشتن ایمیل و پست‌های وبلاگی و سایر موارد استفاده کنید.

Jasper دارای یک ویژگی تحت عنوان حالت رئیس (Bass Mode) است که محتوا را سریع‌تر و دقیق‌تر ایجاد می‌کند. این ویژگی محتوا را از نظر اینکه دزدی ادبی است یا خیر، بررسی کرده و آن را در پلتفرم غلط‌یاب گرامرلی به‌منظور بهبود متن از نظر دستوری و نشانه‌گذاری ویرایش می‌کند. حق اشتراک Bass Mode ماهانه ۵۹ دلار است. اگرچه چنین مبلغی کمی زیاد به‌نظر می‌رسد، اما استفاده از این حالت کار را برای نویسندگان بسیار راحت‌تر می‌کند و برای نوشتن محتوای طولانی و تفسیر‌کردن پاراگراف‌ها برای مختصر‌کردن آن‌ها، واقعاً ایده‌آل است.

Ink (اینک)

مزایا:

  • جذاب و شیک بودن رابط کاربری
  • بهترین گزینه از نظر بهینه‌سازی سئوی متن
  • سهولت استفاده
  • برخورداری از قابلیت‌های بسیار خوب برای بازنویسی متن

معایب:

  • قیمت بسیار بالای طرح سازمانی
  • وجود اشتباهات قابل‌توجه در متن خروجی

وب‌سایت: Ink

اگر می‌خواهید با کمک AI متنی بنویسید که از نظر سئو کاملاً بهینه‌سازی شده باشد تا در نتایج جستجوی موتورهای جستجوی مختلف به‌خوبی دیده شود، استفاده از Ink را توصیه می‌کنیم. این نویسنده AI با برخورداری از قالب‌های نگارشی مختلف و همچنین توانایی ایجاد عکس بر‌اساس متن، نویسندگی را به تجربه لذت‌بخشی برای شما تبدیل می‌کند.

این ابزار هوش مصنوعی ویژگی‌های کاربردی زیادی دارد که تولید محتوای متنی را بسیار آسان می‌کند. اگر می‌خواهید متنی را از نو بنویسید و دوست دارید در نتایج جستجوی موتورهای جستجو به‌خوبی دیده شود، می‌توانید از ابزار AI جستجوی کلیدواژه آن استفاده کنید. این هوش مصنوعی نویسنده یک ابزار دسته‌بندی کلیدواژه‌ها نیز دارد که کلیدواژه‌های مرتبط با یکدیگر را دسته‌بندی می‌کند.

Ink ابزاری تحت عنوان AI Shield دارد که کمک می‌کند الگوریتم‌های گوگل برای تشخیص محتوای ایجادشده با هوش مصنوعی را دور بزنید! اما مهم‌ترین ویژگی این مدل هوش مصنوعی که آن را واقعاً دوست‌داشتنی می‌کند، قابلیت تولید عکس براساس متن است. به همین دلیل برای بلاگرهایی که دوست دارند تصاویر اختصاصی برای محتوای خود ایجاد کنند، گزینه بسیار خوبی است؛ البته اگر متنی که برای توصیف تصویر می‌نویسید، طولانی باشد، تصویر خروجی چندان جالب نخواهد بود و ممکن است پس از چند بار امتحان این قابلیت، قید استفاده از آن را بزنید.

بیشتر بخوانید  خودروهای چینی به ربات گفتگوگر مجهز می‌شوند

Ink ویرایشگر متن هم دارد که به شما اجازه می‌دهد خودتان دست به قلم شوید یا متن را ویرایش کنید. این ابزار در هر بار استفاده چند مقاله تحویل می‌دهد؛ بنابراین چند مقاله برای انتخاب دارید. این مدل AI قادر به کپی‌گرفتن از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و ویدیوهای بارگذاری‌شده در یوتوب است. بررسی متن از نظر زبانی و دستوری، از دیگر ویژگی‌های این هوش مصنوعی نویسنده است.

Ink هر ماه ۱۰ مقاله رایگان تحویل می‌دهد و سخاوتمندتر از سایر ابزارهای نویسندگی با هوش مصنوعی است! اشتراک طرح حرفه‌ای آن (Professional plan) ماهانه ۴۹ دلار و اشتراک طرح سازمانیان (Enterprise) ماهانه ۱۱۹ دلار است.

Article Forge (آرتیکل فورج)

مزایا:

  • قابل استفاده بودن روی اکثر پلتفرم‌ها
  • سهولت استفاده
  • سرعت بسیار بالا در ایجاد محتوا
  • قابلیت ادغام‌شدن با وردپرس

معایب:

  • تکراری بودن برخی از محتواهای خروجی
  • لزوم ویرایش جزئیات

وب‌سایت: Article Forge

Article Forge می‌تواند متن را سریع و عمدتاً دقیق ایجاد کند و در مقایسه با مدل‌هایی که تاکنون معرفی کرده‌ایم، ابزار بیشتری برای ویرایش متن دارد. این ابزار نویسندگی AI برای ایجاد تجربه بهتر برای کاربران، در هر بار استفاده از فناوری یادگیری عمیق بهره می‌برد؛ البته محتوای خروجی آن در اغلب موارد نیازمند ویرایش و بررسی عمده است؛ بنابراین نمی‌توانید محتوای خروجی آن را بلافاصله منتشر کنید.

برای استفاده از Article Forge ابتدا باید کلیدواژه‌های خود را همراه با طول موردنظر خود برای مقاله وارد کنید. این ابزار AI توانایی سفارشی‌سازی محتوا با جزئیات را نیز دارد. همچنین می‌توانید موقعیت مکانی و حالت موردنظرتان را برای مقاله مشخص کنید یا چند کلیدواژه انتخاب نمایید؛ بنابراین درصورت استفاده از این هوش مصنوعی نویسنده، در هنگام ایجاد متن (در مقایسه با سایر ابزارها) کنترل بیشتری روی محتوای خود دارید.

در‌کل این هوش مصنوعی مولد ابزار راحتی برای تولید محتواست؛ اما متأسفانه کیفیت محتوای خروجی آن در حد انتظار نیست و اکثر بخش‌های آن باید بررسی شوند؛ البته اگر اطلاعات را دقیقاً متناسب با آنچه مدنظرتان است، وارد کنید، خروجی هم بهتر می‌شود؛ به‌هرحال برای رسیدن به نتیجه مطلوب با Article Forge، باید آن را با روش‌های مختلف آزمایش کنید؛ البته این ابزار علی‌رغم داشتن تمام این معایب، می‌تواند متن‌های مختلفی بنویسد. همچنین می‌تواند با افزایش سرعت متن‌نویسی و پیشنهاد تفکرات نوین، به نویسنده کمک زیادی کند. قیمت اشتراک Article Forge از ۲۷ دلار شروع می‌شود که قیمت منصفانه‌ای است.

WordAI (ورد اِی.آی)

مزایا:

  • برخورداری از آپدیت گروهی مقالات
  • غلط‌یابی املایی و زمان افعال
  • پشتیبانی از HTML
  • عدم وجود هیچ نشانه‌ای از دزدی ادبی در مقالات

معایب:

  • ضروری بودن ویرایش جزئیات
  • قیمت نسبتاً بالای اشتراک

وب‌سایت: WordAI

WordAI از قابلیت آپدیت گروهی مقاله‌ها برخوردار است؛ بنابراین با کمک آن می‌توانید چند متن را در یکدیگر ادغام کنید؛ متون خروجی این ابزار نه‌تنها کاملاً منحصربه‌فرد هستند، بلکه هیچ نشانه‌ای از دزدی ادبی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

این نویسنده AI ابتدا تنها به‌عنوان یک دستیار ساده بازنویسی مقاله ایجاد شد؛ اما با گذشت زمان به یک پلتفرم قوی تولید محتوا تبدیل شد. این مدل هوش مصنوعی با Article Forge ادغام شده است و کاربران به‌لطف این اقدام می‌توانند یک متن وارد WordAI کنند و سپس مقالات و پاراگراف‌های منحصربه‌فردی را تحویل بگیرید.

WordAI برای بهبود خروجی خود با Perfect Tense، پلتفرمی برای تصحیح غلط‌های املایی و زمان نادرست افعال، ادغام شده است. این مدل AI قابلیت پیشنهاد تیتر نیز دارد و با تقسیم‌بندی متن به بخش‌های مختلف، میان تیترهای مناسبی را پیشنهاد می‌کند. نسخه ارتقایافته WordAI از HTML نیز پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد صفحات HTML را مستقیماً از ویرایشگر پلتفرم برای تغییر سبک، ویدیوها، تصاویر و سایر موارد ویرایش کنند.

بیشتر بخوانید  برنامه Paint و Photos ویندوز ۱۱ به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

اشتراک ماهانه WordAI معادل ۵۷ دلار است که با پرداخت آن می‌توانید از تمام ویژگی‌های این پلتفرم استفاده کنید؛ اما اگر می‌خواهید نسخه سفارشی‌سازی‌شده سازمانی برای پشتیبانی از تعداد بیشتری از کاربران و حجم بیشتری از محتوا را ایجاد کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

Hypotenuse AI (هایپاتن یوز AI)

مزایا:

  • سرعت بالاتر نسبت به سایر دستیارهای هوش مجازی نویسنده
  • گزینه‌ای کاملاً مناسب برای ایجاد محتوا برای پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی
  • قابلیت ادغام با شاپیفای

معایب:

  • نیازمند بودن محتوا به بازنگری و اصلاح غلط‌ها
  • متنوع نبودن قالب‌های نگارشی در حد انتظار
  • قیمت نسبتاً بالا

وب‌سایت: Hypotenuse AI

Hypotenuse AI یک ابزار AI تولید‌کننده محتوای قوی محسوب می‌شود و با هدف ایجاد متن برای پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است. این ابزار توانایی ایجاد سایر متون و همچنین عکس را نیز دارد. شما می‌توانید اطلاعات کالاهای خود در شاپیفای را در قالب یک فایل CSV در این پلتفرم وارد یا آن را با شاپیفای ادغام کنید. سپس Hypotenuse AI به‌صورت خودکار برای هر یک از کالاها توضیحی را ایجاد می‌کند؛ البته همیشه قبل از انتشار این توضیحات، آن‌ها را بازنگری کنید.

Hypotenuse AI حالتی با نام تشخیص محتوا (Content Detective) دارد که به کاربران درزمینه جستجو و یافتن محتوا کمک می‌کند. این حالت امکان چت کاربران با هوش مصنوعی جهت ایجاد محتوای شخصی‌سازی‌شده را نیز فراهم می‌کند. برخورداری از ابزارهای نگارشی برای نوشتن پست‌های وبلاگی، محتوا، خلاصه‌کردن و تفسیر‌کردن، یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این پلتفرم است؛ البته خروجی‌های این ابزار کمی نیازمند ویرایش هستند؛ اما ارزش صرف وقت برای انجام این کار را هم دارند. Hypotenuse AI توانایی ایجاد کپشن برای شبکه‌های اجتماعی و کپی‌گرفتن از تبلیغات را هم دارد که آن‌ها هم نیازمند ویرایش هستند.

استفاده از این ابزار AI آسان و رابط کاربری آن ساده است. اشتراک این مدل AI برای یک طرح سطح متوسط از ۲۹ دلار شروع می‌شود که باعث شده Hypotenuse AI از نظر قیمتی در میان پلتفرم‌های دارای قیمت متوسط قرار گیرد.

Copysmith (کپی اسمیت)

مزایا:

  • سرعت بسیار بالا
  • برخورداری از قالب‌های نگارشی متعدد
  • رابط کاربری کاربرپسند
  • برخورداری از ویژگی‌های بسیار خوب برای ادغام‌شدن

معایب:

  • ایجاد کپی مورد انتظار کاربر در برخی از موارد نیازمند تغییر در کلیدواژه‌ها و توضیحات واردشده توسط او است
  • لزوم بررسی متن از لحاظ دزدی ادبی

وب‌سایت: Copysmith

Copysmith یک دستیار AI نویسنده بسیار سریع است که ویژگی‌های زیادی برای ادغام‌شدن و تولید آنی محتوا دارد. این ابزار قادر به ایجاد متون شگفت‌انگیز با قالب‌های نگارشی متفاوت است؛ از پست‌های وبلاگی گرفته تا توضیحات کالا و متون به‌روزرسانی‌شده برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی. تمام متون خروجی این مدل هوش مصنوعی از نظر سئو بهینه‌سازی شده‌اند. قابلیت سفارشی‌سازی متن برای گروه‌های مختلف جمعیتی براساس سن، موقعیت مکانی و علایق از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم است. این دستیار هوشمند امکان تنظیم لحن برای معرفی برند و جذب مشتری را برای کاربران فراهم کرده است.

Copysmith رابط کاربری کاملاً ساده‌ای دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تنها با یک کلیک، یک کپی عالی ایجاد کنند. طراحی واضح این پلتفرم استفاده از بخش‌های مختلف آن را آسان کرده است. Copysmith به‌لطف برخورداری از AI بسیار سریع، انتخاب قالب، واردکردن کلیدواژه و توضیحات لازم برای ایجاد یک کپی تنها در چند ثانیه را امکان‌پذیر کرده است. اگر خروجی‌های پلتفرم مطابق انتظارتان نبود، می‌توانید با ایجاد تغییرات اندک در کلیدواژه‌ها یا توضیحات، کپی موردنظر خود را تحویل بگیرید.

قیمت طرح پایه Copysmith از ۱۹ دلار شروع می‌شود. به همین دلیل می‌توان آن را جزو نویسندگان هوش مصنوعی مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفت.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *