علت رشد انفجاری قیمت بیت‌کوین چه بود؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

احتمالا قیمت ۱۳۸٬۰۰۰ دلاری نتیجه‌ی نقدینگی پایین بیت کوین دربرابر تتر در شعبه‌ی آمریکایی صرافی بایننس بوده است.

قیمت بیت کوین در شعبه‌ی آمریکایی صرافی بایننس (Binance.US) به‌طور موقت رشد انفجاری تجربه کرد و به ۱۳۸٬۰۰۰ دلار رسید. خبرگزاری کوین‌دسک می‌گوید این افزایش قیمت در جفت ارز معاملاتی بیت کوین / تتر مشاهده شده است.

قیمت بیت کوین به‌مدت تنها چند ثانیه در ساعت ۶:۵۰ صبح به وقت محلی به سطح ۱۳۸٬۰۰۰ دلار رسید و در زمانی کوتاه مجددا به سطح معمول برگشت. سایر جفت ارزهای معاملاتی بیت کوین در آن زمان قیمت همیشگی را حفظ کرده بودند.

یک سناریوی احتمالی این است که یک معامله‌گر خواسته باشد بیت کوین را با پرداخت ۴۵۰ درصد قیمت اضافی خریداری کند؛ البته بعید است این موضوع عامل اصلی باشد. هر واحد بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۲۹٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

احتمالا قیمت ۱۳۸٬۰۰۰ دلاری نتیجه‌ی نقدینگی پایین بیت کوین دربرابر تتر در شعبه‌ی آمریکایی صرافی بایننس بوده است.

داده‌های عمق بازار نشان می‌دهند خرید ۴۰۰٬۰۰۰ دلار بیت کوین در جفت ارز معاملاتی BTC/Tether می‌تواند قیمت را دو درصد بالا ببرد. وقتی از جفت ارز معاملاتی BTC/USD (بیت کوین و دلار آمریکا) سخن بگوییم، حداقل مبلغ پرداختی برای این اثرگذاری به ۸۴۲٬۰۰۰ دلار می‌رسد.

عمق بازار به سطح نقدینگی در یک بازار مالی اشاره دارد. عمق بازار شعبه‌ی آمریکایی بایننس درمقایسه‌با ماه گذشته ۷۶ درصد کاهش یافته است و این یعنی معامله‌گران زیادی تصمیم گرفته‌اند سرمایه‌ی خود را از این صرافی خارج کنند.

بایننس با سخت‌گیری دولت ایالات متحده دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است که بایننس و بنیان‌گذارش (چانگ‌پنگ ژائو یا سی‌زی) به صورت غیرقانونی حجم معاملات را افزایش داده‌اند و دارایی‌های مشتریان را ادغام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید  از اولین ارزهای دیجیتال چه می‌دانید؛ ارزهای دیجیتالی که بیت‌کوین را ساختند

در پی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ممکن بود تمام دارایی‌های بایننس در ایالات متحده مسدود شود؛ اما در نهایت این صرافی به‌صورت اولیه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار توافق کرد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *