شکایت برخی کاربران از افت شدید سلامت باتری آیفون ۱۴ پرو

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
برخی از دارندگان آیفون ۱۴ پرو که کمتر از یک‌ سال از عمر گوشی آن‌ها گذشته، از مشکل افت شدید ظرفیت و سلامت باتری گوشی خود خبر می‌دهند.
کاربران آیفون ۱۴ پرو نگران وضعیت سلامت باتری گوشی خود هستند. تعداد زیادی از این افراد اسکرین‌شات‌هایی از ظرفیت رو به‌ وخامت باتری آیفون خود در ایکس (توییتر سابق) به‌اشتراک گذاشته‌اند و این در حالی است که کمتر از یک‌ سال از عرضه‌ی این دستگاه می‌گذرد.

اپل ویژگی سلامت باتری (Battery Health) را در مارس ۲۰۱۸ و با انتشار به‌روزرسانی iOS 11.3 به آیفون‌ اضافه کرد. این قابلیت پاسخی به رسوایی BatteryGate بود که براساس آن مشخص شد غول فناوری اهل کوپرتینو، عملکرد آیفون را عمداً ضعیف می‌کند. این شرکت گزینه‌ی Battery Health را به تنظیمات گوشی خود اضافه کرد تا کاربران اطلاعات بهتری درمورد وضعیت باتری داشته باشند.

آیفون‌ از باتری‌های لیتیوم-یونی استفاده می‌کنند که به‌دلیل ساختار مواد شیمیایی در طول چرخه‌ی عمر دستگاه ضعیف‌تر می‌شود. این شرکت در یکی از سندهای پشتیبانی خود توضیح می‌دهد با افزایش عمر باتری، میزان شارژدهی آن کاهش می‌یابد و در چنین شرایطی کاربران مجبور هستند دستگاه خود را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر شارژ کنند.

اپل می‌گوید باتری‌های آیفون به‌نحوی طراحی شده‌اند که ۸۰ درصد ظرفیت اولیه‌ی خود را در ۵۰۰ دوره شارژ کامل در شرایط عادی، حفظ کنند.

سلامت باتری آیفون می‌تواند بر عملکرد این گوشی نیز تأثیر داشته باشد، زیرا iOS برای حفظ تعادل عملکرد و سلامت باتری، اقداماتی انجام می‌دهد. اپل در توضیح این مورد می‌گوید نیاز آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس و نسخه‌های جدیدتر این گوشی به باتری، به‌صورت پویا تحت‌نظر قرار دارد و عملکرد دستگاه برای رفع لحظه‌ای این نیاز مدیریت می‌شود. این سیستم در مقایسه‌ با سیستم‌های قبلی مدیریت باتری آیفون پیشرفته‌تر شده و به گوشی شما اجازه می‌دهد تأثیرات عملکرد ناشی از قدیمی‌‌شدن باتری را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید  تصمیم یک شهردار در استرالیا برای ثبت شکایت علیه ChatGPT

طبق اعلام اپل، درحالی‌که iOS تأثیرات عمر باتری بر عملکرد آیفون را تا حد امکان کاهش می‌دهد، قدیمی شدن باتری همچنان می‌تواند اثرات قابل‌توجه و موقتی ایجاد کند. با توجه به وضعیت باتری، کارهایی مثل باز شدن برنامه‌ها به زمان بیشتری نیاز دارند و نرخ‌فریم نیز می‌تواند کاهش یابد. ضعیف‌شدن باتری همچنین می‌تواند به کاهش سرعت تبادل داده‌های بی‌سیم، کاهش نور زمینه یا کاهش صدا منجر شود.

نگرانی‌های کاربران درمورد کاهش ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو

طی ماه‌های اخیر، تعداد درخورتوجهی از کاربران آیفون ۱۴ پرو، در رسانه‌های اجتماعی مختلف اسکرین‌شات‌هایی از ظرفیت و سلامت باتری گوشی هوشمند خود به‌ اشتراک گذاشته‌اند که در ادمه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • Aaron Zollo: حداکثر ظرفیت ۹۰ درصد
  • Apple Hub: حداکثر ظرفیت ۸۹ درصد
  • Lon Siedman: حداکثر ظرفیت ۸۸ درصد
  • Jon Rettinger: حداکثر ظرفیت ۹۰ درصد
  • MilesAboveTech: حداکثر ظرفیت ۸۶ درصد
  • Robert Rosenfeld: حداکثر ظرفیت ۹۳ درصد
  • TechDaily: حداکثر ظرفیت ۸۹ درصد
  • Matou Ecureuil: حداکثر ظرفیت ۸۸ درصد
  • Brandon Butch: حداکثر ظرفیت ۹۱ درصد

برای مشاهده میزان سلامت باتری آیفون خود می‌توانید به قسمت Settings > Battery بروید و سپس گزینه‌ی Battery Health and Charging را انتخاب کنید. اپل می‌گوید این عدد، ظرفیت کنونی باتری را در مقایسه‌ با زمانی که کاملاً جدید بوده، نشان می‌دهد.

چند دلیل احتمالی برای کاهش چشمگیر ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو وجود دارد. امکان دارد اپل الگوریتم محاسبه‌ی این عدد را نسبت‌ به مدل‌های قبلی آیفون تغییر داده باشد. همچنین ممکن است نسخه‌ی آزمایشی iOS 17 تأثیر غیرعادی زیادی بر سلامت آیفون داشته باشد و ویژگی‌هایی مثل مدیریت انرژی، باتری و غیره در نسخه‌ی نهایی به‌طور کامل اصلاح شوند.

بیشتر بخوانید  شیائومی روند توسعه آپدیت MIUI 14.5 خود را متوقف کرد

احتمال دیگر این است که ویژگی‌های انحصاری آیفون ۱۴ پرو مثل نمایشگر همیشه روشن، بر سلامت کلی باتری تأثیر داشته باشد. همان‌طور که در بررسی زومیت از آیفون ۱۴ پرو گفتیم، سطح روشنایی صفحه نمایش این گوشی نیز می‌تواند حداکثر به ۲۰۰۰ نیت برسد که تقریباً دو برابر آیفون ۱۳ پرو است.

به‌هرحال اپل به‌طور مستقیم درمورد شکایت کاربران آیفون ۱۴ پرو اظهارنظر نکرده و دلایل ذکرشده برای کاهش سلامت باتری این دستگاه در حد حدس‌وگمان است. به‌طور کلی این شرکت توصیه می‌کند با رسیدن سطح سلامت باتری آیفون به ۸۰ درصد، آن را تعویض کنید. با گذشت کمتر از یک‌ سال از عرضه‌ی آیفون ۱۴ پرو، اکنون برخی کاربران به‌طرزی عجیب به آستانه‌ی اعلام‌شده از طرف اپل نزدیک شده‌اند.

بد نیست اشاره کنیم هزینه‌ی تعویض باتری آیفون ۱۴ معادل ۹۹ دلار است و برای تعویض باتری آیفون X، آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ باید ۸۹ دلار پرداخت کنید. قیمت باتری جدید برای آیفون SE، آیفون ۸ و نسخه‌های قدیمی‌تر این گوشی نیز ۶۹ دلار است.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *