کاهش 50 درصدی درآمدهای تبلیغاتی توییتر

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ایلان ماسک در توییت جدیدی از کاهش 50 درصدی درآمدهای تبلیغاتی شبکه اجتماعی توییتر خبر داد.

با وجود این که ایلان ماسک قبلاً گفته بود توییتر در مسیر مناسبی قرار دارد، ولی او حالا تأیید کرده که جریان پولی این شرکت هنوز مثبت نشده است. علت این مسئله، کاهش 50 درصدی درآمدها از بخش تبلیغات و البته بدهی‌های سنگین این شرکت عنوان شده است.

به‌گزارش انگجت، مالک و مدیر ارشد فناوری توییتر به‌تازگی در توییتی نوشته است: «ما به‌خاطر کاهش تقریباً 50 درصدی درآمدهای تبلیغاتی و بدهی سنگین، هنوز با جریان پولی منفی روبه‌رو هستیم.» او که این مطلب را در پاسخ به پیشنهاد یکی از کاربران برای تشکیل یک کنسرسیوم به‌منظور خرید بدهی‌های این شرکت منتشر کرده بود، در انتهای توییت خود اعلام کرد که توییتر قبل از فکرکردن به چنین ایده‌هایی ابتدا باید جریان پولی خود را مثبت کند.

براساس تخمین‌های شرکت Sensor Tower، خرید تبلیغات از توییتر با افت 89 درصدی به حدود 7.6 میلیون دلار رسیده است. از طرف دیگر،‌ توییتر باید سالانه حدود 1.5 میلیارد دلار بابت بدهی شرکت از معامله ایلان ماسک بهره بپردازد. ازاین‌رو آن‌ها در شرایط خوبی قرار ندارند.

سطح درآمدهای توییتر باید افزایش یابد

احتمالاً به همین دلیل است که ایلان ماسک مصرانه به‌دنبال کاهش هزینه‌های توییتر بوده است و ضمن تعدیل بخش بزرگی از کارمندان این شرکت، سایر هزینه‌های اجرایی را هم کم کرده است. از سوی دیگر، ماسک با استخدام «لیندا یاکارینو» به‌عنوان مدیرعامل توییتر سعی دارد تجارت تبلیغاتی این شرکت را دوباره احیا کند.

مالک این شبکه اجتماعی در ماه مارس پیش‌بینی کرده بود که جریان پولی توییتر در سه‌ماهه دوم سال 2023 مثبت شود. اما حالا این توییت جدید نشان می‌دهد که این پیش‌بینی محقق نشده است.

بیشتر بخوانید  اولین ربات خلبان انسان‌نما در کره جنوبی رونمایی شد

این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که متا هم اخیراً از رقیب قدرتمندی برای توییتر با نام اینستاگرام تردز رونمایی کرده و به نظر می‌رسد که اوضاع برای شرکت ایلان ماسک بسیار سخت‌تر شده است. البته یاکارینو هفته پیش مدعی شده بود که آن‌ها به‌تازگی پرمصرف‌ترین روز ماه‌های اخیر خود را پشت سر گذاشته‌اند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *