نمایشگرهای اپل به فناوری LCoS مجهز می‌شوند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

استفاده از چنین فناوری مدرنی ممکن است باعث افزایش قیمت آیفون و مک شود.

اپل در سال‌های اخیر به انواع فناوری‌های حوزه‌ی نمایشگر ازجمله OLED و Hybrid-OLED و microLED و OLEDoS و LEDoS علاقه نشان داده و پتنت‌هایی با محوریت آن‌ها ثبت کرده است. یکی از فناوری‌های مهم جدیدی که نظر اپل را جلب کرده، LCoS (کریستال مایع روی سیلیکون) به حساب می‌آید که پیشرفته‌تر از LEDoS خواهد بود.

LCoS فناوری جدیدی از نمایشگرها است که احتمالاً در محصولاتی مثل عینک‌ واقعیت افزوده که پنل کوچک دارند استفاده می‌شود. روشنایی نمایشگرهای LCoS از LEDoS بیشتر خواهد بود. برخی تحلیلگران می‌گویند عینک واقعیت افزوده‌ی اپل از LCoS استفاده خواهد کرد.

اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده پتنت جدیدی از اپل ثبت کرده است که به استفاده از LCoS در دستگاه‌های آینده‌ی این شرکت «ازجمله یک پروژه که اپل نزدیک‌ به یک دهه روی آن کار کرده» ارتباط دارد.

پتنت جدید اپل، استفاده از پنل LCoS را در انواع دستگاه‌ها شامل مک بوک، آی مک، آیپد، آیفون، اپل واچ و «پوشیدنی‌ها» نشان می‌دهد. چنین فناوری مدرنی ممکن است باعث افزایش قیمت آیفون و قیمت مک شود.

بر اساس توضیحات پتنت، اپل برای ساخت نمایشگر جدیدش آرایه‌ای از دیودهای ساطع‌کننده‌ی نور را روی بستری ویژه قرار می‌دهد. این دیودها ممکن است از نوع دیودهای نیمه‌هادی کریستالی غیرمجتمع باشند. بستر ممکن است از ماده‌ای نیمه‌هادی مثل سیلیکون یا ماده‌ای شفاف مثل شیشه یا پلاستیک ساخته شود.

قطعات مربوط‌ به مدار می‌توانند در داخل فضاهای ویژه‌ای در بین دیودها قرار گیرند. همچنین ممکن است که اپل بخواهد قطعات را به سطح پشتی بستر منتقل کند.

در حالتی که بستر از ماده‌ای شفاف ساخته شود، حسگر تصویر به زیر بستر منتقل خواهد شد. این کار به حسگر امکان می‌دهد ازطریق نوری که از بستر شفاف عبور کرده، تصاویر را ثبت کند. این نوع فناوری سرانجام به اپل امکان خواهد داد که دوربین سلفی دستگاه‌هایش را به زیر نمایشگر ببرد.

بیشتر بخوانید  احتمال تغییر نام توییت به پست در پلتفرم X

پتنت جدید اپل جزئیات فنی بسیار زیادی دارد و اگر به فناوری‌های حوزه‌ی نمایشگر علاقه‌مند هستید، می‌توانید اطلاعات کامل پتنت را در سایت رسمی اداره‌ی ثبت اختراع آمریکا ببینید.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *