استفاده از ChatGPT در محیط شرکت‌ها ممنوع می‌شود!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شرکت‌ها به منظور جلوگیری از فاش شدن اطلاعات محرمانه و کاهش خطای سازمانی در حین کار، اقدام به ممنوعیت استفاده از ChatGPT می‌کنند.

ChatGPT ثابت کرده است که در بسیاری از حرفه‌ها دستیار جذابی است اما می‌دانیم که بدون خطر و اشتباه نیست. در همین راستا برخی از شرکت‌ها استفاده از آن در محل کار با هدف پیشبرد وظایف شغلی را ممنوع کرده‌اند.

هرچند ChatGPT یک موهبت در پیشبرد کار و صرفه‌جویی در زمان است و به خصوص در زمینه نوشتن کد و اشکال‌زدایی از آن به مهندسان نرم‌افزار کمک شایانی می‌کند، اما آپلود اطلاعات مربوط به کار در یک پلتفرم هوش مصنوعی آنلاین متعلق که متعلق به شرکتی غیر از شرکت شماست، یک نقض احتمالی امنیت و حریم خصوصی است.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده از حدود دوازده هزار نفر، 43 درصد از کارمندان در محل کار از هوش مصنوعی مانند ChatGPT استفاده می‌کنند – عمدتا بدون اینکه رئیس خود را از این بابت مطلع سازند.

اخیرا در Samsung Electronics یک مهندس کد حساس یک منبع را از ChatGPT کپی کرد و سبب مشکلات گسترده در ساختار این شرکت شد. همین امر باعث شد تا Samsung Electronics استفاده از هوش مصنوعی برای پیشبرد وظایف شغلی را ممنوع کند.

«آمازون» یکی دیگر از شرکت‌هایی است که استفاده از هوش مصنوعی را در اردیبهشت ماه ممنوع کرد و از مهندسان نرم‌افزار خود خواست در صورت تمایل برای تصحیح کدهای خود و استفاده از یک سیستم مشاور، از هوش مصنوعی داخلی این شرکت به نام «CodeWhisperer» استفاده کنند.

«اپل» نیز در ماه خرداد استفاده از هوش مصنوعی را برای کارمندان خود محدود کرد تا از افشار اطلاعات محرمانه این شرکت جلوگیری کند. اپل در حال توصعه پلتفرم هوش مصنوعی در رقابت با ChatGPT است که توسط سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری مایکروسافت پشتیبانی می‌شود.

بیشتر بخوانید  سهام گوگل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 7 درصد رشد کرد

بانک‌ها و بیمارستان‌های متعددی در سراسر دنیا نیز ترجیح داده‌اند مزایای هوش مصنوعی را نادیده بگیرند و استفاده از آن را برای کارمندان خود محدود و ممنوع کنند.

از سوی دیگر، شرکت‌هایی که ChatGPT را پذیرفته‌اند، آن را راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تولید محتوا می‌دانند. شرکت کولاک یکی از این دسته شرکت‌ها است که محتوای عمومی خود را با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌کند و قصد ندارد استفاده از آن را ممنوع کند.

OpenAI هنوز درحال تلاش برای رفع مشکلات امنیتی است. در همین راستا ChatGPT در اسفند ماه سال گذشته به صورت موقت از دسترس خارج شد تا مهندسان بتوانند امنیت آن را ارتقا دهند.

بدون شک هوش مصنوعی در سال‌های آینده جایگزین بسیاری از شغل‌ها خواهد شد اما درحال حاضر بسیاری از شرکت‌ها خطرات آن را بیشتر و بزرگتر از منافع آن می‌بینند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *