رباتی که در دنیای واقعی نگهبان شد! + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ربات EVE که توسط شرکت 1X ساخته شده، قادر به انجام کارهای مختلفی مثل پرستاری و نگهبانی است.

به گزارش ایرانی متا، این ربات ظاهراً از ماه گذشته میلادی در اروپا و آمریکا به کار گرفته شده و عملکردی فراتر از انتظارها داشته است. 1X بخشی از سرمایه خود را از OpenAI، سازنده ChatGPT می‌گیرد.

به گزارش دیلی‌میل، شرکت 1X، زودتر از تسلا، اولین ربات انسان‌نمای واقعی را وارد بازار کرده است. این ربات با نام EVE درحال‌حاضر در دو منطقه صنعتی به‌عنوان نگهبان مشغول به کار است و برخلاف بسیاری از ربات‌های امنیتی سر، چهره و دو دست دارد و می‌تواند به‌طور خودکار حرکت کند.

این ربات‌ها درواقع تحت نظارت مسئولان امنیتی شرکت‌ها قرار دارند. به عبارت دیگر، ربات‌های EVE در این مناطق صنعتی در نروژ و دالاس آمریکا گشت می‌زنند و اگر با مشکلی روبه‌رو شوند، می‌توانند این امکان را برای مأموران حراست بدهند تا آن‌ها از طریق واقعیت مجازی مسئله را برطرف کنند.

ربات انسان‌نمای EVE می‌تواند کاربردهای دیگری هم داشته باشد

«برنت بورنیچ»، مدیرعامل و بنیان‌گذار 1X، می‌گوید این ربات به شما اجازه می‌دهد تا درصورت بروز مشکل، در عرض چند ثانیه در محل حاضر باشید. او همچنین باور دارد که EVE می‌تواند به‌زودی به‌عنوان پرستار افراد سالمند مشغول به کار شود.

بورنیچ توضیح می‌دهد: «ما هدف بزرگی در سر داریم. می‌خواهیم مشکل کمبود نیرو را برطرف کنیم. می‌دانیم که چطور باید این مسئله را حل کنیم، اما به داده‌های زیادی نیاز داریم. فکر می‌کنم در آینده جامعه کاملاً متفاوتی خواهیم داشت که در آن دیگر به کمبود نیرو فکر نخواهیم کرد.»

بیشتر بخوانید  توییتر از پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت حذف می‌شود
بورنیچ و ربات EVE
بورنیچ و ربات EVE

مدیرعامل 1X باور دارد که می‌توانیم تا 5 الی 10 سال دیگر به آن نقطه برسیم. البته این اتفاق در شرایطی می‌افتد که مانع بزرگی در سر راه توسعه به وجود نیاید. ربات‌های غیرانسان‌نما پیش‌تر هم در صنایع مختلف به کار گرفته شده بودند، اما ربات‌های انسان‌نما به‌تازگی موردتوجه قرار گرفته‌اند.

بورنیچ می‌گوید: «نسل‌های قبلی ربات‌های انسان‌نما در آزمایشگاه فعال شدند، اما به جهان واقعی نیامده بودند.» به نظر او، استفاده از این ربات‌ها برای نگهبانی منطقی است، چون از نظر وظایف پیچیدگی کمتری دارند. ربات EVE فعلاً با چرخ راه می‌رود، اما این شرکت مشغول کار روی ربات دیگری به نام NEO است که می‌تواند مثل انسان‌ها با دو پا حرکت کند.

از آنجایی که OpenAI در 1X سرمایه‌گذاری کرده است، این کمپانی می‌تواند به فناوری‌های OpenAI دسترسی زودهنگام داشته باشد.

منبع: دیجیاتو

یک پاسخ

  1. خیلی خوبه یک روز حرمت انسان های پاک صفت در کارخانه ها پاکبانان و غیره حفظ میشود🌹إن شاءلله🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *